Thomas Td5 schreef:Dragon schreef:Twee keer in een aantal weken ging het motormanagement lampje aan. (TD5, 2002)
De eerste keer zonder aanwijsbare reden....vandaag "hikte" de motor (misfire) tijdens stationair lopen voor een stoplicht en ging het weer branden.
Verder lijkt er niets aan de hand. Bij wegrijden en op de snelweg loopt hij als een zonnetje maar het lampje blijft branden.
Na stopzetten van de motor en opnieuw starten blijft het lampje uit. (tot een nieuwe "hik!?")
Uitlezen is het beste, een veelvoud van oorzaken kunnen ervoor zorgen dat het lampje gaat branden. De ECU legt een foutcode vast waarmee je beter het probleem kan vinden.
Het enige wat ik kan zeggen over misfires is dat dit kan komen door olie in je kabelboom. Bekend euvel bij de Td5. Echter dat wil niet zeggen dat je nu olie in je kabelboom hebt. Je kan dit controleren door de stekker bij je ECU te controleren op olie. Vergeet niet je accu los te halen eerst. En eventueel je radiocode bij de hand te hebben.
Maar ook misfires kunnen door andere dingen komen.
Mmm, dank voor je reactie Thomas, maar alles is kurkdroog.
Mijn Def lekt niet! Ook al zal iedereen dat onwaarschijnlijk vinden
Tijdens de keuring is hij uitgeroepen tot de droogste Def ooit gezien.....

Daar heb ik nu niets aan, maar ik begrijp dat ik hem beter uit kan laten lezen....
Juist omdat er nergens signalen zijn waar dit vandaan komt maakt het wel vreemd

Niets te zien of te vinden onder de motorkap wat de aanleiding zou kunnen zijn
Naar de garage dus maar, pffft!