Olie in kabelboom ecu
Re: Olie in kabelboom ecu
Mijn 3e draadboom (als je de af fabriek ook mee mag tellen) doet het goed....stekker blijft na een paar maanden nog steeds kurkdroog 
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Landmarcs
Peu schreef:Mijn 3e draadboom (als je de af fabriek ook mee mag tellen) doet het goed....stekker blijft na een paar maanden nog steeds kurkdroog
Ik zou pas juichen als ie het na een paar jaar (of liever nog wat meer) nog steeds goed doet.
Een kabelboompje dat na een paar maanden al olie doorlaat is gewoon ondeugdelijk.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Peu schreef:Mijn 3e draadboom (als je de af fabriek ook mee mag tellen) doet het goed....stekker blijft na een paar maanden nog steeds kurkdroog
Ik zou pas juichen als ie het na een paar jaar (of liever nog wat meer) nog steeds goed doet.
Een kabelboompje dat na een paar maanden al olie doorlaat is gewoon ondeugdelijk.
Groeten MarcS
De eerste originele vervangen na 9 jaar en 220.000km toen de koppakking vervangen is. (D2a uit '03) Daarna is er een nieuwe ingekomen bij 335.000km toen ie 13 jaar oud was en de Ecu kapot was. En hoewel die ecu dood was heeft ie in 13 jaar geen olie gezien............
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Klopt, zo één had VAn Gellekom gemonteeerd,....kostte ook maar €35 uit mijn hoofd en na 3 jaar dus (nog) WEER lek...Landmarcs schreef:Peu schreef:Mijn 3e draadboom (als je de af fabriek ook mee mag tellen) doet het goed....stekker blijft na een paar maanden nog steeds kurkdroog
Groeten MarcS
-
Landmarcs
Peu schreef:Klopt, .... kostte ook maar €35 uit mijn hoofd en na 3 jaar dus (nog) WEER lek...Landmarcs schreef:Peu schreef:Mijn 3e draadboom (als je de af fabriek ook mee mag tellen) doet het goed....stekker blijft na een paar maanden nog steeds kurkdroog
Als het aanvullende onderhoud slechts € 35,-- per 3 jaren bedraagt dan zou ik er niet wakker van liggen.
Groeten MarcS
Tip van een monteur: rubber bij de stekker verwijderen, dan loopt de olie niet in de ECU. Draden doorknippen raadde hij af ivm elektrische weerstand die dat oplevert. Maar ik merk geen enkel verschil.
'02 Defender 110 TD5 // '00 Defender 110 TD5
dat rubber heb ik idd ook niet meer teruggeplaatstLaurensR schreef:Tip van een monteur: rubber bij de stekker verwijderen, dan loopt de olie niet in de ECU. Draden doorknippen raadde hij af ivm elektrische weerstand die dat oplevert. Maar ik merk geen enkel verschil.
Landmarcs schreef:Peu schreef:Klopt, .... kostte ook maar €35 uit mijn hoofd en na 3 jaar dus (nog) WEER lek...Landmarcs schreef:Ik zou pas juichen als ie het na een paar jaar (of liever nog wat meer) nog steeds goed doet.
Als het aanvullende onderhoud slechts € 35,-- per 3 jaren bedraagt dan zou ik er niet wakker van liggen.
Uhhh de originele kost iets meer....ik dacht ca 100.00 ex ofzo
Groeten MarcS