Mijn disco 1 staat nu bijna 2 weken voor de deur zonder dat hij wil starten.
Ik heb van alles geprobeerd maar in het kort met de vonkentest geeft de bougie geen vonken.
Het alarm heb ik ook velen malen met de verschillende truukjes belaagd samen met de versnellingspook en de accu los halen en e.d.
Ik heb bij de auto die ik nu bijna 3 weken heb ook geen alarm code gekregen en mijn kennis houd nu een beetje op.
Dus wil ik de Disco slepen naar een laro dealer.
Klopt het dat er een vrijstand tussen H en L zit die de automaat loskoppelt van de aandrijving ?
En zou ik ongestraft in die vrijstand de Disco een kilometer of 25 kunnen slepen of is dat puur voor de korte stukjes ?
Dit omdat ik evt de ophaal kosten met een auto ambulance van de laro dealer kan omzeilen.
Slepen met een automaat.
- Martin Discovery 1
- Erik Peters
Re: Slepen met een automaat.
Dat moet kunnen. Met de tussenbak in zijn vrij is er geen aandrijving vanaf de wielen naar de automaat en kun je slepen zonder die automaat te belasten. Maar je hebt geen stuur- en rembekrachtiging die 25 kilometer.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
er is toevallig ook niemand met een ANWB abonnement in de buurt met dekking voor de deur? dan kun je hen voor het slepen (of oplossen) laten zorgen
.
die geen stuurbekrachtiging en zeker die geen rembekrachtiging is wel een goede om in het achterhoofd te houden. gebruik in ieder geval niet een te kort sleep lint en enventueel het kinetisch koort tegen het snokken. maar zorgt dat je voldoende remafstand hebt.
onze series hebben we een keer gesleept met een sleepstang in plaats van een kabel. blijft een lomp gewicht zonder dat beetje bekrachtiging wat je hebt, maar de voorste auto kan een beetje mee remmen (wel de stang recht houden)
die geen stuurbekrachtiging en zeker die geen rembekrachtiging is wel een goede om in het achterhoofd te houden. gebruik in ieder geval niet een te kort sleep lint en enventueel het kinetisch koort tegen het snokken. maar zorgt dat je voldoende remafstand hebt.
onze series hebben we een keer gesleept met een sleepstang in plaats van een kabel. blijft een lomp gewicht zonder dat beetje bekrachtiging wat je hebt, maar de voorste auto kan een beetje mee remmen (wel de stang recht houden)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Is geen enkel punt. Stuurbekrachtiging is alleen een issue bij lage snelheid en als je eenmaal rolt stuurt ie prima. Remmen doen het ook gewoon best, alleen wat harder trappen. Een ouwe Serie(I,II,IIa) rijdt alleen maar zonder bekrachtiging.
Heb onze Disco ooit van Stadskanaal naar Tynaarlo gesleept toen de pomp in de tank dood was. Geen enkel probleem. Hier kunnen ze van elke dooie mug een gevaarlijke mammoet maken....

Heb onze Disco ooit van Stadskanaal naar Tynaarlo gesleept toen de pomp in de tank dood was. Geen enkel probleem. Hier kunnen ze van elke dooie mug een gevaarlijke mammoet maken....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Is geen enkel punt. Stuurbekrachtiging is alleen een issue bij lage snelheid en als je eenmaal rolt stuurt ie prima. Remmen doen het ook gewoon best, alleen wat harder trappen. Een ouwe Serie(I,II,IIa) rijdt alleen maar zonder bekrachtiging.
...... Geen enkel probleem. Hier kunnen ze van elke dooie mug een gevaarlijke mammoet maken....
Klopt ... ik liet me een jaar of 10 geleden eens aantrekken ... en dan zijn op lage snelheid in een woonwijk haakse bochtjes "hard werken".
Als je dat eenmaal weet je je bent erop voorbereid (en de chauffeur van het trekkende voertuig ook) dan gaat het best.
Je mag toch aannemen dat die 25 kilometer voor een groot deel niet door woonwijken gaan.
Groeten MarcS
PS Je kan eventueel de banden wat harder oppompen, dat stuurt lichter.
- Martin Discovery 1
Hartelijk dank voor de reacties, de route zal voornamelijk op b weggetjes zijn , van Assen naar Tynaarlo want daar zit de dealer/garage waar ik naar toe wilde, (moet ze nog bellen) ik wachtte even de tips hier af.
Ik neem de tips mee vwb het slepen, touw lang genoeg , banden harder e.d. absoluut mee, ik hoop zaterdag de disco in Tynaarlo te hebben staan .
Ik zal dan ook hier wel posten wat het mankement is als de professionals er naar gekeken hebben.
Dan hoop ik dat het snel gemaakt is want ik heb maar een uurtje rijplezier gehad terwijl ik de disco nu bijna 3 weken bezit
Ik neem de tips mee vwb het slepen, touw lang genoeg , banden harder e.d. absoluut mee, ik hoop zaterdag de disco in Tynaarlo te hebben staan .
Ik zal dan ook hier wel posten wat het mankement is als de professionals er naar gekeken hebben.
Dan hoop ik dat het snel gemaakt is want ik heb maar een uurtje rijplezier gehad terwijl ik de disco nu bijna 3 weken bezit
-
Landmarcs
Hmm ... B-wegen bestaan niet meer (nu ja, ik snap de boodschap).
En ... een "B-weg" is niet per se veiliger, wellicht heb je meer verrassingen onderweg ?
Even met Google Maps oid de route langslopen mbt potentiële verrassingen en/of alternatieven?
Groeten MarcS
En ... een "B-weg" is niet per se veiliger, wellicht heb je meer verrassingen onderweg ?
Even met Google Maps oid de route langslopen mbt potentiële verrassingen en/of alternatieven?
Groeten MarcS
-
Waterrover
- Beheerder
Martin Discovery 1 schreef:Hartelijk dank voor de reacties, de route zal voornamelijk op b weggetjes zijn , van Assen naar Tynaarlo want daar zit de dealer/garage waar ik naar toe wilde, (moet ze nog bellen) ik wachtte even de tips hier af.
Op verzoek kan de auto kan door de dealer in Tynaarlo worden opgehaald.....zal geen probleem zijn, én is veel veiliger!
- Martin Discovery 1
Ok ,"b" wegen lees boerenweggetjes
en misschien een stukje weg waar je 80 km per uur mag , Ik ken wel een route.
Ik zal Tynaarlo eerst opbellen, mocht het ophalen van de auto geen probleem zijn zoals Waterrover zegt hoeft het slepen misschien niet.
Ik zal Tynaarlo eerst opbellen, mocht het ophalen van de auto geen probleem zijn zoals Waterrover zegt hoeft het slepen misschien niet.
Je "moet"gewoon een route nemen waar je zo min mogelijk hoeft te sturen en te remmen, maw: de snelweg.
(indien van toepassing)
Gewoon rustig aan op de rechterbaan, niets aan de hand.
(indien van toepassing)
Gewoon rustig aan op de rechterbaan, niets aan de hand.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is