voor het overzichtelijke misschien verstandig om nieuwe vragen in nieuwe topics te stellen? dit heeft niks meer met revisie van een motor te maken.
denk dat reparatie bij de oliekoeleraansluiting altijd een zwak punt zal blijven, dus afhankelijk van de prijs zou ik nieuw overwegen
Wilzun defender 130 300tdi 1997
Re: Motor aan revisie toe? 300 tdi
Daar heb je gelijk in Roger ik had misschien beter een andere topic aan kunnen maken.
Weet alleen niet of dat nu nog nodig is.
Denk dat je gelijk hebt wat betreft reparatie.
Ik moet even goed zoeken wat ze kosten ik zie zoveel verschillende prijzen van 109 tot 1349 euro
Eerst eens de afstelling regelen.
Weet alleen niet of dat nu nog nodig is.
Denk dat je gelijk hebt wat betreft reparatie.
Ik moet even goed zoeken wat ze kosten ik zie zoveel verschillende prijzen van 109 tot 1349 euro
Eerst eens de afstelling regelen.
Re: Motor aan revisie toe? 300 tdi
Gelukkig loop de motor inmiddels weer netjes.
Ik heb een beetje zitten google en kwam tegen dat je met een boost ring meer vermogen uit de motor te krijgen is.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Ik heb een beetje zitten google en kwam tegen dat je met een boost ring meer vermogen uit de motor te krijgen is.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Motor aan revisie toe? 300 tdi
wilzun schreef:Gelukkig loop de motor inmiddels weer netjes.
Ik heb een beetje zitten google en kwam tegen dat je met een boost ring meer vermogen uit de motor te krijgen is.
Heeft iemand daar meer ervaring mee?
Ik weet niet wat "boost-ringen" zijn maar ik vermoed dat ze net zo goed werken als pyramides onder het motorblok
Of te wel: Google (in de zin van het werkwoord) en je vindt wat je wilt, waarheidsvinding is wat anders.
Groeten MarcS
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Zou lekker zijn als hij net wat meer kracht had tussen de 100 en 130
Groeten William
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Zo'n 300 Tdi is geen 'hoge' toeren motor zoals de Td5 (die makkelijker 100 - 130 km/h rijdt).
Ik rij/reed met de 300 Tdi nooit harder dan 100 - 110 km/u. De luchtweerstand is de beperkende factor (ook bij de Td5).
Groet,
Erik.
p.s. ooit eens met een series III met 2,25 l diesel 120 km/u gereden in Zwitserland, wind in de rug en berg af. Normaal was ik al blij als ik met de vrachtwagens mee kon rijden (80-90 km/u).
Ik rij/reed met de 300 Tdi nooit harder dan 100 - 110 km/u. De luchtweerstand is de beperkende factor (ook bij de Td5).
Groet,
Erik.
p.s. ooit eens met een series III met 2,25 l diesel 120 km/u gereden in Zwitserland, wind in de rug en berg af. Normaal was ik al blij als ik met de vrachtwagens mee kon rijden (80-90 km/u).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Hij loop gelukkig weer netjes.
Helaas nog wat lekkage's o.a kleppendeksel achterkant krijg hem niet lekker afgesloten.
Keering krukas lekt nog is wel vernieuwd waarschijnlijk een imi. En de bak nog ergens.
En een foto wel op zn zij maar meestal zijn mn foto's te groot om te plaatsen deze niet
Groeten William.
Helaas nog wat lekkage's o.a kleppendeksel achterkant krijg hem niet lekker afgesloten.
Keering krukas lekt nog is wel vernieuwd waarschijnlijk een imi. En de bak nog ergens.
En een foto wel op zn zij maar meestal zijn mn foto's te groot om te plaatsen deze niet
Groeten William.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Vraagje wat is een redelijk bedrag voor een compleet en nette airco set voor de 300tdi?
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Erik Peters schreef:Zo'n 300 Tdi is geen 'hoge' toeren motor zoals de Td5 (die makkelijker 100 - 130 km/h rijdt).
Ik rij/reed met de 300 Tdi nooit harder dan 100 - 110 km/u. De luchtweerstand is de beperkende factor (ook bij de Td5).
Groet,
Erik.
Mmhhhh, dat een 200/300 geen hoge toeren motor is ben ik met je eens. Maar het is ook kwestie van 'opvoeden'. Mijn D1 300TDI liep 150 km/u op de snelweg, mijn Def 130 300TDI liep met een andere (voor de Def standaard) tussenbak dan de D1 liep op de snelweg 135 km/u.
En de 200TDI van Debbie kon ik met een standaard D2 Td5 amper voorblijven bij acceleratie vanuit stilstand en bij de tussensprint (na afremmen voor rood en dan bij 70 oid weer gas erop omdat het alweer groen geworden is) verloor de Disco het op koppel dik van die ouwe 90
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
600-1000 euro. maar voor 300tdi defender moeilijk te krijgen tweedehands. let vooral op dat alles compleet is en liefst dat je 't werkend nog kunt zien.
nieuwe aftermarket sets zijn er nog wel, maar niet meer te betalen.. > 3k. (DA2343L)
Louis
nieuwe aftermarket sets zijn er nog wel, maar niet meer te betalen.. > 3k. (DA2343L)
Louis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten