Landrover Defender

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Landrover Defender

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2016, 09:34

marcenvon schreef:Hallo Will,

Nee, je bent niet gek, maar hooguit besmet met het Land Rover virus. Wat betreft je andere vraag het volgende. Als je als Nederlander in Nederland wil rijden met een voertuig met een buitenlands kenteken, dan moet je BPM betalen. De enige uitzondering die mogelijk is, is als er vooraf een melding is gedaan. De melding die per kenteken-persoon combinatie maar een keer per jaar mag worden gedaan is geldig voor een periode van twee weken. Maar in jouw geval (helemaal als iemand je eerst op wil halen) zou ik me geen zorgen maken en gewoon je auto naar je huis laten rijden.

Marc

Dag Will,

Precies, je bent dus "goed ziek", die LandRover gaat niet over ... andere kwalen hopelijk wel.
En als je weer over je huidige ongemakken heen bent ... koop dat geen TiTy oid maar gewoon nog een LandRover.

Verder kan ik andere Marc alleen maar gelijk geven. Soms kan je de regels wel heel somber interpreteren.
Een aantal jaren terug had ik hier een buitenlands gekentekende auto, op naam van mijn broertje (die in nog weer een ander buitenland woont).
Een aantal jaren terug kwam ik overigens ook met een buitenlands gekentekende huurauto terug naar Nederland nadat mijn LandRover op zijn gepoetste kant gelegen had. Bij beide heb ik me slechts een heel klein beetje zorgen gemaakt, heb ik er slechts spaarzaam mee gereden teneinde in ieder geval een plausibel verhaal te hebben. (Ik ken ook van een goede vriendin een vergelijkbare historie: zij reed - zelfs met een grote regelmaat - op een Brits gekentekende motorfiets, een motorfiets die op naam van een Britse huisgenoot stond .... daarvoor kreeg ze slechts een "berisping" in de geest van "Mevrouw, dit mag natuurlijk niet!" en "Voor deze keer zien we het door de vingers, niet meer doen verder." Ik ken ook het verhaal van iemand die een mooie Citroën uit Frankrijk had meegenomen, en ermee soms reed .... gelukkig stond de auto op zijn oprit toen er politie langs kwam, kennelijk op basis van een "verklikker" ... in dit voorbeeld stond de auto op zijn naam en hij woonde toch vooral in NL, dus was het, had de auto op straat gestaan, een lastig belasting-verhaal geworden.)

Maar goed, het lijkt mij een overduidelijk plausibel verhaal, het zijn overduidelijke en overzichtelijke kilometers op NL-bodem, en zeker als de Duitse eigenaar mee kan rijden lijkt mij de kans op gedoe kleiner als de kans op de hoofdprijs in de staatsloterij.

Groeten MarcS

allard

Berichtdoor allard » 29 Aug 2016, 10:00

Roger B. schreef:als nederlands ingezetene kun je ook geen auto in ander eu land op naam zetten

Ik zei in bezit, niet op naam.
Je kunt een auto van een duitser kopen en bij het Strassenverkehrsamt toch gewoon de vrijwaring van de duitser regelen en de auto (evt met tijdelijk/expprt kenteken op jouw naam) meenemen? . Been there, done that.
130 HCPU TD5 MY2000

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Aug 2016, 10:33

Export kenteken en dergelijke wel, maar denk dat het BPM en meldplicht verhaal voor een tijdelijk 3daags duits kenteken ook geldt. Voor het "originele"kenteken geldt in D dat dat bij afmelden (de auto van je naam halen) direct ongeldig wordt en het voertuig dan met dat kenteken per direct niet meer op de openbare weg mag komen of verzekerd is...
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Aug 2016, 10:54

Afijn, om alle commotie uit de lucht te halen: ik ben ook niks te beroerd om het ding op de trailer te zetten en dan ff in Weener af te leveren. Denk dat dat voor Marcel ook wel geld...... :shock: :shock: :shock: :shock:

En ja, ook al vaak zat gedaan en nee ook al mag dat vast ook niet van de puristen ook nog nooit gedoe mee gehad. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 29 Aug 2016, 11:42

zolang je maar niet hetzelfde doet met die trailer+defender als die zwitzer laatst bij Valkenswaard met zijn nieuwe oude rolls achter een rangerover ;)

Fenna
Afbeelding

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Aug 2016, 11:48

Ja, die heb ik ook gezien. Voor de niet Fb-ers:
14064086_1015856491866923_3224896220056760522_n.jpg

Daarom heb ik ook een overbemeten 3 asser met 3 1800 kg assen. Die is zeer stabiel en betrouwbaar. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

