Landrover Defender

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Landrover Defender

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2016, 21:04

willemduits schreef:Aan alle leden die gereageerd hebben op mijn oproep,,hartelijk dank voor alle reacties en hulp die mij aangeboden werd, ben hier echt van onder de indruk. had geen idee dat er nog zoveel hulpvaardige mensen waren.
Maar nu het hopelijk goede nieuws ik moet vriidag 9 september hier in Duitsland bij de neuroloog zijn.die me hopelijk weer goedkeurd om te rijden,hoewel ikzelf hier van overtuigd,,,, ben kost me wel 300 euro die ik zelf betalen moet maar heb het graag over voor mijn mobiliteit.
ik hoop dat ik lid mag blijven van dit forum.hoewel ik moet bekennen dat mijn Landy nog geen modder heeft geroken
Ik ben te trots op mijn liefde hij heeft wel muds en traanplaten en zo koplampbeschermers en dat soort verfraaiingen meer zodat ik het zonde vind om hem vuil te maken. erg he..... dus misschien geen echte landy man maar het zij zo Ik heb hem nieuw gekocht en nog steeds gek op hem/haar.het is mijn droomauto maar denk dat iedereen hier een terreinrijder is. mag ik eventueel wel mee met een sterrit????Will/Duitsland

Will,

Alvast gefeliciteerd met de goede vooruitzichten, ik zal voor je duimen.
En als je nu straks weer een de oude bent, koop dan om dit te vieren geen Tity oid maar gewoon nog een LandRover erbij die wel modderig mag worden, en waar een deukje meer of minder ook geen hartzeer kost.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Aug 2016, 10:41

Edward schreef:Ja, die heb ik ook gezien. Voor de niet Fb-ers:
14064086_1015856491866923_3224896220056760522_n.jpg

Daarom heb ik ook een overbemeten 3 asser met 3 1800 kg assen. Die is zeer stabiel en betrouwbaar. :lol: :lol:

jij had geen aanhanger nodig om je P38 zo te parkeren toch??

is mij tot nog toe (knock on wood) alleen met al mijn disco's gelukt ;-)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Aug 2016, 10:46

Sterker nog, met aanhanger was dat niet gebeurd. Heb ook ooit op de snelweg bij eenzelfde geval als jij had met de Witte Olifant (een langzame auto die hem gewoon op de rijbaan smijt). Toen was de kar net lekker zwaar beladen waardoor ik de kar aan de auto voelde trekken bij de noodstop. Doordat de kar geen abs heeft en wel maximale tractie stond ik op tijd stil! :shock: :shock:

Zonder aanhanger of met een lege aanhanger had de abs ingegrepen en had ik het nooit gehaald.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Aug 2016, 14:35

Edward schreef:...... bij eenzelfde geval als jij had met de Witte Olifant (een langzame auto die hem gewoon op de rijbaan smijt). Toen was de kar net lekker zwaar beladen waardoor ik de kar aan de auto voelde trekken bij de noodstop. Doordat de kar geen abs heeft en wel maximale tractie stond ik op tijd stil! :shock: :shock:

Kan dat, een kar die aan de auto trekt bij een oplooprem (of is het geen oplooprem?) ??

Overigens heeft ook bij een noodremming ieder voordeel zijn nadeel (en omgekeerd).
Is alles verder gunstig dan heb je liefst gewoon maximale remkracht en geen ABS (met als eindresultaat 4 banden met ieder een plat kantje).
Is de weg niet ideaal, dan zorgt de ABS er tenminste voor dat je niet alsnog een zwieperd maakt omdat de auto met het minst remmende wiel een andere kant op wil en dus uitbreekt zelfs al trek je niet aan het stuur. En heb je te maken met het andere uiterste: en grote kans op 4-wiel slip door los zand, grind of een kledderige sneeuwlaag, dan wil je in de meeste gevallen weer liever gewoon maximale remkracht op alle wielen om zo snel mogelijk toch weer grip te vinden - ABS verlengt in deze laatste situaties de remweg soms enorm.
In beide (of eigenlijk alle) gevallen is het goed om de uitwijk-reflex zoveel mogelijk af te leren, en pas als je snelheid voldoende gedaald is uit te wijken. Een topzware LandRover is nu eenmaal niet echt eland-proef-proof ... de uitwijkmanoeuvre lukt misschien wel maar de correctie daarna is het probleem.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Aug 2016, 14:45

mwah....... de D1 is op de snelweg (eigenlijk ernaast) over zijn dak gerold ( van linksvoor naar rechtsachter) nadat ie bij de uitwijkmanoeuvre aan de glij ging (droog wegdek) en na om de ontweken auto heen gegleden te zijn via de vluchtstrook schuin de greppel in stuiterde en zich daar met de linkerhoek van de voorbumper in de grond boorde waarna ie een dubbele rol maakte.... niet omdat ie omviel tijdens het uitwijken....

De D2 is over het achterwiel van de Mercedes C 180 combi gereden en daarbij op zijn kant en dak gerold en een stuk op het dak geremd tot ie stil lag... niet genoeg ruimte gehad om te proberen of ie in de elandproef op zijn pootjes zou blijven, die mercedes zat te dicht voor me met te weinig snelheid, dus in de beweging naar links heb ik zijn kofferbak verbouwd.

Volgens mij was een defender een van de 3 die bij een elandproef omvielen en de enige landrover
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Aug 2016, 14:56

Met de Range op de 31 in D met 170 naar huis aan het blazen toen er iemand langs de weg stond te zwaaien omdat er een live elandproef gebouwd was met wat auto's. Vol in de ankers en er tussendoor kunnen sturen zonder ongelukken. Daarna wel een half uur staan bibberen bij een paar koppen koffie bij een benzinepomp.

Dat ging prima. (soort van maar hij bleef overeind) Glijden met 40 km uur over een dieselvlek oid resulteerde in een slowmotion rol en een total-loss. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Aug 2016, 15:09

Roger B. schreef:Volgens mij was een defender een van de 3 die bij een elandproef omvielen en de enige landrover

Bij een van de dolle auto-programma's van onze "vrienden" overzee hebben ze ook eens een eland-proef van een RangeRover gedaan en die deed het eerste uitwijken goed maar daarna kwamen de problemen. De auto raakt heel makkelijk in een cadans waar je eigenlijk alleen in theorie het juiste tegenstuur kan geven, of te wel, je verliest het van de natuurkrachten.

Daarom dus mijn drie (a vier) suggesties: Remmen, Remmen, Remmen (en daarna pas uitwijken).
Mijn oude trouwe blauwe Td5 was overigens nog steeds mijn oude trouwe blauwe 110 geweest als de man achter mij dit advies had gevolgd, hij had mij dan slechts zachtjes midden-achter geraakt in plaats van links-achter. Door de bescheiden duw links-achter maakte ik een 180º draai en daarna een rol, en mijn aanrijder kreeg door mijn 180º draai een zijdelingse impuls waardoor hij de weg overstak om in de andere greppel te eindigen (gelukkig trof hij daarbij geen tegenliggers).

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”