Onregelmatig lopen boven de 90 km per uur.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Martin Discovery 1

Onregelmatig lopen boven de 90 km per uur.

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 16 Mar 2017, 08:00

Nu het probleem met de verdelerkap en rotor van mijn Disco 1 V8 i is opgelost heb ik toch iets opgemerkt waar ik een vraagteken bij heb.

Als ik boven de 90 km per uur kom in de D en rustig rij merk ik een onregelmatigheid , alsof ik over kleine oneffenheden rij die op de weg zitten die je eerder voelt dan opmerkt aan de toerenteller of aan wat anders.
Na een half uurtje als de motor warm is lijkt het erger te worden.

Ik dacht aan de brandstof , opvoerpomp / brandstof pomp /injectie of iets in die richting echter merk ik niks vreemds aan de auto als ik onder die 90 km blijf dan lijkt alles soepel te werken.
Zit ik in de goede richting ? Misschien heeft iemand hier ervaring mee dus ik dacht ik vraag eerst en dan kan ik evt gericht zoeken want ik ben nog een leek wat betreft sleutelen aan laro' s :) .

Groeten Martin

ppw

Re: Onregelmatig lopen boven de 90 km per uur.

Berichtdoor ppw » 16 Mar 2017, 09:13

Kruisjes? Lagers?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 16 Mar 2017, 09:40

Wat bedoel je met kruisjes ? en lagers als bijvoorbeeld een big end ? Ik heb een draadje gevonden op internet wat betreft het euvel op de mijne leek, ook kwam daar de katalysatoren voorbij, volgens mij als die niet meer goed zijn zou ik daar continu last van moeten hebben en niet alleen met hogere snelheden? , geen backfire en dergelijke ook stotteren is niet echt het goede woord wat de auto doet meer heel lichtjes en onregelmatig iets inhouden is volgens mij de juiste omschrijving.

conny

Berichtdoor conny » 16 Mar 2017, 11:19

Lijkt op kfr (konstant fahr ruckelen) is duitse uitdrukking, want BMW motorfietsen hebben daar nogal last van. Heeft te maken met heeeel zuinig afgesteld zijn en gewoon niet genoeg benzine krijgen om te verbranden. Vooral voelbaar bij heeel weinig gas geven, alleen om de behaalde snelheid te handhaven.

Nu lijkt het mij sterk dat zo'n oud, degelijk topprodukt zoals jij hebt het zelfde euvel zou hebben. ;) Maar het kan je wel een indicatie geven waar je moet zoeken; te zuinig afgesteld.

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 16 Mar 2017, 11:26

Dank je wel, ik ga dat proberen uit te zoeken.

conny

Berichtdoor conny » 16 Mar 2017, 13:37

kruisjes = cardanische koppelingen in de aandrijfassen

lagers = wiellagers

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 16 Mar 2017, 14:14

Ah helder, ik ben net thuis 75 km gereden na de reparatie uurtje terug sloeg het noodlot wederom toe en stond ik weer stil langs de weg.
Met optrekken was het ineens weer afgelopen en ditmaal hoorde ik gerinkel en wat andere mechanische geluiden onder uit de auto wegkomen.
Maar goed dat onregelmatig lopen heb ik voorlopig even geen last van :?
Ik kom wel weer terug hier om te vertellen wat het nu is mocht ik er achter komen.

Anders ga ik tussen door hier wel vragen stellen :D

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 23 Mar 2017, 09:19

Update,

Ik had vorige week de disco wederom weggebracht naar de laro dealer in Tynaarlo voor een deskundige diagnose.
Gisteren een telefoontje gehad en blijkt dat de rotor weer stuk was maar men is er achter wat dat lichtjes inhouden rond de 90 km per uur is.

Het zijn de bougiekabels (aftermarket) sommige vonken dwars door de isolatie van de kabel op het blok en chassis :shock:
Dit is iets waar ik nooit achter zou zijn gekomen , maar er komen 8 nieuwe originele kabels op + nieuwe bougies en rotor.
Dan is het probleem opgelost , verder rijd de auto prima.

Als het goed is tokkel ik vrijdag weer rond met een brede glimlach op mijn gezicht.
Misschien dat dit draadje nog nuttig kan zijn voor iemand in de toekomst.

Groeten Martin.

Terug naar “Techniek”