E36-italia

Berichtdoor E36-italia » 29 Aug 2016, 12:22

Landmarcs schreef:Verder kan ik andere Marc alleen maar gelijk geven. Soms kan je de regels wel heel somber interpreteren.
Een aantal jaren terug had ik hier een buitenlands gekentekende auto, op naam van mijn broertje (die in nog weer een ander buitenland woont).
Een aantal jaren terug kwam ik overigens ook met een buitenlands gekentekende huurauto terug naar Nederland nadat mijn LandRover op zijn gepoetste kant gelegen had. Bij beide heb ik me slechts een heel klein beetje zorgen gemaakt, heb ik er slechts spaarzaam mee gereden teneinde in ieder geval een plausibel verhaal te hebben. (Ik ken ook van een goede vriendin een vergelijkbare historie: zij reed - zelfs met een grote regelmaat - op een Brits gekentekende motorfiets, een motorfiets die op naam van een Britse huisgenoot stond .... daarvoor kreeg ze slechts een "berisping" in de geest van "Mevrouw, dit mag natuurlijk niet!" en "Voor deze keer zien we het door de vingers, niet meer doen verder." Ik ken ook het verhaal van iemand die een mooie Citroën uit Frankrijk had meegenomen, en ermee soms reed .... gelukkig stond de auto op zijn oprit toen er politie langs kwam, kennelijk op basis van een "verklikker" ... in dit voorbeeld stond de auto op zijn naam en hij woonde toch vooral in NL, dus was het, had de auto op straat gestaan, een lastig belasting-verhaal geworden.)
Groeten MarcS

Toen ik terug kwam uit Italië had ik uiteraard nog een Italiaans kenteken, met een Nederlands rijbewijs.. dit is geen enkel probleem als je hiermee in Nederland rond rijd, zolang de eigenaar van de auto niet in Nederland staat ingeschreven als woonachtig!
En als dat wel is, zoals bij mij na de verhuizing, dan krijg je van de belastingdienst 3 maanden de tijd om de auto in te voeren.
- dat is als je gepakt wordt na 2 maanden na je inschrijving in NLD, heb je nog 1 maand om de auto in te voeren, en dan kom je er af met een waarschuwing... pakken ze na bijv. 6 maanden (na inschrijving in NLD), dan ben je wel het haasje.

(de auto invoeren is niet verplicht, maar je mag er dan niet meer mee op de openbare weg komen!)

Dus zolang de eigenaar van de Defender in Duitsland staat ingeschreven als woonachtig, en de auto staat op zijn naam...dan kan ieder forumlid de auto gerust van NLD naar DE rijden (even vanuit gaande dat de auto wel verzekerd is)
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)

Houston

Berichtdoor Houston » 29 Aug 2016, 14:07

Ik zit ongeveer tussen Weener en de Eemshaven in. Wil hem op een avond ofzo ook wel ff overrijden hoor. Kan je eerst wel ophalen ofzo.
Stuur maar een pb als ik iets moet doen. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

willemduits

Berichtdoor willemduits » 29 Aug 2016, 18:57

Aan alle leden die gereageerd hebben op mijn oproep,,hartelijk dank voor alle reacties en hulp die mij aangeboden werd, ben hier echt van onder de indruk. had geen idee dat er nog zoveel hulpvaardige mensen waren.
Maar nu het hopelijk goede nieuws ik moet vriidag 9 september hier in Duitsland bij de neuroloog zijn.die me hopelijk weer goedkeurd om te rijden,hoewel ikzelf hier van overtuigd,,,, ben kost me wel 300 euro die ik zelf betalen moet maar heb het graag over voor mijn mobiliteit.
ik hoop dat ik lid mag blijven van dit forum.hoewel ik moet bekennen dat mijn Landy nog geen modder heeft geroken
Ik ben te trots op mijn liefde hij heeft wel muds en traanplaten en zo koplampbeschermers en dat soort verfraaiingen meer zodat ik het zonde vind om hem vuil te maken. erg he..... dus misschien geen echte landy man maar het zij zo Ik heb hem nieuw gekocht en nog steeds gek op hem/haar.het is mijn droomauto maar denk dat iedereen hier een terreinrijder is. mag ik eventueel wel mee met een sterrit????Will/Duitsland

MKorendijk

Berichtdoor MKorendijk » 29 Aug 2016, 19:11

Fijn dat u op redelijke termijn terecht kunt voor een keuring / verklaring rijvaardigheid.
Succes bij deze keuring gewenst,
mocht het onverhoopt tegenvallen staat mijn aanbod.

Om wat van de verzekeringdiscussie op te steken; zoeken we indien nodig wel uit ;)
Alternatieven welke ik u graag mee help;
Haal en brengservice zoals in mijn eerste bericht
Vriend uit Weener met Duits rijbewijs
Uiteraard kan het ook op een kar (Edward; doe ik idd graag)

Ik hoop voor u dat u het zelf weer mag doen. ( ff reserve accu mee?)

Qua rijden; er is zo af en toe wel een ritje in de buurt waarvan de auto slechts stoffig of marginaal smerig wordt (4x4 Drenthe of bv 4x4 weekend in Amen, LRCH ritten)
Groet Marcel

Terug naar “Nieuw op het forum”