Inmiddels weet ik zeker dat het niet de accu is,vandaag gaf hij de storing na een rit van
Een uur,dus bloedheet,met een nieuwe en dus volle accu.
Denk daarom dat wat Marco zegt wel eens kan kloppen.
Contact uit en weer opnieuw starten en de storing is weg.
Waar zit die xyz switch Marco? Ergens aan of bij de keuzehendel in de buurt ?
Is zoiets uit te lezen?
Automaatbakstoring Disco 2
-
marcovanturnhout
Re: Automaatbakstoring Disco 2
als je het onderdeels nr ff googled zie je hoe hij eruit ziet. zit aan de linker zijkant van de bak gemonteerd op de schakel as van de selector.
met smalle handjes pruts je hem tussen bak en tunnel uit. terug plaatsen moet wel met stukje afstelling, zodat de schakelkabels / bakstand/ lampjes corresponderen dmv verdraaien. vaak ontstaat dit euvel door vocht in de schakelaar die daardoor van binnen helemaal corrodeert.
de vocht uitstroom van de airco loopt toevallig ook precies over de schakelaar en het verlengen van de rubber slangetjes tot voorbij de schakelaar voorkomt versnelde terug keer bij een nieuwe schakelaar.
met smalle handjes pruts je hem tussen bak en tunnel uit. terug plaatsen moet wel met stukje afstelling, zodat de schakelkabels / bakstand/ lampjes corresponderen dmv verdraaien. vaak ontstaat dit euvel door vocht in de schakelaar die daardoor van binnen helemaal corrodeert.
de vocht uitstroom van de airco loopt toevallig ook precies over de schakelaar en het verlengen van de rubber slangetjes tot voorbij de schakelaar voorkomt versnelde terug keer bij een nieuwe schakelaar.
Vervangen van de xyz hoeft meestal niet. Gewoon demonteren, uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten met boutje-moeren of popnagels.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Mischazwaan
Jep,had al ff zitten zoeken.
Zelfs een topic gevonden waarin ze hem openmaken en repareren,ziet er ook niet heel
Spannend uit.geloof dat een slechte afstelling ook al deze storing kan veroorzaken.
Ik ga er volgende week maar eens mee aan de slag.
Zal de resultaten hier posten.
Bedankt !
Zelfs een topic gevonden waarin ze hem openmaken en repareren,ziet er ook niet heel
Spannend uit.geloof dat een slechte afstelling ook al deze storing kan veroorzaken.
Bedankt !
Mischazwaan schreef:Jep,had al ff zitten zoeken.
Bedankt !
Zeker doen, heb het zelf ook al 2 keer succesvol gedaan (1 keer na een gelijke storing en 1 keer preventief nadat ik de auto verzopen had in een modderbad).
Moeilijkste is de XYZ switch weer netjes terug in de juiste positie zetten, een 2de paar handen is daar handig bij. Een iemand die speelt met de pook terwijl de ander onder de auto de XYZ switch in de juiste positie manipuleert tot alle waardes kloppen met waar de pook is.
Als je er toch bezig bent maak dan de airco drain aan die kant wat langer zodat hij niet direct op de XYZ schakelaar druppels (vaak de oorzaak dat hij kapot gaat, klein ontwerp foutje)
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.