Herinslag RRC (ongevraagd door RDW gedaan)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jaap

Herinslag RRC (ongevraagd door RDW gedaan)

Berichtdoor jaap » 26 Apr 2017, 22:11

Mijn Range Rover Classic uit 1971 (5 deurs en met een 3.5 TD blok uit een Nissan) is opgeroepen voor een indentiteitsonderzoek door de RDW. Op zicht natuurlijk begrijpelijk dus mijn RRC is naar de RDW geweest en heb ongeveer 2 maanden moeten wachten op antwoord. Gelukkig heb ik bericht gekregen dat mijn RRC onterecht was opgeroepen en dat er geen problemen waren gevonden en dus mijn kenteken kon behouden.
tot zover geen problemen dus.....
(en rijd ik waarschijnlijk 1 van de weinige 5 deurs RRC's op diesel die belastingvrij zijn) :D :D

Toen ik vandaar met mijn auto naar de APK keuring ging gaf de keurmeester aan dat het originele chassisnummer aan de voorzijde onleesbaar was gemaakt en dat er halverwege het chassis door de RDW hetzelfde nummer opnieuw is ingeslagen. Alleen is dit op zo'n manier gedaan dat het amper leesbaar is en over 4 jaar dus helemaal niet meer leesbaar is.
De RDW heeft mij niet verteld dat er een "nieuw" (lees hetzelfde) nummer is ingeslagen. Hebben meer mensen een nieuw nummer gekregen na een identiteitsonderzoek?
En zo ja is dit dan ook zo slecht leesbaar?

ps. Ik heb vandaag APK keuring gehad en ga hier vrijdag even met de RDW over bellen. Maar ben benieuwd of hier meer mensen mee te maken hebben gehad.
Zolang mijn geld niet sneller groeit dan ik het uitgeef, blijf ik zwoegen......................

Edward

Re: Herinslag RRC (ongevraagd door RDW gedaan)

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2017, 23:06

Een nummer wordt niet ongeslagen maar gegraveerd. Dat doet een machine dus daar is weinig aan te verprutsen.

Dat een nummer na een paar jaar niet meer leesbaar is is natuurlijk onzin. Daar ben jezelf bij. Laat je het ieder jaar flink roesten dan zal de apk keurmeester iedere keer de staalborstel er overtrekken en is het zo weg. Zet je het na iedere apk netjes in het vet, tectyl of wat dan oom gebeurt er niks mee.

Bij mijn Disco was het na 13 jaar nog als nieuw en die staan er af fabriek dunner in dan op een vloeipapiertje.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jaap

Berichtdoor jaap » 26 Apr 2017, 23:18

Excuus, is inderdaad gegraveerd. Maar het nummer is nu al bijna niet te lezen en ik vind het vreemd dat ze het nummer opnieuw inslaan als alles volgens de RDW correct is.
Zolang mijn geld niet sneller groeit dan ik het uitgeef, blijf ik zwoegen......................

tim

Berichtdoor tim » 27 Apr 2017, 00:05

Hoe dat nummer erin wordt gezet doet er niet toe, in tegenstelling tot het feit dat je het LEESBAAR erin moet hebben staan.
Je zult niet de eerste zijn die over een paar jaar weer gezeik gaat krijgen , en een gerede kans dat de RDW rustig achterover leunt bij je verhaal dat het tdt er waardeloos in is gezet..
Zoiets als " uw probleem meneer"
Maw; maak hier inderdaad werk van, documenteer eea en ga verhaal halen.
Roestpreventie kan zeker werken, eea nu op papier hebben staan geeft een goede 2de backup denk ik.

Succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2017, 00:14

Kennelijk hebben jullie een andere definitie van leesbaar dan ik :shock: :shock: :shock:

Ik heb denk ik een 50-75 nummers gegraveerd zien worden bij de Rdw en die zijn allemaal identiek. Mocht je echt scheel zijn en moeite hebben met de puntjes dan kun je simpelweg even verf erover smeren en dan het oppervlak wegwrijven. Dan blijft in de puntjes de verf achter waardoor het nog beter zichtbaar wordt.

Maar als je je wilt vermoeien met documentatie verkrijgen van een Rdw ambtenaar over een niet bestaand probleem. Doe je ding!

Bij echte problemen doen ze al weinig, laat staan bij dit. :shock: :shock:
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 27 Apr 2017, 00:56

Zou variatie van leesbaarheid kunnen komen door het gegeven dat we met verschillende mensen te maken hebben?
Zoiets van wat de 1 vind,niet per definitie parellel hoeft te lopen met wat de ander vind?

