Wellicht is investeren in een oliekoeler voor de R380 versnellingsbak (en eventueel ook een volume-vergroterde deksel op de tussenbak) verstandig.
De hitte binnen komt voor een belangrijk deel van onder de auto, een koelere versnellingsbak en dus een tunnel die niet als straalkacheltje werkt is voor alles beter, zowel voor de versnellingsbak(olie) als voor het binnenklimaat.
Groeten MarcS
PS Als er een goede, handzame manier is om de Puma-bak (GFT MT 82) wat extra te koelen zou ik heel blij zijn.
Defender 130 300TDI
Re: Defender 130 300TDI
landy127 schreef:@twan,
misschien doe je er beter aan om je airco budget te gebruiken voor een grotere intercooler/radiator.
die heb je waarschijnlijk harder nodig op zo'n trip.
Hi Louis, de auto is voorzien van VGT Turbo en aangepaste intercooler, ik weet niet of dit dan nog steeds nodig is?
Landmarcs schreef:@twan,
Wellicht is investeren in een oliekoeler voor de R380 versnellingsbak (en eventueel ook een volume-vergroterde deksel op de tussenbak) verstandig.
De hitte binnen komt voor een belangrijk deel van onder de auto, een koelere versnellingsbak en dus een tunnel die niet als straalkacheltje werkt is voor alles beter, zowel voor de versnellingsbak(olie) als voor het binnenklimaat.
Hi Marc, bedankt voor de tip: ik ga het uitzoeken!
Terug naar “Nieuw op het forum”