Ninety84, V8 startklaar maken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rens Westenberg

Ninety84, V8 startklaar maken

Berichtdoor Rens Westenberg » 15 Apr 2017, 18:11

Zoals jullie bij de kennismaking kunnen lezen ben ik bezig de V8 startklaar te maken. Maar ...de benzine loopt uit de carburateurs als de benzinepomp aanslaat. Wrsch zitten de vlotters vast maar voor dat ik de carburateurs uit elkaar haal: kan het zijn dat de opvoerdruk van mijn (in tank) benzinepomp te hoog is ? Mijn Ninety had ooit een 2,2 diesel en nu een V8 die volgens mij origineel een andere benzinepomp heeft. Kan daar ook de oorzaak liggen ? Bvd !

Edward

Re: Ninety84, V8 startklaar maken

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2017, 19:01

Uit je voorstel topic maak ik op dat het blok 2 jaar geleden is gemonteerd. of de carburateurs toen aangepakt zijn maak ik daar niet uit op. Maar als die al twee jaar ongebruikt op het blok hangen zou ik ze hoe dan ook uit elkaar halen en helemaal nakijken, schoonmaken en waar nodig reviseren. ;)

Succes en veel plezier met de 90!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Re: Ninety84, V8 startklaar maken

Berichtdoor Erik Peters » 16 Apr 2017, 10:00

Rens Westenberg schreef:Mijn Ninety had ooit een 2,2 diesel en nu een V8 die volgens mij origineel een andere benzinepomp heeft. Kan daar ook de oorzaak liggen ? Bvd !
De diesel heeft een opvoerpompje aan het motorblok zitten en een simpele zuigleiding in de tank. Dat er nu een opvoerpomp in de tank zit duid erop dat er vermoedelijk een originele benzinepomp is gemonteerd voor de V8. En of de druk te hoog is, meten is weten.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”