twdi wil naar IJsland... Wil je dan verder dan alleen de geasfalteerde kustweg, dan moet je er rekening mee houden dat je eens een doorwading kunt moeten maken. Dus dan is de snorkel niet meer alleen voor 't mooi of tegen 't stofhappen, maar een echte snorkel. En dus moet je dan ook wat meer doen, goed afdichten, asontluchtingen etc. etc. wat hiervoor al allemaal gezegd is.
Je kunt wel zeggen "ik ben niet van plan om...", maar het lijkt me dat je op IJsland iets beter voorbereid moet zijn op ongeplande omstandigheden...
plaatsing snorkel en waar onderhoud?
Re: plaatsing snorkel en waar onderhoud?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Dat klopt wel Vincent. Maar dan zal er toch meer moeten gebeuren. De ecu zit bv al lager dan de luchtinlaat. Tank dop zit ook niet zo bar hoog heeft ook ontlucting. Maar Edward bracht dat ook al teberde. Maar het staat gewoon goed een snorkel. Dat moet ik toegeven, heb er natuurlijk zelf ook één tot net boven het roofrack zelfs
Groet Jan
Hmmm begrijpend lezen is net mijn sterkste punt. Vincent zegt dat eigenlijk ook al

Groet Jan
Hmmm begrijpend lezen is net mijn sterkste punt. Vincent zegt dat eigenlijk ook al
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Dat klopt wel Vincent. Maar dan zal er toch meer moeten gebeuren. De ecu zit bv al lager dan de luchtinlaat. Tank dop zit ook niet zo bar hoog heeft ook ontluchting. Maar Edward bracht dat ook al te berde. Maar het staat gewoon goed een snorkel. Dat moet ik toegeven, heb er natuurlijk zelf ook één tot net boven het roofrack zelfs![]()
Meer is natuurlijk beter en deels ook meer dan verstandig, echter ... als je ook maar een kort moment meer dan de lucht-inlaat-waterhoogte hebt heb je zonder een goed afgedichte snorkel een meer dan acuut probleem. Bij 2000 rpm gaat er ruim 40 liter lucht per seconde door de luchtinlaat, en één slok water is al genoeg om de motor met schade stil te zetten. Of te wel: de locatie van de ECU is misschien niet de handigste, maar pas een probleem als je alleen met laarzen aan in de auto droge voeten houdt ... en val je stil met waterslag dan maak je je inmiddels geen zorgen meer over droge voeten, of de locatie van de ECU, dan maak je je zorgen over de locatie van de dichts bij zijnde afsleep hulp en vervolgens de dichts bij zijnde garagist.
Groeten MarcS
Je wilt niet afgesleept worden in IJsland, hoor. Kost iets van 3500 euro als het moeilijk bereikbaar is en de auto wordt verwijderd als zijnde een stuk milieuvervuilend stuk ijzer. Hij wordt er niet mooier op, zal ik maar zeggen. 
-
Landmarcs
conny schreef:Je wilt niet afgesleept worden in IJsland, hoor. Kost iets van 3500 euro als het moeilijk bereikbaar is en de auto wordt verwijderd als zijnde een stuk milieuvervuilend stuk ijzer. Hij wordt er niet mooier op, zal ik maar zeggen.
Hij wordt er ook al niet mooier op als het water te diep bleek en gedurende de dag het waterpeil nog verder stijgt.
Het is dan een grondige wasbeurt die je liever had overgeslagen.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Een cycloon kan ook handig zijn als je helemaal alleen rijdt op IJsland; in een zandstorm......JanTD5 schreef:Rij je in een convoi in stoffige omgeving en niet voorop dan heb je er ook profijt van
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
En soms helpt een snorkel ook niet meer ...
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
D'r is een andere oplossing
Groeten MarcS
Groeten MarcS
- Han de Ridder
Ik woon in een agrarisch buitengebied, met veel slik op de weggetjes in de oogsttijd. Deze modderwaterstroom over de luchtinlaat heeft mij doen besluiten om een verhoogde luchtinlaat te plaatsen. Die maakt het verschil tussen héél veel, of gewoon rotzooi in het luchtinlaat kanaal. Dat geeft mij, puur psychisch, toch een groter gevoel van welbevinden. En het staat ook nog eens goed.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.