Vraag mbt aanschaf freelander

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Re: Vraag mbt aanschaf freelander

Berichtdoor tim » 21 Aug 2016, 17:33

Wijnand1966 schreef:Ik denk dat ik er uit ben, we doen de boot gewoon weg...... :lol:

Het enige wat we hier weg gaan doen is

die helling
die vitara(rara hoe..)
nen part welke landrover

vervolgens hijsen we de zeilen op die tweemaster Colin Archer 52 footer, we schilderen op de boeg " the never comebacklines"
en off we go naar de Salamon eilanden off what ever.

jaja, ik doe m'n jas al aan en loop naar een bootjesforum.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Wijnand1966

Berichtdoor Wijnand1966 » 21 Aug 2016, 22:43

Ok!! de discussie loop nog even door....

Goed, ik leg ea even uit. Ik heb nu een lease auto volvo V60, daarbij heb ik ,, impulsief ,, bij de boot een vitara gekocht. daarmee trokken ze de boot op het droge. in lage giering op zijn sloffen echter bij controle niet toegestaan op de openbare weg. ben toen naar een weegbrug gegaan om te kijken of het zin had de trailer te laten terug keuren in gewicht omdat ik dacht dat de boot niet zo zwaar zou zijn. daar stond me een volgende verassing. de boot in de specsv weegt 975 kilo,, echter daar komt de motor ( inboort V6 4.3 liter en staart bij) het geheel is nu ineens 1800 met trailer en toeters en bellen. De trailer mag dit dragen dus dat is prettig. Maar zowel de vitara en de V60 mogen het niet trekken.
Volgend jaar oktober wissel ik van auto, wat het wordt weet ik nog niet maar vermoedelijk een 4x4 met in ieder geval 2000 kilo of meer trek vermogen. ik denk aan Skoda Yeti, Superb of Nog te komen Kodiac. of Seat Alteca enfin het kan pas volgend jaar oktober. Tot die tijd zoek ik een goedkoop Alternatief, die wettelijk klopt en het ook doet in de situaties waar ik vaar. Ik wil dan een benzine uitvoering vanwege de motorrijtuigen belasting.
Ik rij er namelijk niet veel mee. alleen voor de boot dus. Ik denk dan aan de V6 automaat Freelander. Ik heb er geen ervaring mee maar als alles gewoon werkt naar behoren maak ik me sterk dat deze het niet op de kant trekt. Ik lees idd veel over koppakkingen 1.8 motor. Heeft de V6 andere kuren die belangrijk zijn om na te gaan?

Kom maar op!!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Aug 2016, 22:56

Wijnand1966 schreef: Heeft de V6 andere kuren die belangrijk zijn om na te gaan?

Kom maar op!!

Van de V6 lees je minder omdat die er minder zijn natuurlijk, ook de V6 is voorzien van natte cilinderbussen als ik me niet vergis, en ook de V6 is enigszins gevoelig voor koppakkingproblematiek meen ik begrepen te hebben. Verder vlinderkleppen voor het variabele inlaatspruitstuk die nog weleens problemen geven.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Aug 2016, 23:05

Dag Wijnand,

Een "goedkoop alternatief" is denkelijk eerder een oude Discovery die nog (net) door de APK-keuring komt.
Zelfs al is die in diesel duur in de MRB, je heb ook een redelijk zekere restwaarde (want er zijn genoeg mensen die in ieder geval een redelijk bedrag voor het motorblok geven zolang dat tenminste deugt). Het Disco I roestprobleem is dan ook niet zo'n zwaarwegende zaak want ... een en ander moet ruim een jaar het roestmonster weerstaan, daarna heb je een Jeti oid.
Maar goed, het is dus vooral een kwestie van de markt afzoeken naar iets goedkoops met ruim een jaar "garantie" ... en staar je daarbij dan niet blind op de MRB, dat is slechts één van de kostenposten.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”