Edward schreef:ries68 schreef:De motortemperatuur loopt op tot helemaal rood en de motor valt in limp mode. Direct loopt de temperatuur terug en is er weer vermogen.
Dat is een cenario dat plaats vind
De motor loopt helemaal heet blijft even ( twee drie min) in bovenste stand staan.
Groet ries Oerlemans
Loopt de motor werkelijk heet of denkt de ECU dat alleen? Ik zou een tijdelijke temperatuursensor en meter plaatsen of een uitlees-computer in de auto gooien om te kijken of de temperatuur werkelijk varieert, want bij mijn 130 was dat eigenlijk helemaal niet zo.
Verder zou ik een ECU kopen of lenen en die gewoon eens wisselen want zoals ik al eerder gezegd heb, ik ben er 100% van overtuigd dat het een computer "denkfout" is en geen mechanisch probleem. Aangezien je ongeveer alles dat onder de motorkap zit al vervangen hebt staaft dat ook wel.
Je hebt er geen zak aan, maar wát ben ik blij dat ik het ding verkocht heb......
En ... zijn er "Puma's" zonder gechipped te zijn die deze klachten vertonen ?
Het zou natuurlijk maar zo zo kunnen zijn dat er door het oppeppen een combinatie van sensor-waarden kan ontstaan waarbij de ECU ten onrechte "denkt" oververhit. Alternatief is een eigenaardige variatie in ECU's.
Ik heb al meermaals gekeken hoe heet ik de "Puma" kon rijden en hij blijft gewoon werken ... je ziet een minuscule beweging in de temperatuur-wijzer, that's all.
Groeten MarcS