Defender 90 TD5

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Peu

Re: Defender 90 TD5

Berichtdoor Peu » 08 Jan 2017, 10:56

Gefeliciteerd en welkom!
Failing to prepare is preparing to fail!

Houston

Berichtdoor Houston » 08 Jan 2017, 16:06

Mooi!
Maar ja; nou gaat het pas gebeuren he?! Ik hoop dat je weet waar je aan begint! (en je familie gaat t merken, natuurlijk, hahaa!)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

ernsts

Berichtdoor ernsts » 08 Jan 2017, 21:20

Welkom, veel plezier en goed dat je niet heb geluisterd naar die 90-zeurders hier :D

Heb zelf ook een 90 Td5 uit 2002, en rijd er elke keer weer met veel plezier in, on- en off-road (en ook heen en weer naar Kazachstan). Je hebt helemaal gelijk, een 90 is gewoon mooier dan zo'n uitgerekte 110 :lol: (gek genoeg vind ik een 130 dan weer wél mooi, maar die past in de stad inderdaad niet zo... :shock: )

Tot zien ergens onderweg (vergeet niet te zwaaien) of op een (LRCH-)evenement!

Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Jan 2017, 22:00

ernsts schreef:gek genoeg vind ik een 130 dan weer wél mooi, maar die past in de stad inderdaad niet zo...
Ernst

Dat vind ik dan weer net zo'n dom gezeur als dat gedoe over de korte wielbasis van een 90! :shock: :shock:
6 jaar zo'n ding gereden en of het nou in Groningen, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht of wat dan ook was, nergens ooit gestaan dat het niet paste, niet kon parkeren of wat dan ook.

De enigste plek waar ik ooit in de knoop heb gezeten is de parkeergarage van Stadskanaal (ja ja, die is er). Daar past ie qua hoogt in, alleen als je een kaartje trekt gaat de slagboom open. Die is alleen weer dicht als je na twee keer steken bij dat ding aanbeland bent. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 08 Jan 2017, 23:02

Sjeun!

zeuren: die snorkel eraf, een te iel en goedkoop gezicht bij een te fraaie 90
indien een snorkel gewenst, kijk een bij versie's van mantec, past er mi beter bij.
als je nog een een paar centen over hebt; diep dich / boost velgen eronder.

dat was het wel zoeven.. :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

RikTD5

Berichtdoor RikTD5 » 09 Jan 2017, 10:00

tim schreef:zeuren: die snorkel eraf, een te iel en goedkoop gezicht bij een te fraaie 90
indien een snorkel gewenst, kijk een bij versie's van mantec, past er mi beter bij.
als je nog een een paar centen over hebt; diep dich / boost velgen eronder.

Precies de twee punten die ik op termijn wil aanpassen... Maar alles op z'n tijd. Eerst een grote beurt en anti-roest behandeling bij Van Aalst in Alphen.

ernsts schreef:Welkom, veel plezier en goed dat je niet heb geluisterd naar die 90-zeurders hier

Heb zelf ook een 90 Td5 uit 2002, en rijd er elke keer weer met veel plezier in, on- en off-road (en ook heen en weer naar Kazachstan). Je hebt helemaal gelijk, een 90 is gewoon mooier dan zo'n uitgerekte 110 (gek genoeg vind ik een 130 dan weer wél mooi, maar die past in de stad inderdaad niet zo... )

Tot zien ergens onderweg (vergeet niet te zwaaien) of op een (LRCH-)evenement!

Ik ben er ook erg blij mee! Ik kan vooraf ook nergens over oordelen en kom er gaande weg wel allemaal achter.

Toch al best veel kilometers gereden (ca. 200 km vanaf zaterdag) en steeds naarstig op zoek naar andere Land Rovers, maar nog geen een gevonden om naar te kunnen zwaaien...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2017, 12:07

tim schreef:Sjeun!

zeuren: die snorkel eraf, een te iel en goedkoop gezicht bij een te fraaie 90
als je nog een een paar centen over hebt; deep dish / boost velgen eronder.

dat was het wel zoeven.. :D

Tja, ook hier weer: iedere fundamentalist zo z'n smaak.
Ik zou d'r juist liever standaard staal onder hebben.
Samen met wat normalere (=smallere) banden heb je minder PC-Hooftstraat-uitstraling.
Met smallere banden heb je direct heel veel draaicirkel-winst (wel even de aanslag-bouten verdraaien).
(Met dikke banden is de draaicirkel van een 90 nauwelijks kleiner als die van een 110.)

Groeten MarcS

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 09 Jan 2017, 15:56

Precies de twee punten die ik op termijn wil aanpassen... Maar alles op z'n tijd. Eerst een grote beurt en anti-roest behandeling bij Van Aalst in Alphen.

Je zou ook nog kunnen kiezen voor Gosliga in Leeuwarden, goede ervaringen mee en ouderwets goed.

Chris

RikTD5

Berichtdoor RikTD5 » 09 Jan 2017, 17:05

Waterrover schreef:

Je zou ook nog kunnen kiezen voor Gosliga in Leeuwarden, goede ervaringen mee en ouderwets goed.

Chris

Goeie tip! Daar kwam de meneer van Elephant Off Road ook mee... Net even gebeld en voor een volledige behandeling rekenen zij aanzienlijk minder dan hun con-collega (voor dezelfde behandeling naar het schijnt). Denk dat ik daar maar naartoe moet dan!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2017, 17:40

RikTD5 schreef:
Waterrover schreef:

Goeie tip! Daar kwam de meneer van Elephant Off Road ook mee... Net even gebeld en voor een volledige behandeling rekenen zij aanzienlijk minder dan hun con-collega (voor dezelfde behandeling naar het schijnt). Denk dat ik daar maar naartoe moet dan!

Aan wat voor soort bedragen moet je denken (om te voorkomen dat beiden de komende dagen een heleboel informatieve telefoontjes moeten verwerken).

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”