Nieuw op het forum maar al heel wat jaren besmet met het LR virus (vooral mijn vader).
Reeds voorgesteld via het daarvoor bestemde topic.
Daar het advies gekregen mijn vraag tevens hier even te plaatsen.
Al enige tijd speelde ik met het idee om de TD5 (als verassing voor hem) te kietelen (chiptunen).
Een goede vriend van me heeft al een read out gedaan en daarvan een mooie file gemaakt, echter krijgen we het niet voor elkaar de file terug in de LR te schieten. Dit zou wel moeten lukken met een nanocom.
Buiten het (bekende?) ABS en BCU probleem wat vakkundig is verholpen door Gellekom 4X4 in Soest hebben wij nooit serieuze problemen gehad met de LR. Vind het dan ook zonde om enkel voor het uploaden van deze file een nanocom aan te schaffen.
Read out is overigens gemaakt voor het vervangen van de BCU, wellicht speelt dat mee..?
Is er iemand in de omgeving van Utrecht, die zijn Nanocom beschikbaar wil stellen zodat wij de file kunnen uploaden?
Als het goed is zou het uploade van de betreffende file met een Nanocom wel moeten lukken.
Eventueel tegen vergoeding.
Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
Een stukje rijden zou geen probleem zijn.
Ik kan je helaas niet helpen, woon een beetje ver weg.
Een gedachte. Bij de Discovery Td5 zijn er 2 typen ECU's, enkel bij de latere (EDIT: 15P)) motor is de chip niet alleen te lezen maar ook te schrijven. Als het een vroege is moet er een nieuwe chip ingesoldeerd worden. Van welk jaar is je Defender?
Een gedachte. Bij de Discovery Td5 zijn er 2 typen ECU's, enkel bij de latere (EDIT: 15P)) motor is de chip niet alleen te lezen maar ook te schrijven. Als het een vroege is moet er een nieuwe chip ingesoldeerd worden. Van welk jaar is je Defender?
Laatst gewijzigd door sketcher op 13 Mar 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
sketcher schreef:Ik kan je helaas niet helpen, woon een beetje ver weg.
Een gedachte. Bij de Discovery Td5 zijn er 2 typen ECU's, enkel bij de latere (14p) motor is de chip niet alleen te lezen maar ook te schrijven. Als het een vroege is moet er een nieuwe chip ingesoldeerd worden. Van welk jaar is je Defender?
Het is een Disco td5.
Bouwjaar is 2002.
Facelift.
Dacht een 16P motor?
stil0o schreef:sketcher schreef:Ik kan je helaas niet helpen, woon een beetje ver weg.
Een gedachte. Bij de Discovery Td5 zijn er 2 typen ECU's, enkel bij de latere (14p) motor is de chip niet alleen te lezen maar ook te schrijven. Als het een vroege is moet er een nieuwe chip ingesoldeerd worden. Van welk jaar is je Defender?
Het is een Disco td5.
Bouwjaar is 2002.
Facelift.
Dacht een 16P motor?
Dan is het idd een 15P of 16P en zou een nieuwe map in te laden moeten zijn.
Paul,
sketcher schreef:stil0o schreef:sketcher schreef:Ik kan je helaas niet helpen, woon een beetje ver weg.
Het is een Disco td5.
Bouwjaar is 2002.
Facelift.
Dacht een 16P motor?
Dan is het idd een 15P of 16P en zou een nieuwe map in te laden moeten zijn.
Dus als ik een Nanocom regel/koop dan kan ik het bestand zo inschieten?
Kan het zo zijn dat hij nu niet in te schieten is omdat er reeds een andere BCU geplaatst is?
Kan de BCU zorgen voor een blokkade?
Nou ben ik simpel, maar gewoon ff naar de dealert is te simpel? Die tunen ook gewoon, hebben de know how en een computer.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
bel eens met Pieter van den Berg van BERWIN 4X4 in ZEIST
Heeft nanocom en andere apparatuur om uit te lezen en ecu in te lezen
Is ook bezig met tuning
Is ook bezig met tuning
Edward schreef:Nou ben ik simpel, maar gewoon ff naar de dealert is te simpel? Die tunen ook gewoon, hebben de know how en een computer.![]()
Simpel is vaak ook duur..
Daarbij schieten ze bij de dealer er vaak standaard software in en is de software die ik er in wil schieten speciaal gemaakt voor deze LR.
trix G4 schreef:bel eens met Pieter van den Berg van BERWIN 4X4 in ZEIST
Is ook bezig met tuning
Hecht erg veel waarde aan de tijd en moeite die gestoken is in de huidige tune.
Dit is niet een file die in 2 uurtjes in elkaar is gedraaid..
Hier zijn echt heel wat avonden in gaan zitten..
Met alle respect, maar denk niet dat BERWIN 4X4 in ZEIST kan tippen aan de file die ik nu wil uploaden.
Van daar dus mijn wens om gebruik te maken van iemand zijn Nanocom.
Denk echter, gezien de uitblijvende reacties, dat het toch zelf aanschaffen word.
ik ken wel iemand in Almere, zal hem eens vragen of hij je kan helpen. Hij is hier geen lid geloof ik, wel van TheD2Boysclub.
Paul,