Wanneer ik met een koude motor ga rijden komt er na ca. 2-10 minuten een enorme herrie uit 'de motor'. Het geluid lijkt net of je de luchtfilter van je brommer afhaalt en het is soms echt serieus heel hard (het geluid), ik merk op dat moment ook degelijk vermogensverlies. Om de zoveel tijd lijkt er een 'klep' om te gaan en is het geluid weer weg waarna het weer zacht opbouwt. Als ik dus voor een stoplicht sta en het geluid is aanwezig, dan rij ik weg en voel ik weerstand, ineens is het weer voorbij, geluid weg en power weer volledig terug.
De auto is meerdere keren terug geweest voor garantie maar men kan het niet vinden. De auto is erg snel en de garage heeft gezegd dat de tuning het probleem zal zijn, en dat ik van het probleem af ben als ik de originele software weer laat inlezen.
Bij de garage zegt men dat de retourlucht naar de motor het geluid geeft?
Natuurlijk kan ik hem weer een hele dag neerzetten bij de dealer, maar ik zou graag eerst eens horen of mensen met een tuning last hebben gehad van dit euvel. Het is namelijk 200km verderop en ik ben er wel een beetje klaar mee.
ps. als de auto warm is, is het probleem niet aan de hand. Het is meestal voornamelijk ergens in het begin van gebruik, en dan wel echt tot een behoorlijke tijd na ingebruikname.. Het is zelfs zo hard dat ik me echt doodschaam als ik voor het stoplicht sta.
Ik heb trouwens een Defender 130 CC hcpu uit 2008.
Dank voor het meedenken!
Groet François