Ik heb bij onze defender 110 v8 uit 1985 de carburateurs vervangen door een Edelbrock. Werkt allemaal prima. Kwam er alleen achter dat ‘ie bij een rit op de snelweg in gaat houden. Lijkt dus of ‘ie niet voldoende benzine krijgt. Heb ook nog een tank onder de bijrijdersstoel, met een eigen pomp, en die heeft dat probleem niet, dus zit echt alleen in de achterste tank/pomp.
Aangezien ‘ie dat eerst niet had (dat inhouden) vraag ik me af of het komt omdat ik de retourleiding niet gebruik. Heb dus de benzineleiding direct op de carburateur aangesloten, zonder de retourleiding te gebruiken. Kan de pomp daardoor defect raken, en moet ik de retourleiding toch weer aansluiten? Heb het nu niet gedaan omdat het van die ongelukkig dunne plastic leidingen zijn, waar ik niet zo 1-2-3 een verloop voor kon vinden naar de 3/8 slang die ik voor de Edelbrock gebruik.
Als ik de plaatjes in het handboek zie, kom je ook niet makkelijk bij die in-tank pomp. Moet de tank er helemaal onderuit zeker?
110 '85 V8: benzinepomp: retourleiding noodzakelijk?
110 '85 V8: benzinepomp: retourleiding noodzakelijk?
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
Re: 110 '85 V8: benzinepomp: retourleiding noodzakelijk?
Tot op heden hebben we nooit de retour aangesloten op een edelbrock 4 barrel, en nooit problemen mee gehad. we hebben altijd de originele pomp gebruikt van de 3.5 L
Je zou de druk kunnen meten, van beide pompen? dan weet je genoeg denk ik.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Re: 110 '85 V8: benzinepomp: retourleiding noodzakelijk?
Rangie schreef:Tot op heden hebben we nooit de retour aangesloten op een edelbrock 4 barrel, en nooit problemen mee gehad. we hebben altijd de originele pomp gebruikt van de 3.5 L
Heb je andere sproeiers en/of naalden er in gemonteerd in de Edelbrock? Of weet wat er in zit?
Het zal idd de benzinepomp zijn, maar ik vind het erg toevallig dat die de geest geeft als ik net een klein jaar zonder retourleiding rijd....
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404