Ten behoeve van een maat van me de volgende situatie;
Vorige week een gebruikte aangeschafte Lt230 achter de R380 laten sleutelen, dit omwille van de wens om van de standaard 1.4 naar een 1.2 te gaan.
Tussenbak is van te voren zoveel mogelijk fisueel gechekt door het garagebedrijf, en alles was okee volgens hun.
-Betreft een Landrover gerelateerde garage met een goede reputatie-
Nogmaals, voor zover dat te controleren is , " los op de grond liggend"
Het enige wat gecontateerd werd, was een matige staat van de intermediate shaft.
Daar kwam men achter na het eruit halen ervan omdat de olieafdichting niet okee was.
Zijn eigen 1.4 TB, die in prima staat was/is, is gebruikt als donor tav die Intermediate shaft.
Na uitvoering van het werk " zingt" de TB.
Met last erop en eraf, maakt niet uit, koppeling in getrapt ook geen verschil
Conclusie dat het de TB moet zijn is getrokken door Ron B en Stout.
Is het rieel om te veronderstellen dat de " 1.4" shaft in de " nieuwe 1.2 Bak " op de 1 of andere wijze moet " inlopen" of iets dergelijks?
Of is het eerder een verhaal van lagers van de 1.2 bak die hun beste tijd hebben gehad?
Is hier iets zinnigs in theorie over te zeggen?
LT 230 (28 D) geluid bij een 130 td5
LT 230 (28 D) geluid bij een 130 td5
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: LT 230 (28 D) geluid bij een 130 td5
tim schreef:Is het rieel om te veronderstellen dat de " 1.4" shaft in de " nieuwe 1.2 Bak " op de 1 of andere wijze moet " inlopen" of iets dergelijks
Nee, waarschijnlijk is de borgmoer van de intermediate shaft te strak aangedraaid.
Het loont om eens te kijken in het revisiehandboek van de LT230, over hoe e.e.a. afgesteld dient te worden en er dient een nieuwe samendrukbare afstandsbus (FRC7437) gebruikt te worden bij het afstellen van de lagervoorspanning. Ook een nieuwe borgmoer gebruiken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: LT 230 (28 D) geluid bij een 130 td5
Dank voor je reactie Erik.
Ik zal het Wouter, de eigenaar van de 130, direct doorgeven.
Ik zal het Wouter, de eigenaar van de 130, direct doorgeven.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: LT 230 (28 D) geluid bij een 130 td5
Je zou voor de gein eens moeten nagaan welk type tussenbak er onder zat en welke er is ingebouwd, je hebt namelijk "stille" en "niet stille" tussenbakken, jongere tussenbakken (zoals ook de 43D van een TD5) zijn met stillere vertanding uitgevoerd, dus die "zingen" minder, oudere (zoals de 28D) hebben dat niet en kunnen inderdaad "zingen" en dat kan dus zomaar opvallen als er in de 130 eerst een stille tussenbak zat en nu een niet stille.
Hoeft niets te maken te hebben met de montage van de intermediate shaft, zeker als je bij een gerenommeerd bedrijf bent geweest dan weet men daar echt wel hoe zo'n as gemonteerd dient te worden, ze zijn namelijk zeker niet allemaal met een collapsable bush meer maar de modernere, voor zover je daarvan kunt spreken, zijn uitgevoerd met een vaste bus en shims en die kun je één op één overzetten zonder afstellen.
Ander probleem wat kan opsteken is dat het inderdaad een andere intermediate shaft is, die is ingelopen op de tandwielen van de andere bak en nu ineens vreemde tanden te verwerken krijgt, kan me voorstellen dat'ie dat kenbaar maakt door gejank, in dat geval zou het mettertijd minder erg moeten worden.
G-J
Hoeft niets te maken te hebben met de montage van de intermediate shaft, zeker als je bij een gerenommeerd bedrijf bent geweest dan weet men daar echt wel hoe zo'n as gemonteerd dient te worden, ze zijn namelijk zeker niet allemaal met een collapsable bush meer maar de modernere, voor zover je daarvan kunt spreken, zijn uitgevoerd met een vaste bus en shims en die kun je één op één overzetten zonder afstellen.
Ander probleem wat kan opsteken is dat het inderdaad een andere intermediate shaft is, die is ingelopen op de tandwielen van de andere bak en nu ineens vreemde tanden te verwerken krijgt, kan me voorstellen dat'ie dat kenbaar maakt door gejank, in dat geval zou het mettertijd minder erg moeten worden.
G-J
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten