Nu weet ik dat het nog een 24 volt voertuig is, en dat het diesel blok niet loopt.
Ik ben er nog niet helemaal uit of dat ik hem langzaam zou willen opknappen tot hij 40 jaar is, of dat er een benzine motor in moet komen.
Aan de ene kant is origineel houden leuk, aan de andere kant ligt diesel nu toch wel echt op de slachtbank.
Daarom ben ik me een beetje gaan inlezen, en omdat het een 2.25 diesel is, zou het kinderspel moeten zijn om er een 2.25 benzine in te gooien.
Wat me echter niet duidelijk wordt is de onsteking van het blok. Als het goed is werkt deze op 12 volt dmv een voltage dropper in 24 Volt voertuigen
(viewtopic.php?t=8047&fbclid=IwAR1ok0sZ-58u6PrgTr9AzpgWbtPM2SN06tOpxBT67gAmn9dpuPJhwFcO-G8)
Een van de bronnen die ik gevonden heb.
Nu valt het me alleen op dat die voltage dropper alleen, onderhand 300 pond zou moeten kosten, dat is net zoveel als een tweedehands benzine blok.
En het wordt afgeraden andere droppers gebruiken of om het op 1 van de accu's te gooien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
In dit topic:
viewtopic.php?t=4043
Schrijft Rob Stewart, dat hij misschien een artikel wil schrijven over het ombouwen van 24v diesel naar benzine, maar kan hem in de kennisbank niet terug vinden.
Ik twijfel sowieso of het niet handiger gaat zijn om hem om te bouwen naar 12 volt, maar dat is weer wat anders.
Ik hoop dat mensen nog actief zijn op het forum, nu alles naar facebook verschuift