Berichtdoor Wijnand1966 » 21 Aug 2016, 22:43
Ok!! de discussie loop nog even door....
Goed, ik leg ea even uit. Ik heb nu een lease auto volvo V60, daarbij heb ik ,, impulsief ,, bij de boot een vitara gekocht. daarmee trokken ze de boot op het droge. in lage giering op zijn sloffen echter bij controle niet toegestaan op de openbare weg. ben toen naar een weegbrug gegaan om te kijken of het zin had de trailer te laten terug keuren in gewicht omdat ik dacht dat de boot niet zo zwaar zou zijn. daar stond me een volgende verassing. de boot in de specsv weegt 975 kilo,, echter daar komt de motor ( inboort V6 4.3 liter en staart bij) het geheel is nu ineens 1800 met trailer en toeters en bellen. De trailer mag dit dragen dus dat is prettig. Maar zowel de vitara en de V60 mogen het niet trekken.
Volgend jaar oktober wissel ik van auto, wat het wordt weet ik nog niet maar vermoedelijk een 4x4 met in ieder geval 2000 kilo of meer trek vermogen. ik denk aan Skoda Yeti, Superb of Nog te komen Kodiac. of Seat Alteca enfin het kan pas volgend jaar oktober. Tot die tijd zoek ik een goedkoop Alternatief, die wettelijk klopt en het ook doet in de situaties waar ik vaar. Ik wil dan een benzine uitvoering vanwege de motorrijtuigen belasting.
Ik rij er namelijk niet veel mee. alleen voor de boot dus. Ik denk dan aan de V6 automaat Freelander. Ik heb er geen ervaring mee maar als alles gewoon werkt naar behoren maak ik me sterk dat deze het niet op de kant trekt. Ik lees idd veel over koppakkingen 1.8 motor. Heeft de V6 andere kuren die belangrijk zijn om na te gaan?
Kom maar op!!