defender td4 2009 alarm interieur uitschakelen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ralphrutten

defender td4 2009 alarm interieur uitschakelen

Berichtdoor Ralphrutten » 13 Feb 2017, 20:41

Hallo,

Kan me iemand vertellen of ik de ultrasonen van het alarm uit kan schakelen zodat ik mijn honden er even in kan laten zitten
en de auto op slot kan doen?

alvast bedankt voor de reacties

Ralph

VeeTee

Re: defender td4 2009 alarm interieur uitschakelen

Berichtdoor VeeTee » 13 Feb 2017, 20:54

Ik meen dat als je hem met de sleutel op slot draait ipv met de keyfob, dat dan het interieuralarm niet geactiveerd wordt.
Voor permanent kunt je die functie ook laten uitprogrammeren.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 10:00

:ugeek:

... sommige oplossingen zijn zo eenvoudig dat er nauwelijks een probleem bij past :idea:
    als je het instructieboekje doorleest moet deze oplossing vanzelf langs komen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2017, 12:42

Tot het boekje boven water is heeft Vincent gelijk/

Uitschakelen van de binnen sensor kan goedkoper door gewoon de stekker eraf te trekken mocht je hem permanent niet willen gebruiken.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 14:54

Edward schreef:Tot het boekje boven water is heeft Vincent gelijk/

En daarna ook (het was meer een hint naar het instructie-boekje - het minst gelezen boekwerk zo lijkt het wel).

Edward schreef:Uitschakelen van de binnen sensor kan goedkoper door gewoon de stekker eraf te trekken mocht je hem permanent niet willen gebruiken.....

Dat is niet alleen goedkoper maar ook flexibeler, en ook nog eens een handiger want je houdt dan nog het alarm op het openen van de deuren, aangenomen dat de honden niet genoeg beveiliging geven (ik ken honden waarbij je de auto net zo veilig met de sleuteltjes erin kan wegzetten).

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 14 Feb 2017, 15:39

Ik heb mijn eigen Owners Manual er nog maar eens even op nageslagen, mijn vorige antwoord was een beetje een gok. Nu is de mijne een pietsie ouder ('96), maar goed, de evolutie bij Land Rover ging zo traag dat het zo maar zou kunnen dat dit tussentijds hetzelfde gebleven is. Aldus mijn manual: Met geopende bestuurdersdeur het alarm activeren middels de handzender, daarna de bestuurdersdeur sluiten. Het alarm is nu geactiveerd uitgezonderd het interieuralarm.

De ultrasoonsensor loskoppelen is natuurlijk een makkelijke semipermanente manier als je dit vaker wilt doen - je zal je honden wel vaker meenemen denk ik. Bovendien hoor je wel vaker van rare vals alarmen bij de ultrasoonsensoren. Gemakkelijke keus dus.
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 16:36

VeeTee schreef:Ik heb mijn eigen Owners Manual er nog maar eens even op nageslagen, mijn vorige antwoord was een beetje een gok. Nu is de mijne een pietsie ouder ('96), maar goed, de evolutie bij Land Rover ging zo traag dat het zo maar zou kunnen dat dit tussentijds hetzelfde gebleven is. Aldus mijn manual: Met geopende bestuurdersdeur het alarm activeren middels de handzender, daarna de bestuurdersdeur sluiten. Het alarm is nu geactiveerd uitgezonderd het interieuralarm.

De ultrasoonsensor loskoppelen is natuurlijk een makkelijke semipermanente manier als je dit vaker wilt doen - je zal je honden wel vaker meenemen denk ik. Bovendien hoor je wel vaker van rare vals alarmen bij de ultrasoonsensoren. Gemakkelijke keus dus.

Bij een "Puma" is deze instructieboekjes manier niet werkzaam (althans niet bij de mijne).
Met de bestuurdersdeur open gaan de sloten dicht en gelijk weer open -- kennelijk heeft deze deur "zeggenschap" over de overige sloten.
Wellicht werkt het wel als je een andere deur open houdt. Het is overigens een bedenkelijk kantje aan de centrale deursluiting: Je kan de auto met bijv de achterdeur open op slot doen, en daarna de deur dichtgooien, die deur gaat dan ook op slot ... en zo kan je dus je sleutels opsluiten (ik heb dan ook een sleutelkopie bij de auto-papieren die ik normalerwijze bij me draag). Het lijkt misschien een theoretisch geval, maar ... als je per ongeluk op het sluiten-knopje drukt (dat kan eventueel in je broekzak al gebeuren) ... en dan verder geen acht slaat op het Toet-Toet, dan kan je op een onbewaakt moment daarna maar zo de deur in het slot gooien*.

En in ieder geval een onaangename kant van met de key-fob sluiten met een deur open is het klaxon-signaal Toet-Toet.

Groeten MarcS

* omdat ik ook wel in de auto slaap vrees ik het moment dat ik met een slaperige kop in een nachthemd buiten sta (vanwege de sanitaire noodzaak) en de deur achter mij op slot dicht valt.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 14 Feb 2017, 17:11

Landmarcs schreef:Met de bestuurdersdeur open gaan de sloten dicht en gelijk weer open -- kennelijk heeft deze deur "zeggenschap" over de overige sloten.

Tja, wie heeft het hier over centrale deurvergrendeling? Dát hadden we nog niet in '96... :lol:

Landmarcs schreef:* omdat ik ook wel in de auto slaap vrees ik het moment dat ik met een slaperige kop in een nachthemd buiten sta (vanwege de sanitaire noodzaak) en de deur achter mij op slot dicht valt.

Zo hep elk nadeel se voordeel: Dat kan mij zonder centrale vergrendeling dus niet gebeuren. :mrgreen:
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 18:08

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Met de bestuurdersdeur open gaan de sloten dicht en gelijk weer open -- kennelijk heeft deze deur "zeggenschap" over de overige sloten.

Tja, wie heeft het hier over centrale deurvergrendeling? Dát hadden we nog niet in '96... :lol:

Landmarcs schreef:* omdat ik ook wel in de auto slaap vrees ik het moment dat ik met een slaperige kop in een nachthemd buiten sta (vanwege de sanitaire noodzaak) en de deur achter mij op slot dicht valt.

Zo hep elk nadeel se voordeel: Dat kan mij zonder centrale vergrendeling dus niet gebeuren. :mrgreen:

Precies ... dat van die voor- en nadelen ... 't is een krijgertje.
Ik kreeg electrische stoelen bij de voorruitverwarming, en centrale deurvergrendeling bij de electrische ramen ... en dat alles op een "E-type" (= de E van eenvoudig, vlgs de folder kon de combi niet eens).

Groeten MarcS

Ralphrutten

Berichtdoor Ralphrutten » 14 Feb 2017, 20:08

hallo allemaal,

Inderdaad staat het in het instructieboekje, niet bij het hoofdstuk alarm, maar heb het gevonden.(iets verder kijken dan je neus lang is) de auto dus met de sleutel dichtdraaien is de oplossing
hij staat dan niet op alarm, maar de startblokkering staat er wel gewoon op.

Nu alleen eerst het cilinderslot dan maar gangbaar maken dit weekend (nooit gebruikt, dus vastgeroest)

De optie stekkers van de ultrasonen eraf lijkt me ook een goed idee, denk dat ik deze maar opvolg.

Allemaal bedankt voor de reacties

Terug naar “Techniek”