Heb je ook de B-stijl bekeken?
Zelf dacht ik dat het bij mij ook wel meeviel, totdat ik wat dieper ging kijken en toen zag ik dit ....
De onderste 15 cm bestonden nog maar voor een kwart, de rest was volledig weg gerot en ook de C-stijl was te ver heen om zonder inzet stuk te herstellen
succes, Fenna
j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
@Fenix2, ziet er inderdaad aardig "krokant" uit.
Heb je zelf iets gemaakt of vervangende onderdelen gekocht? Zit vanwege de prijs te twijfelen, voor beide kanten ben je al snel +- 600,- kwijt. Terwijl we het materiaal en gereedschap al hebben, toch weer extra budget voor het leuke spul later
Heb je toevallig nog meer foto's van het renovatieproces?
Heb je zelf iets gemaakt of vervangende onderdelen gekocht? Zit vanwege de prijs te twijfelen, voor beide kanten ben je al snel +- 600,- kwijt. Terwijl we het materiaal en gereedschap al hebben, toch weer extra budget voor het leuke spul later
Heb je toevallig nog meer foto's van het renovatieproces?
Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
komend weekend zal ik mijn eigen project topic updaten en kun je over de sillrails en stijlen ook een en ander terugvinden
gr. Fenna
gr. Fenna

Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Helaas het weekend zit er weer, hierbij een kleine update.
Zaterdag de laatste delen gedemonteerd, we stoppen net voor de achteras origineel was het de bedoeling te stoppen bij het schutbord maar goed je weer hoe die dingen gaan...
Uiteindelijk viel de roest mee, wat er zit is voornamelijk de linker kant rechts alleen de C stijl die opnieuw gefabriceerd moet worden en her en der wat kleine gaatjes die we gewoon dichtlassen. Rechts is wat meer werk, naast de gehele dorpel (zie voorgaande foto) ook de onderkant van de A stijl en wederom de C stijl. Op het schutbord zitten ook wat "krokante" stukken, er is destijds met een laag plamuur geprobeerd de roest weg te werken. We hebben daar verder nog niet naar gekeken eerst de onderkant afmaken voordat we rest weer uit elkaar gaat
En natuurlijk een kleine sfeerimpressie:


Zaterdag de laatste delen gedemonteerd, we stoppen net voor de achteras origineel was het de bedoeling te stoppen bij het schutbord maar goed je weer hoe die dingen gaan...
Uiteindelijk viel de roest mee, wat er zit is voornamelijk de linker kant rechts alleen de C stijl die opnieuw gefabriceerd moet worden en her en der wat kleine gaatjes die we gewoon dichtlassen. Rechts is wat meer werk, naast de gehele dorpel (zie voorgaande foto) ook de onderkant van de A stijl en wederom de C stijl. Op het schutbord zitten ook wat "krokante" stukken, er is destijds met een laag plamuur geprobeerd de roest weg te werken. We hebben daar verder nog niet naar gekeken eerst de onderkant afmaken voordat we rest weer uit elkaar gaat
En natuurlijk een kleine sfeerimpressie:


Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Tijd voor een update, afgelopen weken weer wat werkt verricht, het chassis en de bodempanelen voorzien van tectiel.
Er zaten wat plekken op de firewall die inmiddels gerepareerd zijn, deels nieuwe stukken erin gelast en deels met roestbinder en staalplamuur. Daarnaast is het laswerk tot de achterdeuren gedaan.
Komende weken de binnenkant spuiten + het motorruim zodat de isolatie erop kan. Daarna kunnen de eerste delen terug en moeten we uitzoeken hoe we de radiateur + IC gaan monteren i.c.m. het Defender front.



Dit was niet meer te herstellen alvast maar een nieuwe besteld:

Er zaten wat plekken op de firewall die inmiddels gerepareerd zijn, deels nieuwe stukken erin gelast en deels met roestbinder en staalplamuur. Daarnaast is het laswerk tot de achterdeuren gedaan.
Komende weken de binnenkant spuiten + het motorruim zodat de isolatie erop kan. Daarna kunnen de eerste delen terug en moeten we uitzoeken hoe we de radiateur + IC gaan monteren i.c.m. het Defender front.



Dit was niet meer te herstellen alvast maar een nieuwe besteld:

Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Na een korte winterslaap is het project weer opgepakt, afgelopen weekend aan de achterkant gewerkt met de volgende resultaten:
Nieuwe outrigger
Nieuwe achter "bumper"


Gemonteerd:

Laswerk afgekit en getectyleerd:

Volgende week gaat de achterkant er weer onder, dan staat er eindelijk weer een rollende auto
Nieuwe outrigger
Nieuwe achter "bumper"


Gemonteerd:

Laswerk afgekit en getectyleerd:

