Defender TD5 motorstoring lampje brand en start niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peu

Defender TD5 motorstoring lampje brand en start niet

Berichtdoor Peu » 14 Mei 2017, 13:47

De handzender reageerde niet meer. Dus nieuw batterijtje erin. Nog niets. Als ik. U het contact aanzet gaat het motorstoring controle lampje knipperen en toetert de auto 2x. Auto start ook niet meer.

Dat terwijl ik nwt nog gereden heb...!?

Iemand een idee?

"Gevonden" :mrgreen: :mrgreen:
Min pool gelost en nu doet ie het weer. Handzender reageert ook weer als vanouds :mrgreen:
Waar zo'n storing opeens vandaan komt is mij een raadsel... :roll:
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Re: Defender TD5 motorstoring lampje brand en start niet

Berichtdoor Landmarcs » 14 Mei 2017, 14:57

Dag Peu,

Had je de key-fob wel goed gesynchroniseerd ?

Ik heb in het verleden, voor de zekerheid, de reserve key-fob eerst erbij gepakt ... en een moeizame communicatie tussen sleutelbeheerder en auto is dan (meest) ook voorbij. Dan nieuw batterijtje in de key-fob en een paar maal op en van het alarm, en dan werkt alles zonder de "ctrl-alt-esc" oplossing.

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 14 Mei 2017, 21:48

Landmarcs schreef:Dag Peu,

Had je de key-fob wel goed gesynchroniseerd ?

Ik heb in het verleden, voor de zekerheid, de reserve key-fob eerst erbij gepakt ... en een moeizame communicatie tussen sleutelbeheerder en auto is dan (meest) ook voorbij. Dan nieuw batterijtje in de key-fob en een paar maal op en van het alarm, en dan werkt alles zonder de "ctrl-alt-esc" oplossing.

Groeten MarcS
n
De reserve set had ik even niet voorhanden. De auto ging dus niet op slot. Raar dat hij toeterde als je alleen het contact aanzette en ook het motorstoring lampje heb ik nooit eerder zien knipperen. Startte niet!
Ervoor had ik alleen de losgeraakte voedingsdraadjes op de 12V plug gestoken. Olie, koelvlstf, rsv, gechecked, ....
Dan denk je altijd....wat heb ik gedaan dat dit nu gebeurt....strange??!!
Failing to prepare is preparing to fail!

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 15 Mei 2017, 11:55

Heb het zelfde gehad vorig jaar. Stond in het bos toen het gebeurde, heel fijn. Batterijtjes, reset etc. hielpen niet. Ben toen geholpen door Jeroen Heijkoop, top!

Bleek de AS10 alarmunit, is al vaker op fora over geschreven en problemen met AS10 kunnen divers zijn, vaak wordt water genoemd, maar dat trof ik niet aan. Mijn probleem is overigens nog niet heel duidelijk opgelost, maar wel "worked around", waardoor ik kan blijven rijden.
De alarm unit bedient ook de immobilisatie en dat kan worden uitgeprogrammeerd. Heel af en toe speelt het weer op, maar dan helpt drukken op de key fob wel.
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Terug naar “Techniek”