Beste forum-leden,
Bij een bezoek aan mijn garage in Spanje werd ik door mijn garagehouder gewezen op 2 auto's die op zijn terrein stonden en waar hij eigenlijk niks mee doet en mij te koop heeft aangeboden; 1 x 3 drs Land Rover Santana en 1 x 5 drs Land Rover Santana. Beide auto's dienen volledig gerestaureerd te worden (in 1 zit zelfs geen motor) maar toch denk ik dat dit best interessante objecten kunnen zijn voor liefhebbers. Is mijn vermoeden juist en zo ja, hoe kan ik potentieel geïnteresseerden het beste bereiken? Zou ook niet weten wat dergelijke auto's in deze staat nog waard zijn.
Hoor graag wat de experts hier van vinden en of jullie mijn mening delen.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie,
Thijs
Gevonden in Spanje; 2 x Land Rover
-
thijspitlo
-
Landmarcs
Re: Gevonden in Spanje; 2 x Land Rover
Dag Thijs,
In Spanje zijn er nog "genoeg" rijdende Santana's. De waarde van niet rijdende Santana's is denkelijk beperkt.
Zulke "wrakken" kunnen interessant zijn voor een eigenaar van een auto die door corrosie te ver heen is, of voor wie een door de RDW afgekeurd knutselwerk bezit.
De Spaanse historie maakt dat Santana's gewoonlijk weinig roest vertonen, maar het ophalen van een niet rijdende auto kost wat.
Daarna komt er ook nog het transplantatie-project (dit alles onder de voorwaarde dat verder alle papieren bij de Santana's in orde zijn).
En ... als je wat beter zoekt dan staan er op het Spaanse platteland wel meer "projectjes", soms nog iets verder gedemonteerd, maar soms ook zo dat je wellicht geld toe krijgt als je ze meeneemt.
Groeten MarcS
In Spanje zijn er nog "genoeg" rijdende Santana's. De waarde van niet rijdende Santana's is denkelijk beperkt.
Zulke "wrakken" kunnen interessant zijn voor een eigenaar van een auto die door corrosie te ver heen is, of voor wie een door de RDW afgekeurd knutselwerk bezit.
De Spaanse historie maakt dat Santana's gewoonlijk weinig roest vertonen, maar het ophalen van een niet rijdende auto kost wat.
Daarna komt er ook nog het transplantatie-project (dit alles onder de voorwaarde dat verder alle papieren bij de Santana's in orde zijn).
En ... als je wat beter zoekt dan staan er op het Spaanse platteland wel meer "projectjes", soms nog iets verder gedemonteerd, maar soms ook zo dat je wellicht geld toe krijgt als je ze meeneemt.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”