Discovery 5.....? Het overwegen waard

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63

Re: Discovery 5.....? Het overwegen waard

Berichtdoor Ron63 » 22 Nov 2016, 15:20

Volgens mij is er niet veel keuze in die prijsklasse en met hun gebruiks mogelijkheden, het wordt dan kiezen tussen Landcruiser of Discovery.

Overwegen, ja dus

Groet Ron

Mocht het ooit zo ver komen dan durf ik het niet zo 1 2 3 te zeggen welke het zou worden.
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2016, 16:47

Ron63 schreef:Volgens mij is er niet veel keuze in die prijsklasse en met hun gebruiks mogelijkheden, het wordt dan kiezen tussen Landcruiser of Discovery.

Overwegen, ja dus

Groet Ron

Mocht het ooit zo ver komen dan durf ik het niet zo 1 2 3 te zeggen welke het zou worden.

Tja, in de prijsklasse + gebruiksmogelijkheden van een Defender 110 is er inmiddels niets meer (althans niets nieuws, er rest alleen een bijna als nieuw refurbished 110, maar in welke prijsklasse je dan komt ...)   NB Tot de gebruiksmogelijkheden reken ik óók de maten van de laadbak.
Ik weet het, het blijft een waardeloze auto, maar .... wellicht moet ik binnenkort met een negatieve afschrijving rekenen (gelukkig behoort ie voor de belasting niet meer tot het bedrijfs-roerend goed).

O ja, verder overweeg ik vooralsnog helemaal niet die waardeloze Defender weg te doen, dus is er verder ook niks te overwegen want ik kan sowieso maar in één auto tegelijk rijden.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 22 Nov 2016, 16:59

Ja Marc dat weten we, maar we praten over het heden. Met andere worden wat er nu nieuw verkocht wordt, niet blijven hangen in het Def verhaal.

Groet Ron

Ps: Slapen doe ik in de 130, niet in de kofferbak van de 110 :mrgreen:
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2016, 17:50

Ron63 schreef:Ja Marc dat weten we, maar we praten over het heden.
Met andere worden wat er nu nieuw verkocht wordt, niet blijven hangen in het Def verhaal.

Groet Ron

Ps: Slapen doe ik in de 130, niet in de kofferbak van de 110 :mrgreen:

Als ik nu moest kiezen, en uit slechts nieuw verkocht .... dan zou ik minstens ook kijken naar wat er aan 4x4 varianten op de meer utilitaire bestelauto te koop is -- het segment dat LandRover de rug toegekeerd heeft.

En ... ik heb geen kofferbak, alleen een laadbak, en die is precies lang genoeg voor een fiets en/of een slaapplaats.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 22 Nov 2016, 18:09

Ron63 schreef:Volgens mij is er niet veel keuze in die prijsklasse en met hun gebruiks mogelijkheden, het wordt dan kiezen tussen Landcruiser of Discovery.

De houthandelaar wist het wel! Die rijdt sinds een half jaar een Toyota Landcruiser, na "begonnen" te zijn met een Defender Td5, vervolgens een Discovery 2 en daarna een Discovery 3 (maar voor dat ding kreeg hij 'te weinig', dus er kwam geen Discovery 4). Die Toyota Landcruiser is volgens hem waardevaster (en niet zo mooi als een Land Rover).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim

Berichtdoor tim » 22 Nov 2016, 19:38

Resumerend:

De nieuwe disco, numero 5, krijgt op z'n minst het voordeel van de twijfel, en die ervoor zorgt dat je de komende 10 jaar naar brugge moet om te overwinteren ipv een lodge te Zuid Afrika.
De Defender blijft een soort van Marijke Helwegen, en toch heeft ze wat ook al wil je hard weg rennen.
Marc blijft into de ondergrondonderzoekjes, opdat hij met z'n 110 uiteindelijk ook op de plek zal komen waar die 5 al uren staat te wachten.

Eens kijken, iets anders luchtus; Eene Meneer trump wellicht, en anders Juffrouw Silvana Simons wellicht..?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2016, 20:11

tim schreef:Resumerend:

De nieuwe disco, numero 5, krijgt op z'n minst het voordeel van de twijfel, en die ervoor zorgt dat je de komende 10 jaar naar brugge moet om te overwinteren ipv een lodge te Zuid Afrika.
De Defender blijft een soort van Marijke Helwegen, en toch heeft ze wat ook al wil je hard weg rennen.
Marc blijft into de ondergrondonderzoekjes, opdat hij met z'n 110 uiteindelijk ook op de plek zal komen waar die 5 al uren staat te wachten.

Eens kijken, iets anders luchtus; Eene Meneer trump wellicht, en anders Juffrouw Silvana Simons wellicht..?

Floris-Tim,

Over één ding zijn we het eens: we delen op geen enkel vlak dezelfde smaak (behalve wellicht wat betreft reservewielen).

Groeten MarcS

PS Zonet weer een zending Kamphuisen siroopwafels binnen gekregen

tim

Berichtdoor tim » 22 Nov 2016, 23:00

Dat hoeft ook niet Marc, itt relativeren.
Het is goed zo.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Nov 2016, 00:02

Vanavond even naar een borrel bij dealert geweest om het ding in het echie te bekijken.

Errug mooi maar vooral errug groot! Slechts 500 mm korter dan m'n 130 was!! Maar een beetje wagen kost dik een ton.......

Ik denk dat ik maar eens wat achterstallig onderhoud bij onze Disco wegwerk en die fijn naar de 5 ton of verder stuur.........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Nov 2016, 09:45

Edward schreef:Errug mooi maar vooral errug groot! Slechts 500 mm korter dan m'n 130 was!! Maar een beetje wagen kost dik een ton.......

Is een 130 minus 500mm "errug groot" ? Dan komt een 110 toch aardig dicht bij "errug groot" (en dat is ie nie).
Even ter voorkoming van teveel discussie hierna de maten volgens het boekje:
Een 130 komt op 5152 mm, een 110 HCPU komt op 4631, een 110 met reservewiel op 4599* een een 110 "kaal" op 4439 mm

* met een HD reservewiel zit je dus ook een stukje over de 4600 mm

Hoe lang die D5 nu precies is staat nog nie in mijn boekje.

Duur is is wel ... ik hoop dus ook op nog een paar ton extra .... op de teller van mijn 110 (zal wel gaan denk ik).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”