Volgende week gaat de achterkant er weer onder, dan staat er eindelijk weer een rollende auto
Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Jeetje, wat een project
Leuk om te volgen !!
Wel vreselijk veel werk maar respect hoor
Succes
Leuk om te volgen !!
Wel vreselijk veel werk maar respect hoor
Succes
Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
Update 2018
Afgelopen jaar de auto opgeknapt en vakantie klaar gemaakt; en uiteindelijk op vakantie geweest.
6 dagen Zweden / Noorwegen onderstaand enkele foto's van het eind resultaat:
ljg+KTMeS2+MDwNhrIgnNA_thumb_d4b by j4f cars, on Flickr
4HCKbj1aTRGiFph4wUoIfg_thumb_d41 by j4f cars, on Flickr
hwGNGUzJRP2zGdK3cyafGQ_thumb_d0f by j4f cars, on Flickr
nV1vB+7HSOm5UQPtg26XQQ_thumb_cbd by j4f cars, on Flickr
tWFGJyzrRmaQkbriO8wFmg_thumb_ca0 by j4f cars, on Flickr
Natuurlijk hebben we onderweg enkele problemen gehad met:
starten
koeling
lekkage
kachelmotor
links en rechts wat boutjes moeten aandraaien / vervangen
link en rechts wat tape, tie-wraps en isolatie toegevoegd
Gedurende de 6 dagen ruim 6000km gereden, de laatste dag een lange haal gemaakt van ruim 1300km en op nog geen 45km van thuis gebeurde dit:
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c74 by j4f cars, on Flickr
Helaas brak hij aan de kant van de versnellingsbak af waardoor ook de brandstofleidingen, remleidingen, kabelboom stuk waren. Dus opladen en terug de garage in.
Inmiddels hebben we alles gerepareerd en zijn we alweer druk bezig met de voorbereidingen voor dit jaar, een opsomming van de to do lijst:
- [ ] Stuurstangen vervangen (hydraulische systeem uitbouwen)
- [x] Brandstof leidingen vervangen
- [x] Remleidingen repareren
- [ ] Verlichting - led koplampen
- [ ] Dakrek verstevigen
- [ ] Daktent repareren
- [ ] Gas inlaat
- [ ] Snorkel monteren
- [ ] Luchtfilterbox vervangen
- [ ] Lier aanschaffen
- [x] Kabelboom repareren
- [ ] Brandstof tanks aansluiten
- [ ] Led bar voor
- [ ] Extra verlichting achterkant
- [ ] Beide brandstoftanks aansluiten
- [ ] Interieur verlichting
- [ ] Lekkage versnellingsbak
- [ ] Geluid isolatie aanbrengen
- [ ] Sloten monteren
- [ ] Voorruit kitten
- [ ] Bladveren 1ton
- [ ] Spiegels vervangen
- [ ] Reservewiel houder
- [ ] Hi lift jack houder
- [ ] Olie koeler aansluiten
- [ ] Deurpanelen maken
Al met al genoeg te doen.
Probeer t.z.t. een update van de voortgang te plaatsen.
Afgelopen jaar de auto opgeknapt en vakantie klaar gemaakt; en uiteindelijk op vakantie geweest.
6 dagen Zweden / Noorwegen onderstaand enkele foto's van het eind resultaat:
ljg+KTMeS2+MDwNhrIgnNA_thumb_d4b by j4f cars, on Flickr
4HCKbj1aTRGiFph4wUoIfg_thumb_d41 by j4f cars, on Flickr
hwGNGUzJRP2zGdK3cyafGQ_thumb_d0f by j4f cars, on Flickr
nV1vB+7HSOm5UQPtg26XQQ_thumb_cbd by j4f cars, on Flickr
tWFGJyzrRmaQkbriO8wFmg_thumb_ca0 by j4f cars, on FlickrNatuurlijk hebben we onderweg enkele problemen gehad met:
starten
koeling
lekkage
kachelmotor
links en rechts wat boutjes moeten aandraaien / vervangen
link en rechts wat tape, tie-wraps en isolatie toegevoegd
Gedurende de 6 dagen ruim 6000km gereden, de laatste dag een lange haal gemaakt van ruim 1300km en op nog geen 45km van thuis gebeurde dit:
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_c74 by j4f cars, on FlickrHelaas brak hij aan de kant van de versnellingsbak af waardoor ook de brandstofleidingen, remleidingen, kabelboom stuk waren. Dus opladen en terug de garage in.
Inmiddels hebben we alles gerepareerd en zijn we alweer druk bezig met de voorbereidingen voor dit jaar, een opsomming van de to do lijst:
- [ ] Stuurstangen vervangen (hydraulische systeem uitbouwen)
- [x] Brandstof leidingen vervangen
- [x] Remleidingen repareren
- [ ] Verlichting - led koplampen
- [ ] Dakrek verstevigen
- [ ] Daktent repareren
- [ ] Gas inlaat
- [ ] Snorkel monteren
- [ ] Luchtfilterbox vervangen
- [ ] Lier aanschaffen
- [x] Kabelboom repareren
- [ ] Brandstof tanks aansluiten
- [ ] Led bar voor
- [ ] Extra verlichting achterkant
- [ ] Beide brandstoftanks aansluiten
- [ ] Interieur verlichting
- [ ] Lekkage versnellingsbak
- [ ] Geluid isolatie aanbrengen
- [ ] Sloten monteren
- [ ] Voorruit kitten
- [ ] Bladveren 1ton
- [ ] Spiegels vervangen
- [ ] Reservewiel houder
- [ ] Hi lift jack houder
- [ ] Olie koeler aansluiten
- [ ] Deurpanelen maken
Al met al genoeg te doen.
Probeer t.z.t. een update van de voortgang te plaatsen.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: j4f 109 en toekomstige nordic cruiser
j4f schreef:Update 2018
....
Gedurende de 6 dagen ruim 6000km gereden, de laatste dag een lange haal gemaakt van ruim 1300km en op nog geen 45km van thuis gebeurde dit.
Ik heb me al langer afgevraagd: Waarom zit er geen vangbeugel om de cardan-assen (of in ieder geval vooraan om de achterste) ?
Of is er al gauw geen houwen aan ?
Een los komende cardan-as maakt meer stuk dan je lief is, als je pech hebt hapt ie ook nog ergens in het wegdek.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


