Wilzun defender 130 300tdi 1997

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Erik Peters » 03 Nov 2018, 18:21

wilzun schreef:Past de automatische versnellingsbak van de discovery 300tdi op de defender 300tdi?
Vast wel, maar vergt wel aanpassing van de tunnel.
wilzun schreef:En werkt de overdrive hier ook op?
Nog afgezien van het feit of de spines van de automaatbak wel of niet passen, hoe wil je ontkoppelen om te kunnen schakelen?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 03 Nov 2018, 18:45

Dank je Erik,
Oke overdrive werkt niet dat is eigenlijk wel logisch.

Tunnel is dus anders van de discovery zijn er eigenlijk wel automatische versnellingsbakken die 1 op1 op de defender 300tdi passen?

Crazy-G
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 Okt 2014, 18:05

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Crazy-G » 03 Nov 2018, 18:51

Overdrive schakelen doe je met een automaat gewoon door je gas los te laten, automaat loopt dan (normaliter) vrij en dan kun je de overdrive gewoon inschakelen hoor.

Moet de automaat wel in Drive staan en niet vast in een versnelling anders gaat'ie afremmen bij gas loslaten.

Je kunt voor een 300 TDi automaat een ombouwkit kopen bij Ashcroft in Engeland, dan kan de automaat gewoon rechtstreeks in de plaats van de R380, dus geen langere en kortere cardan-assen nodig daarmee.

En ik kan je zeggen dat dat heul erg fijn rijdt met een 110, dus vast ook wel met een 130.

Gert-Jan.

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 03 Nov 2018, 19:51

Is de moeite waard om dit eens te overwegen.
Ik zou eigenlijk eens in een defender met automatische bak moeten rijden..

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Edward » 03 Nov 2018, 20:48

wilzun schreef:Is de moeite waard om dit eens te overwegen.
Ik zou eigenlijk eens in een defender met automatische bak moeten rijden..


Weet niet waar je woont maar Paul Stroink van OneTen in Zenderen heeft die in de verhuur. Tis een toffe gast dus een proefrit van een uur zal vast niet de hoofdprijs hoeven kosten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 03 Nov 2018, 21:53

Dank je Edward is zeker de moeite waard dit eerst te doen.

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Erik Peters » 04 Nov 2018, 09:40

Crazy-G schreef:Overdrive schakelen doe je met een automaat gewoon door je gas los te laten, automaat loopt dan (normaliter) vrij en dan kun je de overdrive gewoon inschakelen hoor.
Moet de automaat wel in Drive staan en niet vast in een versnelling anders gaat'ie afremmen bij gas loslaten.

Als je ook de langere overbrenging in de tussenbak van de Disco gebruikt heb je geen overdrive nodig.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 04 Nov 2018, 11:58

Dat scheelt wel weer.
Ik heb op de site van Ashcroft gekeken maar dan is het een kostbare ingreep.
Even rustig over nadenken wat er allemaal mogelijk is.
Ik heb nog genoeg punten die aangepakt dienen te worden maar kan nooit geen kwaad vooruit te denken.

Mvg William

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Edward » 04 Nov 2018, 12:43

wilzun schreef:Ik heb op de site van Ashcroft gekeken maar dan is het een kostbare ingreep.

Mvg William


Bij Ashcroft moet je alleen komen als er echt geen alternatief is. Voor de ombouw van een Defender is dat alternatief er in de vorm van een Disco 1. Die koop je voor 1500 euri want de meeste zijn weggeroest. Maat van me vond er 1 voor 900 euri. Ding zag er niet uit maar was technisch best oké.

Die hebben we zonder de body gewoon naast z'n 127 gezet en alles is over gebouwd. Beetje aanpassen aan de tunnel en wat brackets maken maar meer was het ook niet. Tunnel heeft ie gescoord op E-bay maar ik zou die gewoon zelf gemaakt hebben. Dagje kloppen en buigen met wat aluminium en wat laswerk en je hebt een tunnel functioneler en sterker is dan dat originele prul. :lol:

Zeker als je geen haast hebt kun je op je gemak een auto en onderdelen bij elkaar sprokkelen!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 04 Nov 2018, 13:07

Die optie hou ik ook open.
Voor hetzelfde geld blijft de 5 bak er gewoon in met ooit een overdrive.
Een jaar geleden liep ik met de gedachtte door de tegenslagen die ik met de wagen had er afstand van te nemen nu is hij verder motorisch weer in oorde en lekvrij dus ga ik hem langzaam weer geheel in oorde maken.
Ik weet nu wat er gedaan is en nog gedaan moet worden.
Al gaat er wel veel geld in zitten ik zou hen niet kwijt willen.

Mvg William


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten