Defender 90 TD5

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Waterrover
Beheerder

Re: Defender 90 TD5

Berichtdoor Waterrover » 04 Jan 2017, 21:00

Ik zal het in mijn achterhoofd houden bij de proefrit, als het tegenvalt ga ik verder oriënteren (net nu ik dacht eindelijk te weten wat ik wil).. Ben na mijn vorige proefritten met een 90 alleen al redelijk verknocht geraakt vrees ik ;)

Waarom geen Disco 2? Zelfde auto maar dan Range Rover comfort ;) En véél goedkoper dan de heersende hype....Of schop ik nu tegen wat schenen? :)

Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2017, 21:15

Waterrover schreef:Waarom geen Disco 2? Zelfde auto maar dan Range Rover comfort ;) En véél goedkoper dan de heersende hype....Of schop ik nu tegen wat schenen? :)

Chris,

Zoals je het nu aanprijst wordt een Disco meer een poor man's Defender :shock:

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 04 Jan 2017, 22:30

RikTD5 schreef: Liever spijt achteraf dat ik er wél voor gegaan ben, dan dat ik het niet heb gedaan ;)

Kijk, deze meneer snapt het! :D

Okee Rik, rest van reactie helemaal duidelijk.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2017, 22:46

RikTD5 schreef: cilinderkop is reeds vervangen.....

Zelfde vraag als VeeTee, waarom is die kop vervangen? Dat wekt de indruk dat er doorgereden is met een lekke koppakking. Dat wijst mij dan weer niet op zorgvuldigheid.

Mits er een goed verhaal bij is hoeft dat geen echt bezwaar te zijn natuurlijk. Op Speurders staat ook een hele mooie, alleen is die wel 2003. Maar wel scherp geprijsd! ;)

Succes iig!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2017, 22:53

Edward schreef:.... ook een hele mooie, alleen is die wel 2003. Maar wel scherp geprijsd! ;)

En 2003 betekent slechts één jaar en dan is ie ook 15 jaar oud, dus een financieel overzichtelijke hobbel.
Niet zelden wordt die "young-timer-leeftijd" duur betaald, en dan is één jaar jonger onder de streep wel zo interessant.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jan 2017, 23:59

Edward schreef:.... ook een hele mooie, alleen is die wel 2003. Maar wel scherp geprijsd! ;)

En grijs kenteken!
Jammergenoeg staat er niet bij of de prijs in- of exclusief btw is.
Landmarcs schreef:Op de langere afstanden is een 90 toch echt nogal een hobbelkoffer
Tja, kennissen heb ik een 90 afgeraden, toch een aangeschaft (met grijs kenteken). Maar met zijn drieën, op wintersport naar Zwitserland, doen ze niet weer met de 90.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

RikTD5

Berichtdoor RikTD5 » 05 Jan 2017, 08:15

Erik Peters schreef:
En grijs kenteken!
Jammergenoeg staat er niet bij of de prijs in- of exclusief btw is.

Doelen jullie op die rode? Punt is dat ik juist géén grijs kenteken zoek, maar geel (i.v.m. Amsterdamse regelgeving en passagiers voor de korte ritjes).

Ik begrijp dat het een hobbelbak is, maar als ik comfort zou willen zou ik wel voor een Range gaan met luchtvering... Ik snap het punt wel, maar ik denk dat ieder zo z'n eigen afwegingen/voorkeuren/eisen heeft. 90 past qua stijl beter bij mij en is nou eenmaal een stuk handzamer in de stad (al is het iets meer hobbelen ;) ).

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 05 Jan 2017, 08:35

RikTD5 schreef:Doelen jullie op die rode? Punt is dat ik juist géén grijs kenteken zoek, maar geel

Dat had ik al begrepen, vandaar dat ik even vermelde dat die rode, een grijs kentekenauto betreft.
Die kennissen zijn verder heel gelukkig met hun 90.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

RikTD5

Berichtdoor RikTD5 » 05 Jan 2017, 09:41

Zojuist contact gehad met Elephant Off Road, erg aardige man en kan zowaar vanmiddag nog tijd vrijmaken om even naar de auto te kijken. Toch maar even informeren bij de verkoper of hij het goed vindt dat de auto 40km verder gekeurd wordt...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Jan 2017, 10:51

RikTD5 schreef:...
Ik begrijp dat het een hobbelbak is, maar als ik comfort zou willen zou ik wel voor een Range gaan met luchtvering... Ik snap het punt wel, maar ik denk dat ieder zo z'n eigen afwegingen/voorkeuren/eisen heeft. 90 past qua stijl beter bij mij en is nou eenmaal een stuk handzamer in de stad (al is het iets meer hobbelen ;) ).

Ik het maar beperkt eens ben mbt de "handzaamheid" < zo heeft een 90 op de "standaard-optionele" lichtmetalen velgen een draaicirkel die die van een 110 op standaard- of HD-staal bijna evenaart >, en qua binnenruimte geeft een 90 in mijn ogen een kinderhandzaamheid.
Dus resteert er 70 cm meer parkeer-lengte bij een 110. Qua comfort is er meer dan alleen het hobbelen: de korte wielbasis maakt dat een 90 "nooit" rechtuit rijdt: prima als je op het platteland of in de bergen woont, maar als je vanuit NL naar die bergen moet dan heb je meestal eerst de nodige kilometers rechte weg en dan is er ook het "comfort" van een auto die redelijk rechtuit wil als jij dat wil.

Maar goed, jij hebt je oog op een 90 laten vallen, en jij moet er uiteindelijk blij mee zijn.

Er zijn ook hele volksstammen tevreden met een 90. (Net zo als ik denk dat een 130 de draaicirkel van een mamoettanker heeft en de echte 130 fan zegt dat ie overal waar een 110 kan keren ook met een 130 kan keren.)

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”