Zitpositie Defender 110 CSW

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
conny

Re: Zitpositie Defender 110 CSW

Berichtdoor conny » 21 Feb 2017, 11:18

Nou, je kijkt ook niet verder dan je neus lang is; ook op mudstuff:

http://www.mudstuff.co.uk/products/leg- ... l-bar.html

Je kan dat achterste tussenschot lager maken en zodoende de stoel een paar cm verder naar achter schuiven. klaar.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 21 Feb 2017, 19:15

conny schreef:Nou, je kijkt ook niet verder dan je neus lang is; ook op mudstuff:

Je kan dat achterste tussenschot lager maken en zodoende de stoel een paar cm verder naar achter schuiven. klaar.

Wat beter lezen helpt ook... Ik heb het over een CSW (stationwagon), er zit dus geen bulkhead achter de voorstoelen, maar dus wel een klein (ca 3 cm) opstaand randje aan de achterkant van de seatbox. Het gaat om dat randje, die paar cm zijn net voldoende om ergerlijk tegen de deurrand/dakrand aan te kijken als je naar links uit het raam kijkt...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

LaurensR

Berichtdoor LaurensR » 22 Feb 2017, 10:36

VeeTee schreef:
conny schreef:Nou, je kijkt ook niet verder dan je neus lang is; ook op mudstuff:

Wat beter lezen helpt ook... Ik heb het over een CSW (stationwagon), er zit dus geen bulkhead achter de voorstoelen, maar dus wel een klein (ca 3 cm) opstaand randje aan de achterkant van de seatbox. Het gaat om dat randje, die paar cm zijn net voldoende om ergerlijk tegen de deurrand/dakrand aan te kijken als je naar links uit het raam kijkt...

Inderdaad ging mijn vraag over een stationwagon. Met mijn twee meter lengte is het een beetje zoeken naar een goede zitpositie. Want om nou altijd met je raam open / arm naar buiten te rijden... Gaat eigenlijk voornamelijk om schouderruimte, dus ik houd mij ook aanbevolen voor tips om de stoel iets naar de cubby box toe te verplaatsen. En ja, dan zit je een beetje scheef, maar dat zit ik nu ook.
'02 Defender 110 TD5 // '00 Defender 110 TD5

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Feb 2017, 12:15

LaurensR schreef:Inderdaad ging mijn vraag over een stationwagon. Met mijn twee meter lengte is het een beetje zoeken naar een goede zitpositie. Want om nou altijd met je raam open / arm naar buiten te rijden... Gaat eigenlijk voornamelijk om schouderruimte, dus ik houd mij ook aanbevolen voor tips om de stoel iets naar de cubby box toe te verplaatsen. En ja, dan zit je een beetje scheef, maar dat zit ik nu ook.

De standaard zithouding in een Defender is juist "andersom":
Met je linker schouderblad tegen de deurpost, dus een fractie rechtsom gedraaid.
Dat geeft direct iets meer beenlengte rechts, dus gaspedaal-beenlengte.

Is alleen een beetje jammer als je (zoals ik) nu juist een zere linker-schouder hebt*.
Om daarom nu naar een RHD auto te gaan zoeken gaat mij weer te ver (en bovendien moet ik dan met de zere schouder schakelen).

* Lang dacht ik dat het verhaal dat een "oorlogswond" een overgevoelige thermometer is voor koude en vocht vooral een leuk gespreksonderwerp was. Inmiddels weet ik beter, zelfs al is mijn linkerschouder gewoon warm, hij voelt heel gauw koud. En de "oorlogswond" betreft slechts een luxatie - het sleutelbeen dat niet meer goed op z'n plek gehouden wordt, het zg. pianotoets-fenomeen, of te wel een derde schouder.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”