@ Erik. Bedankt voor de tip.
Zit deze vanaf voren gezien aan de rechterkant van de uitgaande cardan?
En zit er tussen het aluminium (en blok) van de krukaskeerring vloeibarepakking ?
Wilzun defender 130 300tdi 1997
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Laatst gewijzigd door wilzun op 20 Jul 2018, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Gert-Jan daar ga ik me ook eens verdiepen in de automatische bak misschien voor de toekomst.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Erik Peters schreef:Tussen versnellingsbak en tussenbak zit geen pakking. Er zitten alleen keerringen op de uitgaande as van versnellingsbak en dus de ingaande as van de tussenbak. Maar de hulpas in de tussenbak wil nog wel eens lekken langs een o-ring (aan de voorzijde). Het lijkt dan of de olie tussen de bakken weg komt. Bij mijn 300 Tdi heb ik al een nieuwe o-ring geplaatst, maar omdat de as er naar voren toe uit moet, dien je eerst de tussenbak onder de auto weg te halen.wilzun schreef:Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Groet,
Erik.
Als je deze controleert kijk dan ook heel goed of het gat in de bakhuis nog mooi rond en juist van maat is. Het komt voor dat het gat ruim geworden is en dan wordt het nooit meer oliedicht. Dan moet het buikhuis uitgeboord worden en van een bus voorzien. Meeste mensen bestellen dan gewoon een "sleaved casing" bij Ashroft Transmissions.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Edward schreef:Erik Peters schreef:Tussen versnellingsbak en tussenbak zit geen pakking. Er zitten alleen keerringen op de uitgaande as van versnellingsbak en dus de ingaande as van de tussenbak. Maar de hulpas in de tussenbak wil nog wel eens lekken langs een o-ring (aan de voorzijde). Het lijkt dan of de olie tussen de bakken weg komt. Bij mijn 300 Tdi heb ik al een nieuwe o-ring geplaatst, maar omdat de as er naar voren toe uit moet, dien je eerst de tussenbak onder de auto weg te halen.wilzun schreef:Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Groet,
Erik.
Als je deze controleert kijk dan ook heel goed of het gat in de bakhuis nog mooi rond en juist van maat is. Het komt voor dat het gat ruim geworden is en dan wordt het nooit meer oliedicht. Dan moet het buikhuis uitgeboord worden en van een bus voorzien. Meeste mensen bestellen dan gewoon een "sleaved casing" bij Ashroft Transmissions.
Zal ik zeker doen de lekkages moeten als eerste aangepakt worden. Niks is zo erg als lek sporen.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Er is vast iemand mij voorgegaan opzoek waar je voor een leuke prijs (redelijke) een chassis en schutbord wissel kan laten doen. Of zijn er mensen die dit zien zitten om het te doen.
Mvg William
Mvg William
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
goeden morgen
als men de kompressie test en een mekanisch meter ipv het oliedrukkontakt weet je presies hoe je motorte er aan toe is
mvg luc
als men de kompressie test en een mekanisch meter ipv het oliedrukkontakt weet je presies hoe je motorte er aan toe is
mvg luc
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Die is volgens mij weer in oorde.
Vraagje tijdens het in elkaar zetten van het blok bleek de wastegate vast geroest te zijn. De turbo (Garrett) had nog maar een beetje speling.
Spruitstuk meegenomen naar de garage deze bood mij een nette werkende aan. Wel is deze van een ander merk zit daar verschil in en gebruikt landrover verschillende merken?
Groeten William.
Vraagje tijdens het in elkaar zetten van het blok bleek de wastegate vast geroest te zijn. De turbo (Garrett) had nog maar een beetje speling.
Spruitstuk meegenomen naar de garage deze bood mij een nette werkende aan. Wel is deze van een ander merk zit daar verschil in en gebruikt landrover verschillende merken?
Groeten William.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Wat is een rieele prijs voor een origineel en ongebruikte motorkap met wiel bevestiging en scharnieren?
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Geen idee, maar hopelijk zit er extra versterking onder de motorkap bij de wielbevestiging. En zelfs met extra versterking gaat de motorkap toch ietsje doorhangen als je er constant een wiel op hebt liggen (zoals bij mijn 300 Tdi). Ook dien je een andere openzet steun (een rechte buis) te monteren omdat de originele (omklapbare) uitzet steun niet sterk genoeg is.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Is de originele verstevigde zoals op mijn 130 er ook dezelfde wielbevestiging .
Die van mij is aardig aangetast bij de vesteviging en oxidatie gaatjes bij de zijkant.
Groeten William
Die van mij is aardig aangetast bij de vesteviging en oxidatie gaatjes bij de zijkant.
Groeten William
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten