Afgebroken sproeier 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: Afgebroken sproeier 110

Berichtdoor VeeTee » 07 Jan 2017, 17:21

Ron63 schreef:Zoiets had Peugeot of Renault al 20 jaar geleden.

Weet ik, maar lang niet zo subtiel toen. Was toch ook nog vrij opzichtig systeem meen ik, dit is zogezegd is onzichtbaar.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jan 2017, 19:05

VeeTee schreef:
Ron63 schreef:Zoiets had Peugeot of Renault al 20 jaar geleden.

Weet ik, maar lang niet zo subtiel toen. Was toch ook nog vrij opzichtig systeem meen ik, dit is zogezegd is onzichtbaar.

Ik meen dat het Peugeot was, en/of Citroen ... Renault is soms wel revolutionair maar niet zo sterk in gadgets.

Los daarvan: Ik zie niet wat de winst is ten opzichte van een dubbel stel standaard sproeikopjes op de plek van de RHD ruitenwissers (of LHD-ruitenwissers in geval van een RHD auto). Al die "bagage" aan de ruitenwissers maakt het alleen maar kwetsbaarder.

Wat mijns inziens wel winst is is een vervang-ruittenwisserblad met een dubbel rubber. Ik doel dan niet op zo'n gedateerd bling-bling ding maar een smalle plastic vervangstrip met twee ruitenwis-rubbers direct naast elkaar. Ik heb deze al jaren, vervang de wisserrubbers weer apart, want de dubbele vervangbladen heb ik al jaren niet meer nieuw gezien (en het rubber van die bladen was ook van bedenkelijke kwaliteit -- de twee die ik nu heb kwamen 15 jaar terug uit de old-stock van onze oude dorpsgarage).

Groeten MarcS

PS Mocht iemand weten waar ik die dubbele vervang-strips kan vinden ... ik houd me aanbevolen, ik wil d'r ook eentje op de achterdeur.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jan 2017, 19:24

Vraag me af wat zo'n hele sproei installatie op de wisser doet in de winter. Bevriest dan het hele geval? Dan kun je ook weer een hotshot monteren in de hoop dat het dan wel werkt...........

Dan te bedenken dat onze lease Golf in '98 al verwarmde sproeiers onder de kap had hangen........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 10 Jan 2017, 20:14

Er is toch een originele losse sproeikop van Landrover leverbaar. Vandaag die volgens het filmpje van Rob geprobeerd te monteren. https://youtu.be/TUUjf2GSSR4

Zoals in dit filmpje lukt het dus niet, helaas. Mede omdat de sproeikop schuin is. Na wat timmeren sprongen de zijkanten al van de nieuwe sproeier om mijn oren. Plots schoot hij dan toch over de klempassing op zijn plaats. Echter het buisje wat uit het bulkhead steekt zat nu ook los. De kop zat dus wat los en bewoog heen en weer. Ook kan er nu regenwater naar binnen komen...:-/

Wat kit erop gedrukt maar zit niet echt lekker.

De andere nieuwe (uit 1 stuk) ga ik als het beter weer is dus toch maar monteren...Pffff (allemaal zelf veroorzaakt :oops: )
Failing to prepare is preparing to fail!

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jan 2017, 20:32

Peu schreef:Er is toch een originele losse sproeikop van Landrover leverbaar. Vandaag die volgens het filmpje van Rob geprobeerd te monteren. https://youtu.be/TUUjf2GSSR4

Tja, lezen is ook 'n kunst... ;)
Vincent

> www.titunet.nl <

Peu

Berichtdoor Peu » 10 Jan 2017, 21:03

VeeTee schreef:
Peu schreef:Er is toch een originele losse sproeikop van Landrover leverbaar. Vandaag die volgens het filmpje van Rob geprobeerd te monteren. https://youtu.be/TUUjf2GSSR4

Want??.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jan 2017, 21:14

Peu schreef:
VeeTee schreef:

Want??.

Dat schreef ik de 29ste dus al, inclusief link naar hetzelfde filmpje van Rob. Maar waarschijnlijk interpreteer ik je antwoord verkeerd... (is ook 'n kunst...) :lol:
Vincent

> www.titunet.nl <

Peu

Berichtdoor Peu » 10 Jan 2017, 21:20

VeeTee schreef:
Peu schreef:
VeeTee schreef:Dat schreef ik de 29ste dus al, inclusief link naar hetzelfde filmpje van Rob. Maar waarschijnlijk interpreteer ik je antwoord verkeerd... (is ook 'n kunst...) :lol:

Ik had geen zin om 1 zo'n dingetje in UK te bestellen dus mijn dealer stelde voor het te bestellen. Tot mijn verbazing was deze dus nu wel van LR...(en niet van Paddock!) ?! Dat bedoel ik. Ze wisten dat zelf blijkbaar eerst ook niet omdat ik vorige week een sproeier met montage gedeelte uit 1 stuk kreeg...

Kortom de montage is gefaald helaas....

Terug naar “Techniek”