Ik heb nul nummers bij de rdw ingegraveerd zien worden, en dat wil ik vooral zo houden.
Ik zag laatst wel tussen de 50 en 75 appeltaarten in een vitrine bij een appeltaartenbakker , en dat zag er groots en heerlijk uit mag ik zeggen!
Niet dat dat iets met het topic te maken heeft geloof ik, evenals dat er een probleem zou zijn met de identiekheid van het graveerwerk.
Ik meende dat het om leesbaarheid ging.

Ik vind het echt een gave dat je op afstand tot de analyse kunt komen dat de TS " echt heel scheel "is.
Is dat de officieele term die op de oogartsopleiding wordt gebezigd?

Ik heb geen enkele intentie om me te vermoeien met documentatie ,nog met de RDW.
Ik zou wel een enkel fototje nemen van een naar mijn menig slecht leesbaar chassisnummer, dat de RDW doen toekomen dmv een simpel mailtje en vervolgens hun reactie afwachten.
Met als doel dat dmv de schriftelijk vastligging mogelijke problemen in de toekomst vermeden kunnen worden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 27 Apr 2017, 09:23

jaap schreef:Bla, bla, heel verhaal

Als je een herinslag hebt gehad, dan moet je je oude papieren (of kaart) inleveren en krijg je een nieuw kenteken met daarop vermeld waar het nieuwe nummer ingeslagen staat, anders klopt het allemaal niet meer . . . . . . . . . . heb je echter geen nieuwe kenteken card gekregen, dan klopt er al helemaal iets niet.

En ook ik kan me niet goed voorstellen dat het nieuwe nummer slecht leesbaar zou zijn, als dat al het geval was dan had de RDW ergens anders nog weer opnieuw een herinslag gedaan, heb ik helaas ook zelf zien gebeuren, bij mijn eigen Disco I, was door een "leerling" RDW'er gedaan eerste keer, werd de tweede keer (na vijf minuten) maar door een "echte" RDW'er ergens anders over gedaan.

Het kan echter bijna niet mis gaan want die matrix cijfers en letters gaan zo diep dat het je chassis bijna verzwakt op dat punt, wellicht dat er iets van undercoating opzat, dat kan wel wat effect hebben maar nou ook weer niet zoveel dat het bijna niet leesbaar zou zijn.

Weet je zeker dat dat "nieuwe" nummer er niet al veel langer in stond? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat een '71-er al eens een nieuw nummer heeft gekregen en wellicht heeft de RDW alleen een keer extra het originele nummer onleesbaar gemaakt.

Zeker gezien het feit dat je het helemaal niet over een nieuwe kentekencard hebt, dat wel degelijk moet bij herinslag.

Gert-Jan.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2017, 09:30

Tja, ik zou vooral blij zijn met de officiële bevestiging dat de auto deugt.
Ik zou daarbij dan wel deze bevestiging goed documenteren.
Dan ben je de komende tijd goed onder de pannen.

Groeten MarcS

jaap

Berichtdoor jaap » 27 Apr 2017, 10:07

Ik ben zeker blij met het resultaat van de uitslag!! Ik had al een V8 liggen om weer in te bouwen, gelukkig was dit dus niet nodig.

Ik heb inderdaad geen nieuwe kentekencard gekregen dit komt denk ik omdat de het chassisnummer exact hetzelfde is als het nummer dat er al in stond.

De auto is in februari ergens naar de RDW geweest en ik kon hem dezelfde dag ophalen. Ik mocht de auto dus direct weer mee naar huis nemen maar mocht er verder niet mee op de openbare weg komen. Hierna is de auto dus niet meer bij de RDW geweest! Het nummer moet er dus ingeslagen zijn voordat de keuring en het onderzoek afgerond waren.

Ik heb het vermoeden dat het nummer "slecht" is ingegraveerd omdat de chassisbalk niet genoeg schoon is gemaakt en het graveerapparaat daarom misschien net iets te ver van de chassisbalk heeft gezeten om hem goed "te raken"

Ik kom vaker bij de RDW vooral met auto's die ingevoerd moeten worden. Ik ken de RDW als meewerkend en meedenkend (RDW Venlo) Ik verwacht hier dus ook niet direct problemen mee en ga zoals eerder gemeld morgen even bij de RDW informeren. Maar verbaas me er nog steeds over dat ze mij niet geïnformeerd hebben dat het nummer er opnieuw ingegraveerd is.

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2017, 12:26

Zoals al gezegd, staat het nummer op een nieuwe plek dan zul je nieuwe papieren moeten krijgen aangezien op de papieren de vindplaats van het nummer vermeld staat! Het nummer is altijd gelijk aan het oude, het is tenslotte een voertuig identificatie nummer. Dat verandert niet.

Klinkt mij nu als alleen een invoerkeuring waarbij helemaal nog geen kenteken verstrekt is.
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”