roet uitstoot
Re: roet uitstoot
of versleten zuigerveren... lekkende turbo....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
ppw schreef:of versleten zuigerveren... lekkende turbo....
Kan allemaal maar meestal is het simpel. En een intercooler controleren en schoonmaken is een stuk voordeliger dan ff een nieuwe turbo monteren als onderzoek.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Of probeer eens een blankin kit heb ik ook gedaan bij mijn td5 geen rook meer en is ook zuiniger 
Lr td5
-
Landmarcs
pammie schreef:Of probeer eens een blankin kit heb ik ook gedaan bij mijn td5 geen rook meer en is ook zuiniger
Pammie, waarschijnlijk heb je toen je de "Blanking Kit" monteerde direct een en ander schoongemaakt .... alleen de EGR afkoppelen/dichtbinden maakt de auto niet schoner of zuiniger. Het mindere roken en zuiniger rijden kan niet door het onwerkzaam maken van de EGR komen.
Sowieso werkt de EGR alleen bij deellast en bij deellast hoor je geen roet te zien en is de auto altijd al op z'n zuinigst.
En ... de EGR dicht zetten is het toppunt van een "sjoemel" maatregel. Sommige autofabrikanten doen het software-matig, ik las dat Fiat het eenvoudig programmeerde: de uitlaatgas-test duurt vlgs de voorschriften 20 minuten, dus na 25 minuten kan de EGR uitgeschakeld worden ... juristen wisten niet eens of je dit wel "sjoemelen" kon noemen -- dat zegt ook iets over de juristen.)
Groeten MarcS
Nou ik vind de egr een sjoemel maatregel om ďe auto in die tijd een bepaald label qua uitstoot te krijgen maar naarmate die ouder word vervuilender en als je dan ziet hoe een klijn percentage gereguleerd word een paar procent maar precies genoeg voor dat label (tis maar een heel klijn pijpie) slaat nergens op 
Lr td5