Goedendag allemaal,
Kwam stil te staan met mijn Defender met een kwart diesel in de tank.
Na vullen van de tank kon de auto weer gestart worden.
Lampje motormanagement ging ook aan.
Is er iemand die weet of te controleren is of de brandstofpomp van een Defender 110 TD5 voldoende opbrengst heeft?
Zo ja, kent iemand de specificaties van de pomp?
Of denkt iemand aan een ander probleem?
Hoor graag van jullie.
Met vr gr,
Martijn van Beek
Def.110 '02 TD5 Brandstofpomp stuk?
Def.110 '02 TD5 Brandstofpomp stuk?
Laatst gewijzigd door mvanbeek op 21 Nov 2014, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brandstofpomp Defender 110 TD5
Goedemiddag Martijn, al is het vrijwel donker buiten, de klok zegt dat het nog geen avond is.
Grote kans dat er iets met de brandstofpomp aan de hand is. Maakt de pomp meer geluid dan vroeger? De pomp kan defect zijn, maar kan ook verstopt zijn.
Ook kan de airbleedvalve verstopt zitten, die zit bovenop het brandstoffilter. Die zou je eerst kunnen controleren.
http://forum.lrch.nl/download/file.php?id=1745&mode=view
Grote kans dat er iets met de brandstofpomp aan de hand is. Maakt de pomp meer geluid dan vroeger? De pomp kan defect zijn, maar kan ook verstopt zijn.
Ook kan de airbleedvalve verstopt zitten, die zit bovenop het brandstoffilter. Die zou je eerst kunnen controleren.
http://forum.lrch.nl/download/file.php?id=1745&mode=view
Re: Brandstofpomp Defender 110 TD5
Gerard,
Bedankt voor je reaktie, pomp maakt niet meer lawaai dan anders.
Ga de airbleedvalve controleren.
Bedankt voor je reaktie, pomp maakt niet meer lawaai dan anders.
Ga de airbleedvalve controleren.
Re: Brandstofpomp Defender 110 TD5
Denk dat er toch iets meer aan de hand is; als die pomp het niet meer doet, dan gaat het motorstoringslampje niet branden.
Je zegt ook zelf dat hij geen lawaai maakt; dat is meestal het eerste signaal dat hij aan het sterven is.
Kun je aan een nanocom komen? Als het motorstoringslampje heeft gebrand, zal er wel een storing in het geheugen zitten. Ben benieuwd wat het is.
Kun je aan een nanocom komen? Als het motorstoringslampje heeft gebrand, zal er wel een storing in het geheugen zitten. Ben benieuwd wat het is.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Brandstofpomp Defender 110 TD5
mvanbeek schreef:Is er iemand die weet of te controleren is of de brandstofpomp van een Defender 110 TD5 voldoende opbrengst heeft?
Zo ja, kent iemand de specificaties van de pomp?
... so if the pump fails it won't put on the MIL lamp but the pump failing would cause other elements of the system to put the lampje on.
You can check the pump with the following instructions (these are for a 2002 Td5 110 in Dutch
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Def.110 '02 TD5 Brandstofpomp stuk?
Heel erg bedankt Rob,
Ga ermee aan de slag.
Gr,
Martijn
Ga ermee aan de slag.
Gr,
Martijn
Re: Def.110 '02 TD5 Brandstofpomp stuk?
Update:
Kabelboom vol olie en daardoor sluiting bij de stekker van de ECU.
Kabelboom is vervangen.
Probeem opgelost.
Dank voor jullie input.
Kabelboom vol olie en daardoor sluiting bij de stekker van de ECU.
Kabelboom is vervangen.
Probeem opgelost.
Dank voor jullie input.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten