Disco TD5 / V70 R AWD / E36 318is (tracktoy)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
E36-italia

Re: Disco TD5 / V70 R AWD / E36 318is (tracktoy)

Berichtdoor E36-italia » 15 Mei 2017, 16:20

zo, sinds de aanschaf van de D2 in Augustus 2016 heb ik de eerste 20.000km er op zitten.
vorige week tijdens de vakantie redelijk wat km gemaakt (1900 in 1 week, normaal rij ik er 2000 in 1 maand!), via duinkerken naar dover, Brands Hatch circuit, daarna richting Brighton, volgende dag via Birling Gap naar Rye en Folkstone om vervolgens de dag erna (woensdag) weer naar Veenendaal te rijden.
Dagje thuis, en vrijdagmiddag vertrokken richting de Nordschleife, ff kijken bij de Driftmasters GP op zaterdag .. en op zaterdagmiddag/avond via Trier/Malmedy terug naar huis gereden.(ook weer een rondje van 700km)

In de UK was ik blij dat ik niet met de Volvo was gegaan, wat een slechte wegen in de steden zeg... we lopen te mopperen op Belgie, maar das eigenlijk nog netjes met wat je in de UK tegenkomt!
Het links rijden viel ook wel mee, al had vrouwlief daar meer moeite mee: Ze komen wel aan mijn kantje nu he! :lol:

In Duitsland nog wel even het gaspedaal aangeroerd, voor een appartement op wielen vindt ik dat ie nog vlot zat naar de 160 dendert :D
Valt mij alles mee, ik had hem langzamer verwacht. (maarja, als je uit een gechipte R awd stapt met 440nm is een hoop langzaam :P )

Wat ik persoonlijk wel een nadeel van de disco vindt, is het windgeluid boven de 120km/h.
Als ik dan toch snelweg moet rijden, hou ik hem lekker op 115km/h (tellersnelheid) - dan vindt ik hem het lekkerst rijden qua geluid... ach je kunt niet alles hebben zeg maar.

in die 20.000km zit nog steeds op een gemiddeld verbruik van 1:11eneenbeetje. :!:
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)

Landmarcs

Re: Disco TD5 / V70 R AWD / E36 318is (tracktoy)

Berichtdoor Landmarcs » 15 Mei 2017, 20:35

E36-italia schreef:....

in die 20.000km zit nog steeds op een gemiddeld verbruik van 1:11eneenbeetje. :!:

Dag E36,

Hoe staat het met de "nauwkeurigheid" van de kliometer-teller?
Mijn Defender ging ineens een paar procent minder "zuinig" rijden met een andere bandenmaat.
De oude standaardbanden zijn net een paar procent kleiner, dus rijd je schijnbaar meer kilometers.
Mijn nieuwe (ook "standaard") banden geven een iets hoger verbruik ... precies in overeenstemming met het afrol-verschil.
Met de nieuwe banden is de kilometerteller vrijwel "on-the-spot", en ook de snelheidsmeter is gevaarlijk precies geworden.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”