Electra mysterie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rotteveel

Electra mysterie

Berichtdoor Rotteveel » 10 Mei 2017, 21:53

Beste forumleden,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende electra-mysterie bij een 90 (uit 1985) met een disco 200TDI.

- regelmatig valt het knipperlicht uit
- als ik het knipperlicht dan aanzet (Wat niet werkt) gaat de radio uit.
- tegelijk vallen dan vaak ook de meters (temperatuur en dieselmeter) uit
- anderzijds staat de temperatuurmeter vaak op 3/4e, wat eerst niet zo was.

Kortom: werkt het ene wel valt het andere uit. Hoe kan dit in verbinding staan? Wat is de verbindende fout?
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Groeten,

mark
Land Rover 90 - 1985 - 200TDI - LT77 - LT230

Everhard Mulder

Re: Electra mysterie

Berichtdoor Everhard Mulder » 10 Mei 2017, 23:23

Ik heb geen idee en ben zeker niet terzake deskundig...maar uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat slechte aarding hele rare effecten kan hebben....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Mei 2017, 10:11

Everhard Mulder schreef:Ik heb geen idee en ben zeker niet terzake deskundig...maar uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat slechte aarding hele rare effecten kan hebben....

Een zwakke massa rond het dashboard geeft een aantal raadselachtige effecten ... de radio vraagt weinig stroom dus die doet het lang nog goed, ook omdat de radio veelal aan minder dan 12 V genoeg heeft, maar zodra je dan iets anders aan zet heb je last van de "zwevende" massa, dan is de "Nul" geen nul meer en is het spanningsverschil tussen de + 12 en de zwevende massa ineens veel geringer.

Groeten MarcS

Rotteveel

Berichtdoor Rotteveel » 11 Mei 2017, 10:14

Landmarcs schreef:Een zwakke massa rond het dashboard geeft een aantal raadselachtige effecten ... de radio vraagt weinig stroom dus die doet het lang nog goed, ook omdat de radio veelal aan minder dan 12 V genoeg heeft, maar zodra je dan iets anders aan zet heb je last van de "zwevende" massa, dan is de "Nul" geen nul meer en is het spanningsverschil tussen de + 12 en de zwevende massa ineens veel geringer.

Groeten MarcS

Waar zitten de massapunten bij het dashboard? Is dat alleen de zekeringskast die met bouten via via naar het chassis zit?
Land Rover 90 - 1985 - 200TDI - LT77 - LT230

Terug naar “Techniek”