RobStewart schreef:Landmarcs schreef:Ik vraag me af of een ATB centre diff. veel doet in combinatie met de ABS/ETC
.. that my friend is the system that we switch off as soon as we drive anywhere that requires a centre diff lock ... and strangely enough Land Rover have finally agreed after 16 years of production of the Defender fitted with ABS/ETC that now the 2015 Model Year vehicles now have a button on the dash to swich the bloody system off.
Rob
Zo'n button wil ik ook. Is deze button een makkelijke retro-fit? Of is een of andere "home-made" oplossing beter/goedkoper.
Overigens ben ik in het algemeen heel tevreden over de werking van ABS/ETC, maar er zijn van die momenten dat je het systeem vervloekt, nl helling op in de sneeuw, of 's zomers op een stoffige veldweg waar de ETC wanneer een wiel ook maar de nijging heeft voeten te vegen gaat remmen, de vaart gaat er dan uit tot uiteindelijk de limiet waarbij je nauwelijks vooruit komt om dat om en om een wiel doorslipt en afgeremd wordt.
Blijft de vraag of een ATB centre diff veel in actie komt als je ook ABS/ETC hebt (en dat niet uitgeschakeld hebt).
Groeten MarcS