Hallo,
Hierbij een vraagje over een Range Rover Sport uit 2008, td v6 motor 2,7 liter, kilometerstand ongeveer 280000, deze heeft problemen met starten, nu moeten de gloeispiralen vervangen worden, nu is de garage bang dat deze afbreken bij het verwijderen en als dat zou gebeuren het een dure reparatie zou worden, rond de 3000 euro, kop moet er dan vanaf enz.
Zijn er mensen die hier dit ook wel eens hebben meegemaakt of ervaringen hier mee hebben.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties,
groetjes
Marco
Gloeispiralen Range Rover
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: Gloeispiralen Range Rover
marko001 schreef:Hallo,
Hierbij een vraagje over een Range Rover Sport uit 2008, td v6 motor 2,7 liter, kilometerstand ongeveer 280000, deze heeft problemen met starten, nu moeten de gloeispiralen vervangen worden, nu is de garage bang dat deze afbreken bij het verwijderen en als dat zou gebeuren het een dure reparatie zou worden, rond de 3000 euro, kop moet er dan vanaf enz.
Zijn er mensen die hier dit ook wel eens hebben meegemaakt of ervaringen hier mee hebben.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties,
groetjes
Marco
Is dit het oordeel van de Land Rover dealer? Hoewel de mogelijkheid aanwezig is dat de gloeiplug afbreekt, is er wel een techniek voorhanden om het risico van afbreken te minimaliseren. Alles goed in de kruipolie zetten zodat de gloeipluggen zoveel mogelijk in de vloeistof blijven staan. Indien mogelijk enkele dagen zo laten staan, af en toe kijken of er nog voldoende kruipolie aanwezig is. Bij losdraaien, wanneer de plug meegeeft, weer vast draaien! Daarna weer los draaien, en weer vast, Dit blijven herhalen totdat je de plug in zijn geheel kan losdraaien. Wanneer je een stukje hebt losgedraaid en je durft niet verder, nog een nachtje in de kruipolie zetten. Mocht iemand een betere suggestie hebben, dan hoor ik dat graag,
Chris
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Gloeispiralen Range Rover
De berichten lezend breken die gloeipluggen bij de TDV6 motoren 'standaard' af bij demontage (kijk hier maar eens).
Of dit een hulp zou kunnen zijn bij het verwijderen ??
Groet,
Erik.
Of dit een hulp zou kunnen zijn bij het verwijderen ??
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Gloeispiralen Range Rover
... oh look my favourite job.
So firstly the bad bit, they are made of chocolate
and snap as soon as you look at them.
Now the up side, but you have to be brave (and stupid).
Get some paint thinners, yes from Gamma or Praxis. Now put a liberal amount over each glow plug in the V and let it soak overnight. Yes that sounds simple but it's not but believe you me it is much easier than if you dont
Now take the RRS out for a drive and just imagine that it's not yours and you are auditioning for a part in Fast and Furious 16.
When you get back home the clock starts ticking, you have to dismantle the top half of the engine and get to the little buggers, you will burn yourself and you will learn some interesting swear words, however each plug will come out if you are careful.
Been there done that, more than 20 times and never broken one once, however my hands look like shit and I have a high pain threshold.
Alternatively explain the above and pay someone €100 ex BTW to do it for you, alternatively you could get it done on the cheap and then remove the body to get the heads off and drilled out properly and re-tapped
Rob
So firstly the bad bit, they are made of chocolate
Now the up side, but you have to be brave (and stupid).
Get some paint thinners, yes from Gamma or Praxis. Now put a liberal amount over each glow plug in the V and let it soak overnight. Yes that sounds simple but it's not but believe you me it is much easier than if you dont
Now take the RRS out for a drive and just imagine that it's not yours and you are auditioning for a part in Fast and Furious 16.
When you get back home the clock starts ticking, you have to dismantle the top half of the engine and get to the little buggers, you will burn yourself and you will learn some interesting swear words, however each plug will come out if you are careful.
Been there done that, more than 20 times and never broken one once, however my hands look like shit and I have a high pain threshold.
