109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor RobStewart » 12 Feb 2017, 21:10

Stage-one schreef:Welk merk olie zouden jullie aanraden voor de v8? ik las ook nog ergens op engelse fora dat de motor ook stiller wordt van 20w/50 mineraal ? minder mechanisch geluid denk ik dan?


... there is only one "Castrol Classic XL 20W/50 Engine Oil" it's what Land Rover themselves recommend and will cost you about €25,00 per 4,5 litres.

Oh and FULL FAT 20W/50 is what the klepstotters were designed to use, which is why it sounds as smooth as silk with FULL FAT 20W/50 in it :lol: :lol: :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Stage-one
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 Jan 2017, 18:54

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Stage-one » 21 Feb 2017, 20:03

kan m zelf niet zo goedkoop vinden maar is inderdaad stuk goedkoper dan de synthetische, heb trouwens nog een vraagje, niet echt technisch, maar op de buitenkant van de achterdeur zit een vierkantje weet iemand waar dit voor dient? zit hier normaal gesproken een montage voor een reservewiel?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Landmarcs » 21 Feb 2017, 20:51

Stage-one schreef:..... op de buitenkant van de achterdeur zit een vierkantje weet iemand waar dit voor dient? zit hier normaal gesproken een montage voor een reservewiel?


Ja.

MarcS

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Erik Peters » 21 Feb 2017, 23:14

Dit, om precies te zijn:
Sparewheelmounting.png
Maar de achterdeur is niet echt geschikt om daar een reservewiel aan te hangen. Het kan wel, maar na verloop van tijd begint het frame van de achterdeur te scheuren (kom maar kijken bij mijn 300 Tdi). Een aparte reservewieldrager is veel beter.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Stage-one
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 Jan 2017, 18:54

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Stage-one » 23 Feb 2017, 20:45

Erik Peters schreef:Dit, om precies te zijn:
Sparewheelmounting.png
Maar de achterdeur is niet echt geschikt om daar een reservewiel aan te hangen. Het kan wel, maar na verloop van tijd begint het frame van de achterdeur te scheuren (kom maar kijken bij mijn 300 Tdi). Een aparte reservewieldrager is veel beter.

Groet,

Erik.


thanks, had al zo'n vermoeden al enige foto's gezien met van die externe "swingarms" maar goed misschien komt er ooit wel zoiets op maar heb nu nog geen plannen, iig bedankt voor het verhelderen!

Stage-one
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 Jan 2017, 18:54

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Stage-one » 05 Mar 2017, 14:44

ik ben bezig mijn nieuwe dak te restaureren, ben momenteel bezig alle kit te verwijderen, randjes te primeren en dan weer opnieuw te kitten, maar de dakgoot zit echt een behoorlijk dikke kwak kit in denk dat ik deze ook maar gewoon weer vol smeer met kit zodra ik de goot in de primer heb iemand nog ideeën hierover? denk dat ze fabriek-af ook al redelijk vol kit zaten?

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen.

Berichtdoor VeeTee » 05 Mar 2017, 15:30

Je kunt een goede kit soort gebruiken, ik heb daar voor Innotec gebruikt. Ik heb ook wel gehoord dat men een giethars (epoxy) gebruikt. Ik weet niet wat beter is.
Als je later een roofrack er op zet, gebruikt dan onder elk pootje een ruim bemeten strip alu, horizontaal onder het pootje, om de druk te verdelen. Ik heb daaronder ook nog eens stukjes rubber, uit een fietsbinnenband geknipt, onder gelegd.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Stage-one
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 Jan 2017, 18:54

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Stage-one » 05 Mar 2017, 17:46

ja innotec is inderdaad een goed merk voor kit wordt ook veel gebruikt in de autoschadeherstel.. zit nu bitumen in de rand en daaroverheen kit... de kit is er zo af alleen die bitumen rommel moet je er echt uit bikken..

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor VeeTee » 05 Mar 2017, 17:56

Wat echt goed vast zit gewoon laten zitten. Goot goed schoon en vetvrij maken en dan kitten met een goede kit.
De club heeft daarvoor zelfs een speciaal tooltje beschikbaar gesteld. (wel even op de juite maat knippen :lol: )

image.jpeg
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Stage-one
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 Jan 2017, 18:54

Re: 109 stage one 3.9L v8 vragen olie verversen

Berichtdoor Stage-one » 18 Mar 2017, 20:25

heb een nieuw probleempje met de laro, plotseling enorm vermogensverlies (soms haalt ie de 50-60km/u maar nauwelijks... heb de retourleiding vd carb > verdelerkap vervangen (zat een gaatje in doordat ie tegen de multiriem heeft lopen schuren) en heb forté reiniger in de tank geflikkert dat leek te helpen kon 90-100km/u rijden maar dan hield ie ook weer enorm in.. volgende dag was t weer met moeite 50-60km/u

nou vraag ik me af waar kan ik nu het beste eerst naar kijken? ik denk dat het een benzine toevoer probleem is maar waar begin ik? heb al gezocht naar een brandstoffilter maar niet kunnen vinden?


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten