Defender 130 300TDI

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Defender 130 300TDI

Berichtdoor Landmarcs » 06 Nov 2016, 14:35

Wellicht is investeren in een oliekoeler voor de R380 versnellingsbak (en eventueel ook een volume-vergroterde deksel op de tussenbak) verstandig.
De hitte binnen komt voor een belangrijk deel van onder de auto, een koelere versnellingsbak en dus een tunnel die niet als straalkacheltje werkt is voor alles beter, zowel voor de versnellingsbak(olie) als voor het binnenklimaat.

Groeten MarcS

PS Als er een goede, handzame manier is om de Puma-bak (GFT MT 82) wat extra te koelen zou ik heel blij zijn.

#Twan

Re: Defender 130 300TDI

Berichtdoor #Twan » 14 Nov 2016, 11:37

landy127 schreef:@twan,
misschien doe je er beter aan om je airco budget te gebruiken voor een grotere intercooler/radiator.
die heb je waarschijnlijk harder nodig op zo'n trip.

Hi Louis, de auto is voorzien van VGT Turbo en aangepaste intercooler, ik weet niet of dit dan nog steeds nodig is?

Landmarcs schreef:@twan,
Wellicht is investeren in een oliekoeler voor de R380 versnellingsbak (en eventueel ook een volume-vergroterde deksel op de tussenbak) verstandig.
De hitte binnen komt voor een belangrijk deel van onder de auto, een koelere versnellingsbak en dus een tunnel die niet als straalkacheltje werkt is voor alles beter, zowel voor de versnellingsbak(olie) als voor het binnenklimaat.

Hi Marc, bedankt voor de tip: ik ga het uitzoeken!

Terug naar “Nieuw op het forum”