Hoi,
Ik kom eigenlijk nergens overwegingen tegen voor de beslissing alle ophanging rubbers te vervangen door originele exemplaren of voor polyurethaan.
Heeft iemand hier verstand van hier?
Ik moet ze vervangen en wil hier de goede beslissing in nemen.
Ik ben in de veronderstelling dat de Poly versies slijtvaster zijn, maar ik wil niet dat de auto alle trillingen 1 op 1 doorgeeft of erger dat steunen afbreken of buigen doordat de rubbers te hard zijn (wel eens gehoord dat dit kan).
zijn er verschillende hardheden in te krijgen?
ik zie op internet dat er verschillende kleuren zijn. heeft dit misschien met de hardheid te maken, of is het gewoon de kleur van het merk?
er zit ook veel prijs verschil in de sets:
Trek OVerland 95 pond (€110)
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-De ... 2310590082
John Craddock 121 pond (€140)
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Po ... 2140325894
Superpro €257
https://www.fineline-imports.nl/onderst ... 82781.html
En is het zinvol om gelijk caster corrigerende rubbers te gebruiken (5cm verhoging), of zal ik daar niets van merken
bv Oldmanemu € 80,-
http://www.lrparts.net/da8952-castor-co ... assic.html
kan iemand me adviseren?
Keywords: polyurethaan, polyurethane, suspension, pu bussen
RRC 3.9 1990 ophanging rubbers origineel of polyurethaan
-
avanbekkem
RRC 3.9 1990 ophanging rubbers origineel of polyurethaan
Anton
NU: RRC 3.9 EFI '91 benzine
Eerder:109 hardtop 2.6, 6 in lijn
Re: RRC 3.9 1990 ophanging rubbers origineel of polyurethaan
Het enige dat beweegt onder de auto zijn die rubbers (als het goed is) om dat nu te vervangen voor betonharde rubbers lijkt mij geen goed plan. Gewoon origineel, de zwarte, terugplaatsen. Klaar.
Alleen het uit en inpersen kan wat stroef gaan.
Alleen het uit en inpersen kan wat stroef gaan.
orgineel houden oem rubber kopen en geen polyspul.
- Erik Peters
conny schreef:Alleen het uit en inpersen kan wat stroef gaan.
Och, de laatste keer met de rubbers in de hockeysticks van de 300 Tdi was het geen probleem met de 15 tons pers in de werkplaats van het mechanisatiebedrijf hier vlak bij. Met 3 ton persdruk kwamen ze er al uit.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
avanbekkem
Dank allen!!
100% score voor de bestaande rubbers. Ik weet wat mij te doen staat. Auto wegbrengen voor het laten monteren van originele rubbers
100% score voor de bestaande rubbers. Ik weet wat mij te doen staat. Auto wegbrengen voor het laten monteren van originele rubbers
Anton
-
E36-italia
avanbekkem schreef:Ik ben in de veronderstelling dat de Poly versies slijtvaster zijn, maar ik wil niet dat de auto alle trillingen 1 op 1 doorgeeft of erger dat steunen afbreken of buigen doordat de rubbers te hard zijn (wel eens gehoord dat dit kan).
in algemene zin (niet altijd toepasbaar op LR producten):
Als de wielstand (camber/caster) van absoluut belang is, zoals op het circuit, dan moet de rubbers vervangen voor een vaste verbinding met uniballs.
Echter dan trillen je vullingen je kiezen uit als de auto al stationair draait, het is oncomfortabel als de pest maar het stuurt super scherp!
Maar een classic Range zie ik niet zo snel op het circuit zijn rondjes rijden.. De OEM rubbers dempen een hoop trillingen, waardoor het rijcomfort beter is.
De PU bussen/rubbers zitten tussen beide in, het maakt de auto wat strakker, maar trillingen ed worden beter doorgegeven.
PU bussen zijn alleen slijtvaster als je er meer kracht op zet (race werk)
Laatst gewijzigd door E36-italia op 09 Feb 2017, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
Camber, caster???? Bij een auto met starre assen waarbij niets verstelbaar is? Niet relevant.
Polybussen zijn juist minder slijtvast en het enige voordeel dat van die dingen kunt bedenken is dat ze makkelijker monteren dan de originele. Dat is ook wel nodig want ze hebben maar een fractie van de levensduur van originele bussen.
Polybussen zijn juist minder slijtvast en het enige voordeel dat van die dingen kunt bedenken is dat ze makkelijker monteren dan de originele. Dat is ook wel nodig want ze hebben maar een fractie van de levensduur van originele bussen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
E36-italia
Edward schreef:Camber, caster???? Bij een auto met starre assen waarbij niets verstelbaar is? Niet relevant.
Het kan wel degelijk, alleen niet via de bekende methodes die bekend zijn bij de lokale uitlijner.
Mocht je ooit de kans krijgen, kijk maar eens onder een Rover SD1 van Tom Walkenshaw Racing, daar zit een Range Rover (iig een leyland as, of die ook speciefiek van een RR komt weet ik niet meer) achteras onder met verstelbaar camber.
Kost alleen een klein vermogen om dat ook te hebben
2004 - Discovery TD5 (daily)
-
Landmarcs
E36-italia schreef:Edward schreef:Camber, caster???? Bij een auto met starre assen waarbij niets verstelbaar is? Niet relevant.
Het kan wel degelijk, alleen niet via de bekende methodes die bekend zijn bij de lokale uitlijner.
Mocht je ooit de kans krijgen, kijk maar eens onder een Rover SD1 van Tom Walkenshaw Racing, daar zit een Range Rover (iig een leyland as, of die ook speciefiek van een RR komt weet ik niet meer) achteras onder met verstelbaar camber.
Kost alleen een klein vermogen om dat ook te hebben
Niets is onmogelijk en zelfs dat niet !!
De praktijk leert ... en ook een retrospectief onderzoek in de eerdere berichten over deze materie leert ... dat bij LandRovers de rubberen rubbers ongeveer altijd de voorkeur hebben, zowel qua levensduur als qua goede werking en comfort.
Groeten MarcS
PS Zolang je geen ultra platte banden onder een LandRover monteert (of extreme verhogingen doorvoert, of er een ralley-monster van wilt maken) moet je je ook niet teveel zorgen maken over het niet verstelbare camber en caster. Het is goed beschouwd een wondertje hoe goed de grofstoffelijke besturing nog wil werken.
Duh, een 4 link ophanging ook en luchtvering ook, 1000 pk ook en, en.......
De vraag gaat over een RRC uit 1990. Die is gewoon standaard en niet omgebouwd tot racer, dan had dat er wel bijgestaan........... Dus zijn originele bussen de beste oplossing en dat is de vraag.
Kan ook wel beginnen over de voordelen van variabele kleptiming en de pro's en con's van turbo's versus compressoren maar daar heet TS ook geen zak aan.
De vraag gaat over een RRC uit 1990. Die is gewoon standaard en niet omgebouwd tot racer, dan had dat er wel bijgestaan........... Dus zijn originele bussen de beste oplossing en dat is de vraag.
Kan ook wel beginnen over de voordelen van variabele kleptiming en de pro's en con's van turbo's versus compressoren maar daar heet TS ook geen zak aan.
Edward van Vugt