[RRS TDV8 '08] Problemen met DVD wisselaar.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rob Pt

[RRS TDV8 '08] Problemen met DVD wisselaar.

Berichtdoor Rob Pt » 02 Apr 2015, 00:14

Evenals bij mijn topic over de problemen met de 6CD-565 vermoed ook nu dat het probleem dat ik aankaart ook bij andere RRS/RR modellen zou kunnen voorkomen en niet specifiek voor de TDV8 is.

V.w.b. de problemen die ik ondervind geldt dat voor zowel het scherm voorin als ook voor de schermen in de hoofdsteunen hetgeen mij op zich niet onlogisch voorkomt. Bij de speler zit geen losse afstandsbediening dus ik bedien alles met het touchscreen voorin de auto. Alle acties die ik uitvoer doe ik met een geladen cassette met 6 originele DVD's

Als ik in het hoofdmenu kies voor DVD dan krijg ik het onderstaande scherm

Afbeelding

Zoals linksboven te zien wordt er geen DVD aangegeven: NO DISC. Dit gebeurt bij elke tray die ik aan kies.

Als ik via het touchscreen in het Diagnostics Menu kies voor Self Test krijg ik de foutmelding: B100E25 TV/RSE Video Input Failure

Afbeelding
(sorry voor de slechte kwaliteit van de foto maar ik moest hem bij kunstlicht maken)

Om nu een lang verhaal kort te maken: deze foutmelding verschijnt niet altijd en of hij er nu wel of niet is, als ik in het DVD menu een andere DVD kies dan hoor ik in de speler de geluiden van het wisselen van de DVD maar voor de rest wijzigt er niets: NO DISC blijft en er komt geen beeld! Maar op de een of andere wijze is er dus wel verbinding met de DVD-wisselaar.

Hierbij nog een screenshot uit het diagnostics menu waarin volgens mij dingen te lezen zijn die met de DVD wisselaar te maken hebben. Misschien ziet iemand zaken die niet kloppen.

Afbeelding

Tot zover het DVD-wisselaar probleem.

Overigens speelt hij CD's (origineel, kopieën, MP's) perfect af! Dus heb ik toch nog een CD-wisselaar ;)

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

RobStewart

Re: [RRS TDV8 '08] Problemen met DVD wisselaar.

Berichtdoor RobStewart » 02 Apr 2015, 08:08

... is the DVD player connected correctly to the system ? ;)

B100E25 Video-invoer 'A'

Televisie/entertainment-systeem achterin voertuig - video-invoer niet aangesloten
TV/DVD-speler - storing

Controleer of de invoer is aangesloten en of het systeem uitzendt.

Here is the 19 pages of circuit diagrams for you to check :lol: :lol: :lol:

RRS - informatieenentertainmentsystemen.pdf
(356.24 KiB) 271 keer gedownload

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 03 Apr 2015, 01:25

Rob bedankt voor het schema. Als ik dat rustig ga bestuderen kom ik er wel uit v.w.b. de werking maar probleem blijft dat ik niet weet waar alle componenten zitten en niet beschik over de juiste test-/meetapparatuur.
Op internet vond ik dit nog: Diagnostics.pdf maar alle links verwijzen naar TOPIx en tot dat deel heb ik geen toegang.
Bij DTC B100E25 wordt onder Action gesproken over Check the TV/DVD is connected (green connector). Check TV/DVD system for DTC (TV ontvangst heb ik overigens wel!)

Ik neem aan dat genoemde green connector achter in de DVD/CD-wisselaar zit maar dat kan ik alleen controleren als ik goed bij de wisselaar kan. Door dat kleine luikje kun je niets beginnen. Echter hoe ik het rechter zijpaneel in de kofferbak eruit krijg om bij de wisselaar te komen is me niet helemaal duidelijk dus als jij of iemand anders me daarmee op weg kan helpen dan scheelt het mij hoogstwaarschijnlijk een hoop overbodig 'sloopwerk' en loop ik ook minder risico de boel te verzieken.

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Apr 2015, 10:58

Rob Pt schreef:Echter hoe ik het rechter zijpaneel in de kofferbak eruit krijg om bij de wisselaar te komen is me niet helemaal duidelijk

RRS - Videosysteem - DVD-speler.pdf
(106.95 KiB) 217 keer gedownload

RRS - Bekledingspaneel naast achterbank.pdf
(100.86 KiB) 197 keer gedownload

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”