Alternatively explain the above and pay someone €100 ex BTW to do it for you, alternatively you could get it done on the cheap and then remove the body to get the heads off and drilled out properly and re-tapped
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Dutchhills
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 07 Jan 2014, 15:34
Re: Gloeispiralen Range Rover
Wat Erik zegt, vibropac. Neem even contact op met Buchli. http://buchli.nl/specialismen/vibropac Die hebben de Vibropac 40 en daarmee kun je moeiteloos de gloeipluggen laten verwijderen. Nederlands product en in Engeland hebben ze veel succes met deze tool. Het is een raadsel waarom dealers in NL dat stukje gereedschap niet aanschaffen of überhaupt er van hebben gehoord. Reken €100 per plug en je loopt binnen. Na 4 auto's heb je hem er al uit. Zelfs privé aanschaffen en eenmalig gebruiken is voordeliger als je kop moeten laten liften doordat alles afbreekt of beschadigd.
Er zijn een paar bedrijven die de Vibropac hebben. Google even welke het dichts bij is.
Er zijn een paar bedrijven die de Vibropac hebben. Google even welke het dichts bij is.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
Re: Gloeispiralen Range Rover
Hallo,
Alvast bedankt voor de reacties, auto staat nu bij hem thuis en start helemaal niet meer hoorde ik, gaf FDC storing aan, word vervolgt.
Groetjes
Marco
Alvast bedankt voor de reacties, auto staat nu bij hem thuis en start helemaal niet meer hoorde ik, gaf FDC storing aan, word vervolgt.
Groetjes
Marco
-
Dutchhills
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 07 Jan 2014, 15:34
Re: Gloeispiralen Range Rover
Zou de accu even aan een goede lader leggen. Kans is groot dat de accuspanning te laag is geworden. Dan krijg je allerlei rare meldingen.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
Re: Gloeispiralen Range Rover
Hallo,
Hier nog een kleine update, kennis heeft inderdaad de accu afgelopen week laten vervangen, tot nu toe nog geen storingen meer gehad, hij gaat de aankomende week de gloeispiralen nog een keer laten doormeten en dan eventueel ergens laten vervangen met de Vibropac, in ieder geval, ook namens hem, bedankt voor de reacties.
Groetjes
Marco
Hier nog een kleine update, kennis heeft inderdaad de accu afgelopen week laten vervangen, tot nu toe nog geen storingen meer gehad, hij gaat de aankomende week de gloeispiralen nog een keer laten doormeten en dan eventueel ergens laten vervangen met de Vibropac, in ieder geval, ook namens hem, bedankt voor de reacties.
Groetjes
Marco
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Gloeispiralen Range Rover
marko001 schreef:hij gaat de aankomende week de gloeispiralen nog een keer laten doormeten
... so as it takes about 30 seconds to test the glow plugs, take off the 2 connectors, one black and one brown, on top of the engine and test the resistance on each of the 3 pins, anything over about 2 ohms and it's broken, why do you need a fully charged battery to do this simple test? ... and what was the previous result as it isn't going to change
marko001 schreef: en dan eventueel ergens laten vervangen met de Vibropac, in ieder geval, ook namens hem, bedankt voor de reacties.
... have you actually tried to remove the plugs using the method I sugessted, I would be using the Vibropac as a last resort.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Gloeispiralen Range Rover
RobStewart schreef:marko001 schreef:hij gaat de aankomende week de gloeispiralen nog een keer laten doormeten
... so as it takes about 30 seconds to test the glow plugs, take off the 2 connectors, one black and one brown, on top of the engine and test the resistance on each of the 3 pins, anything over about 2 ohms and it's broken, why do you need a fully charged battery to do this simple test? ... and what was the previous result as it isn't going to changemarko001 schreef: en dan eventueel ergens laten vervangen met de Vibropac, in ieder geval, ook namens hem, bedankt voor de reacties.
... have you actually tried to remove the plugs using the method I sugessted, I would be using the Vibropac as a last resort.
Waarschijnlijk was de eerste test vooral een test om te kijken of de klant gemakkelijk grote sommen geld wil gaan betalen.
(Of een test om te kijken of de klant wellicht zijn auto voor een zacht prijsje wil inruilen, want al "veel" kilometers en duur en onbetrouwbaar, en er komt ook nog een dure reparatie aan.)
Het is al erg genoeg als je zelf rekent met het ergste ... het is dan prettig als een deskundige garagist je gerust kan stellen.
Het is pas echt erg als de garagist voor het gemak maar uitgaat van de grootste rampscenario's.
Nog erger wordt het als de meest woeste en zinloze "reparaties" worden uitgevoerd (en er eventueel alleen nog weer meer kosten uit voortvloeien.
Het begon met " misschien wel € 3.000,-- " ... ... en het is wellicht alleen een accu die wat zwak was (een accu die wellicht met verstandig bijladen niet eens per sé aan vervanging toe was).
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten