Discovery 5.....? Het overwegen waard

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Peu

Re: Discovery 5.....? Het overwegen waard

Berichtdoor Peu » 21 Nov 2016, 18:36

Waterrover schreef:https://www.youtube.com/watch?v=wTpuvZU_DUY#t=625.3360081 ;)
(Filmpje even terugzetten naar begin)
Mooie machine! Of dat witte leer inderdaad geschikt is om lekker met je blubber in te gaan zitten,....laat staan kinderen in loslaat... :shock:
10:58:00 doet mijn golffie ook :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2016, 19:03

Peu schreef:[.laat staan kinderen in loslaat... :shock:
:mrgreen:

Kinderen weet ik nie, die heb ik nie. Maar smeer, olie, verf, houtlijm en purschuim gaan er iig prima uit! :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Nov 2016, 19:18

Peu schreef:(Filmpje even terugzetten naar begin)
Mooie machine! Of dat witte leer inderdaad geschikt is om lekker met je blubber in te gaan zitten,....laat staan kinderen in loslaat... :shock:
10:58:00 doet mijn golffie ook :mrgreen:[/quote]

Duidelijk, niet kopen dus: Zwart leer wordt loeiheet, en wit leer wordt vuil.*
Wat er om 10:58:00 gebeurt weet ik niet, en ik heb ook geen Golfje.
Echter nog een reden om 'm niet te kopen: ik wil geen te dure variant op een Golfje.

* Ook zonder kinderen, die heb ik ook nie

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 21 Nov 2016, 20:17

Landmarcs schreef:Wat er om 10:58:00 gebeurt weet ik niet, en ik heb ook geen Golfje.
Groeten MarcS

nou....11:00:00 dan... :!:
De vraag is bij mij ook niet of ik hem wil...is 2x het budget bij onze USA baas... :roll:
Failing to prepare is preparing to fail!

tim

Berichtdoor tim » 21 Nov 2016, 21:29

Landmarcs schreef:
Ik denk dat met alle knopjes het terreinrijden meer op een cursus computer installeren gaat lijken als op het echte werk.

Groeten MarcS

Wat is dan het echte werk Marc?
Het gaat er toch om dat je in dat terrein van A naar B komt?
En hoe je dat doet, met welke technieken dan ook, boeit toch niet?
Jij,als klassieker, wenst een pook over te halen, de moderne " outdoors"man drukt liever op een knopje.
Swoh, beide komen aan, daar gaat het om.
Waarom wordt die 5 , en alle andere nieuwe modellen van Landrover ,uberhaupt altijd maar weer vergeleken met de Defender(achtige)?
We zijn inmiddels tientallen jaren verder, klein detail..
Bekijk dat nieuwe ding op zijn eigen merites zou ik zeggen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Nov 2016, 22:38

tim schreef:
Landmarcs schreef:
Ik denk dat met alle knopjes het terreinrijden meer op een cursus computer installeren gaat lijken als op het echte werk.

Wat is dan het echte werk Marc?
Het gaat er toch om dat je in dat terrein van A naar B komt?
En hoe je dat doet, met welke technieken dan ook, boeit toch niet?
Jij,als klassieker, wenst een pook over te halen, de moderne " outdoors"man drukt liever op een knopje.
Swoh, beide komen aan, daar gaat het om.
Waarom wordt die 5 , en alle andere nieuwe modellen van Landrover ,uberhaupt altijd maar weer vergeleken met de Defender(achtige)?
We zijn inmiddels tientallen jaren verder, klein detail..
Bekijk dat nieuwe ding op zijn eigen merites zou ik zeggen.

Zoals ik iets verderop hoopte over te brengen bestaat het echte werk uit meer dan die uiterst potente techniek (in tegenstelling tot wat misschien de indruk is heb ik niks tegen handige techniek, wat mij betreft had er bijv een heel wat slimmere ABS/ETC in de Defender gezeten).

Het eerder aangehaalde voorbeeld van de Renault en de 4x4 die tot zijn assen in de wei stond was geen denkbeeldige gebeurtenis ... het was een gevalletje "been there seen that". Een Belgische club van oude legervoertuigen bleek een afspraak gemaakt te hebben met onze boer, dus moesten wij de wei delen met een aantal Dodges, een GMC 2÷ ton en een paar Willys-Jeeps -- geen straf overigens, de Belgen waren heel rustig.
De humor was evenwel dat wij na even een korte terrein inspectie gewoon met de Renault naar de tent reden (en ook weer het veld af - bijv. handig als je boodschappen wilt doen), en de Belgen direct al een paar voertuigen "definitief" in de bosrand parkeerden (die moesten na het lange weekend mbv de lier uit hun benarde positie geholpen) en vrij kort daarna ook nog eens een Jeep tot de assen midden in de wei vastreden.

Uiteindelijk kom je met cubic inches overal, maar ik heb liever iets meer inhoud in de bovenkamer als onder de motorkap.

Groeten MarcS

PS Die oude Dodges zijn best leuk. Ze hadden o.a. twee varianten op de Dodge ambulance, maar ook een Dodge 6x6.

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2016, 22:53

Wat is de relevantie van dit gezever Marc? Een auto met slimme systemen maakt jou als chauffeur niet geschikt noch overbodig.

Maar dat wil niet zeggen dat die systemen niet van pas kunnen komen of geen toegevoegde waarde hebben......

Dat je een Def leuk vind en dat het jouw keuze is om te rijden is prima. Maar het is gewoon treurig dat mensen die keuze schijnen te moeten verdedigen door het nieuwere spul, dat vaak ook gewoon beter presteert, af te zeiken of af te serveren..........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Nov 2016, 23:25

Edward schreef:Wat is de relevantie van dit gezever Marc? Een auto met slimme systemen maakt jou als chauffeur niet geschikt noch overbodig.

Maar dat wil niet zeggen dat die systemen niet van pas kunnen komen of geen toegevoegde waarde hebben......

Dat je een Def leuk vind en dat het jouw keuze is om te rijden is prima. Maar het is gewoon treurig dat mensen die keuze schijnen te moeten verdedigen door het nieuwere spul, dat vaak ook gewoon beter presteert, af te zeiken of af te serveren..........

Goedenavond Edward,

Misschien is het te laat in de avond ... maar ik schreef juist dat ik best meer "toegevoegde waarde" in mijn Defender gehad had willen hebben.
Tegelijk is mijn boodschap dat niet zelden de grootste "toegevoegde waarde" de man of vrouw achter het stuur is (en soms zit daar niet meer dan een "air-bag"). Slimme systemen helpen de chauffeur, maar verhelpen geen domheid.
Ik weet dat de Defender een "waardeloze" auto is, des te groter is de prestatie dat ik zo nu en dan ergens kom waar ik ook heen wilde.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 21 Nov 2016, 23:43

Marc,
je zet een toon neer met opmerkingen als "knopjes"auto en computerspelletjes techniek onder de knie krijgen.
Ik kan dat nou niet bepaald lezen als een soort van ode aan die car.
Niet dat dat hoeft uiteraard.
Maar ik denk dat het safe to say is dat de gehele generatie van Disco's meer dan voldoende hun mannetje staan in (zware) terreineigenschappen.
En dan kom jij met het leren lezen of de madeliefjes ondergrond een softe, een medium of winterharde status hebben.

Sorry marc, ik heb iets meer vertrouwen in de knappe koppen van landrover,die ws een dijk van een auto hebben gebouwd.
Alles is zo sterk als de zwakste schakel, zeker het mensdeel, helemaal mee eens.
Maar iets meer credit heeft dit al dan niet spaceshuttle achtig voertuig wel - in advance- verdiend.

we laten het rusten.. :lol:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Nov 2016, 09:37

tim schreef:Maar iets meer credit heeft dit al dan niet spaceshuttle achtig voertuig wel - in advance- verdiend.

Nu ja, da's ook nog een puntje ... de aanschaf van een D5 geeft ook een diepe deuk in de debet-credit balans.
Nu geven resultaten uit het verleden geen garanties, maar ik gok zo dat de afschrijving om te beginnen nog wat deuken achterlaat.
En het rijdend houden waarschijnlijk idem .... nog niet lang geleden gaf Edward dit nog als een belangrijk, mee te wegen, D2 <=> D3 verschilletje.

Maar het klopt: De D5 heeft alles waar je van kan dromen ... ik houd van mooie dromen (en van die nachtmerrie die Defender heet).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”