achterruit-verwarming 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: achterruit-verwarming 110

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2016, 22:36

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
ppw schreef:dat was ik al van plan ;) :lol: :D thanx!!!

Overigens helemaal niet zo'n dom idee om de achterruit-verwarming op een tijd-schakeling te zetten.
Voor de voorruit-verwarming doen ze dat al standaard, waarom dat niet ook achter toegepast ?

Met de test-opzet kan je ook nog even testen of een tweede puls tot vervroegd uitschakelen lijdt (zoals bij de voorruit-verwarming).

Groeten MarcS

Dat is achter ook standaard. Bij de ontwasem stand gaan ze allebei aan en ook weer uit.

Da's in ieder geval niet zo in mijn 2010 Defender. Bij mij zit er gewoon zo'n duw schakelaar .. duwen aan (en dan is ie aan, en ingedrukt), duwen uit (en een wat overdreven dubbel verklikkerlichtje: één oranje in het snelheidsmeter-veld, en een rode in de schakelaar).
De voorruit-verwarming is een vrijwel gelijkvormig schakelaartje maar dat is een puls-contact en heeft dus geen ingrdrukte aan-stand maar een tijdschakeling (en ook een rood verklikkerlampje).

En een ontwasemstand ... heb ik nie, dwz: dat is doe het zelf, doe het verstandig: alles aan zetten, en zijramen eventueel even afzemen.
(Zonder werkende aanjagermotor is het bij "alles" aanzetten extra prettig als daar ook een voorruit-verwarming bij zit.)

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 18 Dec 2016, 22:52

Ontwasemen nie heb ik ook nie, & kachel alleen hoogste stand of uit :(
33 jaar lucasmagic, net aangehouden door politie omdat out of the blue m'n achterlichten het niet deden :roll:
Altijd wat .. :roll: maar nooit saai :D
Maar relais werkt, dus morgen maar even inknutselen, & m'n achterlichten fixen... is geen zekering :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Dec 2016, 22:54

Landmarcs schreef:
Da's in ieder geval niet zo in mijn 2010 Defender. Bij mij zit er gewoon zo'n duw schakelaar .. duwen aan (en dan is ie aan, en ingedrukt), duwen uit (en een wat overdreven dubbel verklikkerlichtje: één oranje in het snelheidsmeter-veld, en een rode in de schakelaar).
De voorruit-verwarming is een vrijwel gelijkvormig schakelaartje maar dat is een puls-contact en heeft dus geen ingrdrukte aan-stand maar een tijdschakeling (en ook een rood verklikkerlampje).

En een ontwasemstand ... heb ik nie, dwz: dat is doe het zelf, doe het verstandig: alles aan zetten, en zijramen eventueel even afzemen.
(Zonder werkende aanjagermotor is het bij "alles" aanzetten extra prettig als daar ook een voorruit-verwarming bij zit.)

Groeten MarcS

Daarom rij ik ook een Disco. Heb nie eens een zeem oid in de wagen :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 18 Dec 2016, 23:09

tja, twee Disco's gehad... en twee 110's en een 109..... maar die laatste 3 doen me toch net even meer dan die "nieuwerwetschevoitures" :D :mrgreen:
heb nu éénmaal meer met oud dan met nieuw.... mn V70 is ook zo zsaaaaaaiiiii..... 13 in een dozijn...... m'n 240's waren veel leuker.... vooral m'n 245 Tic...uit '83 :mrgreen: doe mij maar twee keer schoppen, één keer wrijven en een kusje en dan doet ze het dan een saai hok.... besides.... 3 amigo's ?? :lol: :D ;)
mechanica kan ik nog wel oplossen, electronica totaal niet... electra gaat wel steeds beter... :roll: :? :D
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Dec 2016, 10:26

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
De voorruit-verwarming is een vrijwel gelijkvormig schakelaartje maar dat is een puls-contact en heeft dus geen ingedrukte aan-stand maar een tijdschakeling (en ook een rood verklikkerlampje).

Daarom rij ik ook een Disco. Heb nie eens een zeem oid in de wagen :lol: :lol: :lol:

Dat dacht ik al.   Ik heb geen leesbril nodig (want multifocaal, da's dus weer die "Disco"-nieuwerwetsigheid) de vraag was toch duidelijk mbt een 110.

Ik heb overigens ook geen zeem, althans ik zou niet weten waar die ligt: een plee-rol doet het minstens zo goed (is ook handig mocht de bril aan doorzicht te wensen over laten, en ook verder multifunctioneel, al was het maar voor de oorspronkelijk bedoelde toepassing).

Groeten MarcS

PS Ik kan niet anders als PPW gelijk geven, een V70 is o zo middle of the road, het is hier de gewoonste auto in de straat, misschien wel een dozijn of 13

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2016, 11:36

Landmarcs schreef:
PS Ik kan niet anders als PPW gelijk geven, een V70 is o zo middle of the road, het is hier de gewoonste auto in de straat, misschien wel een dozijn of 13

Ook daar kun je keuzes maken. Maat van me rijdt een 850R, die is bijna zeldzaam. En over dat "saai", ik heb het ding voor m'n werk. Niet voor de lol. Betrouwbaarheid is het belangrijkste, dan komt leuk. De 130 was leuk maar is minder betrouwbaar gebleken dan 3 Disco's en een Range bij elkaar.

Voor de hobby heb ik een Serie IIa, die hoeft niet betrouwbaar te zijn. Is die klaar komt er wellicht een Def. Maar alleen voor erbij......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 19 Dec 2016, 12:34

Edward schreef:
Landmarcs schreef:

Ook daar kun je keuzes maken. Maat van me rijdt een 850R, die is bijna zeldzaam. En over dat "saai", ik heb het ding voor m'n werk. Niet voor de lol. Betrouwbaarheid is het belangrijkste, dan komt leuk. De 130 was leuk maar is minder betrouwbaar gebleken dan 3 Disco's en een Range bij elkaar.

Voor de hobby heb ik een Serie IIa, die hoeft niet betrouwbaar te zijn. Is die klaar komt er wellicht een Def. Maar alleen voor erbij......

nu heb ik een T5.... da's ook best wel "bijzonder";250PK's, alles leer & electrisch...rijdt best wel...en snel te hard....maar ik krijg een grotere smile en beleving met m'n 110 ;) :roll: , ondanks gebreken... wel altijd kunnen fixen :D :roll:
― Robert Downey Jr.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Dec 2016, 16:27

ppw schreef:
Edward schreef:
Landmarcs schreef:

nu heb ik een T5.... da's ook best wel "bijzonder";250PK's, alles leer & electrisch...rijdt best wel...en snel te hard....maar ik krijg een grotere smile en beleving met m'n 110 ;) :roll: , ondanks gebreken... wel altijd kunnen fixen :D :roll:

Tja, zo heb ik de 110 voor mijn "verdriet" ;) ... hij heeft een onverwacht en ongeplanned mankement ... het eerste* in ruim 6 jaar :ugeek:
Zelfs de obligate tussenbak-lekkage ging vanzelf over (en dat niet eens bij gebrek aan olie).

* afgezien van wat garantie-dingetjes

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”