De èchte dealer.....zo gek nog niet!?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63

Re: De èchte dealer.....zo gek nog niet!?

Berichtdoor Ron63 » 04 Dec 2016, 15:04

[/quote]Precies! Hier in Lelystad rekenden ze voor een uurtje ABS storing zoeken en uitlezen €100,00.....niet gevonden! En ook nooit meer terug gegaan!! Ik rij de Defender privè :roll:[/quote]

Misschien hadden ze er nog een uurtje langer naar moeten zoeken?, dit soort storingen kunnen lastig zijn je moet dan maar net aan de goede kant beginnen met zoeken. Het kan dus 5 minuten werk zijn maar ook 3 uur, Vind het errug lastig om op dit soort geschreven tekst een oordeel te vormen over de betreffende garage.
Je hebt er 3jaar mee rond gereden dus je leven hing er gelukkig niet van af :mrgreen:

Sluit me overigens geheel aan bij de stelling van Vincent.

Groet Ron

Ps: Al rij je zakelijk dan behoor je ook op de kosten te letten.
110-Td5 X-tech 2006

Willem_G

Berichtdoor Willem_G » 04 Dec 2016, 16:58

Te gekke foto Peu! Eigenlijk zouden we dat meer moeten doen... Ik vind ze altijd inspirerend... Thx
Willem

Peu

Berichtdoor Peu » 04 Dec 2016, 18:05

Ron63 schreef:
Precies! Hier in Lelystad rekenden ze voor een uurtje ABS storing zoeken en uitlezen €100,00.....niet gevonden! En ook nooit meer terug gegaan!! Ik rij de Defender privè :roll:[/quote]

Misschien hadden ze er nog een uurtje langer naar moeten zoeken?, dit soort storingen kunnen lastig zijn je moet dan maar net aan de goede kant beginnen met zoeken. Het kan dus 5 minuten werk zijn maar ook 3 uur, Vind het errug lastig om op dit soort geschreven tekst een oordeel te vormen over de betreffende garage.
Je hebt er 3jaar mee rond gereden dus je leven hing er gelukkig niet van af :mrgreen: ....

Nog niet :mrgreen:

Ps: Al rij je zakelijk dan behoor je ook op de kosten te letten.[/quote]De dealer inderdaad! Als je een hobby bak hebt van +15 jaar oud of een zakelijke hippe auto maakt het verschil. Dan is €100,00 als uurtarief heel normaal.
Failing to prepare is preparing to fail!

Peu

Berichtdoor Peu » 04 Dec 2016, 18:06

Willem_G schreef:Te gekke foto Peu! Eigenlijk zouden we dat meer moeten doen... Ik vind ze altijd inspirerend... Thx
Willem
Tnxs,..Hautes Alpes La France....waanzinnig om te rijden!!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Dec 2016, 18:23

Peu schreef:
Willem_G schreef:Te gekke foto Peu! Eigenlijk zouden we dat meer moeten doen... Ik vind ze altijd inspirerend... Thx
Willem
Tnxs,..Hautes Alpes La France....waanzinnig om te rijden!!

In de (Spaanse) Pyreneeën en de Picos de Europa heb ik min of meer vergelijkbare uitzichten gehad ... alleen vergeet ik meestal op de mooiste plekken die mooie kiekjes te maken. Dat maakt de herinnering overigens nog zeldzamer.
In Spanje kan je ook nog eens, als je geen LandRover hebt, of een zo glanzende dat je er de echte bergen niet mee in durft (of als het om parken gaat waar je niet vrijelijk in mag), of omdat je een van A naar B wandeling wilt maken, ook eens een 4x4 taxi huren. De Defender taxi-chauffeurs zijn beslist niet overdreven bang voor hun lak (maar rijden ook niet met overdreven bravours) ... als je niet weet wat er kan een leuke ervaring.

Groeten MarcS

Rangie

Berichtdoor Rangie » 04 Dec 2016, 19:09

Mij zullen ze niet meer zien bij de stealer. Ooit 1 x gebracht voor het vervangen van een waterpomp, stuurbekrachtiging pomp en Multi riem.
Kreeg de wagen terug met:
- waterlekkage waterpomp
- olie lekkage stuurbekrachtigingpomp,
- Multi riem spanner
- kapot gedraaide bout kleppendeksel isolatie,
- gescheurde isolatie aan het schutbord,
- Rubbertje alarm schakelaar weg
- nieuwe oliefilter... de 'oude' zou erg oud en slecht zijn? (nog geen 3 maand oud)
- olie was bijgevuld 0.9 liter te veel
- rekening van bijna €1000.=

Voor deze zaken een X aantal keren terug geweest, veel sorry's gehad... toen gevraagd om een 'goed makertje' en heb mijn wagen laten poetsen bij hun. Zag er echt super mooi uit hoor, geen klachten over. Tot ik te rekening kreeg........... volle pond voor het poetsen.
Echt heel erg jammer, dan laat je wel echt zien uit welk hout je gesneden bent.. of ligt het aan mij???
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Rangie

Berichtdoor Rangie » 04 Dec 2016, 19:12

Ben ook bij de niet echte dealer geweest in Easterein. keurig geholpen! geen problemen, alles in overleg, nette prijzen en lekker gewoon TOP!!
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Peu

Berichtdoor Peu » 04 Dec 2016, 21:03

Peu schreef:
Ron63 schreef:

Je hebt er 3jaar mee rond gereden dus je leven hing er gelukkig niet van af :mrgreen: ....
Ron dat had geen betrekking op het niet werkende ABS,...maar op het niet aangedraaid hebben van zowel de voor als achter centrale naafmoer!!! :twisted: :shock:

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 05 Dec 2016, 10:33

Peu schreef:
Peu schreef:
Ron63 schreef:

Ron dat had geen betrekking op het niet werkende ABS,...maar op het niet aangedraaid hebben van zowel de voor als achter centrale naafmoer!!! :twisted: :shock:

Zo, lekker dan. Kan me voorstellen dat je daar goed beroerd van was.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2016, 13:36

Ron63 schreef:
Peu schreef:
Peu schreef:Je hebt er 3jaar mee rond gereden dus je leven hing er gelukkig niet van af :mrgreen: ....

Zo, lekker dan. Kan me voorstellen dat je daar goed beroerd van was.

Vlgs mij gaat vroeger of later daar de ABS overigens ook van op tilt.

Maar goed, nu weer een (historisch) min-puntje voor een van de dealers (eentje die VeeTee ook kent).

Een nieuwe auto dient de dealer te controleren, een nieuwe LandRover vraagt meer dan een eenvoudige controle.

Zie hierna één van mijn eerste ervaringen met grondigheid van die controle, en dus ook met de "garantie-afhandeling".

Kijk ik nog eens goed naar mijn nieuwe aanwinst: zie ik dat de binnenband tussen velg en buitenband naar buiten puilt.
(Dat is iets wat zelfs bij een fiets tot de ergste beginnersfouten hoort, en wat bovendien gemakkelijk tot een klapband kan leiden.)

Dan wordt dit garantie "probleempje" verholpen ... en staat het gewoon op de rekening (en zit er bovendien een andere, "dunne" binnenband - althans eentje met een dun ventiel - in dit wiel -- ze waren gewoon even met het wiel langs een banden-boer gereden).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”