avanbekkem schreef:ik schrok eerst wel dat de nieuwe veren iets korter zijn, maar het is een complete set van Terra Firma en moest dus goed zijn. de schuifmaat leerde dat de dikte van de veer het verschil maakte.
foto van het verschil in hoogte bij de voor veren. achter was er praktisch geen hoogte verschil
https://drive.google.com/file/d/1FC7fBf ... sp=sharing
de schokbreker is wat langer dan de originele schokbreker
https://drive.google.com/file/d/1kPia-N ... sp=sharing
dit maakt dat ik me voor voor wel een beetje zorgen maak over de volledige wieluitslag, wat gebeurt er dan met de veer. maar, zoals gezegd, het is een complete set specifiek bedoeld voor 5cm verhoging van de RRC. het moet dus goed zijn (hoop ik). als ik helemaal klaar ben met sleutelen eerst maar even testen voordat ik all the way ga
Hi avanbekkem,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de de set bevalt. Ik rijd zelf eveneens een '91 RRC 3.9 automaat met 70l LPG tank rechts achterin (overweeg overigens wel om hem in de breedte achter de bank te plaatsten of te vervangen door een onderbouw ipv de benzinetank) en een niet functionerende Nivomat. Ook ik overweeg de medium duty Terrafirm veren achter er onder te zetten omdat de RRC achterover hangt en bij verkeersdrempels erg makkelijk de stootblokken raakt.
Doel is een auto die recht staat (of achter zelfs iets hoger) en die mn. op de weg een goed, hedendaags, weggedrag laat zien (ook over verkeersdrempels) (en nee, het is niet dat ik er te hard overheen rijdt
Ben dus benieuwd of de set gebracht heeft wat je ervan verwachtte, of dat je terugkijkend wellicht voor een andere oplossing zou hebben gekozen.
Grt John