Disco TD5 / V70 R AWD / E36 318is (tracktoy)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
E36-italia

Re: Disco TD5 / V70 R AWD / E36 318is (tracktoy)

Berichtdoor E36-italia » 06 Okt 2016, 16:51

gister de auto exact 2mnd in bezit, kleine 4200km verder tot het eerste probleempje.
De plastic ontluchtingsschroef was kapot gegaan, daar maar meteen een metalen M6 met vloeibare pakking in gedaan, lekkage opgelost :)

Het verbruik valt mij alles behalve mee, het schommelt tussen de 11 tot 12km per liter!
Nu kom ik zelden boven de 80km/h uit.. en als ik al snelweg rij is het vaak toch maar met een max. van 100km/h (hallo spitsstrook!)

Vanaf vrijdag staat voor het eerst een weekend verplicht stil :roll: .. op een parkeerplaats bij een vliegveld, dus geen garage/panne hoor! :lol:
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Okt 2016, 19:46

E36-italia schreef:De plastic ontluchtingsschroef was kapot gegaan, daar maar meteen een metalen M6 met vloeibare pakking in gedaan, lekkage opgelost :)
Er zijn ook aluminium ontluchtingsschroefjes te koop bv bij Paddockspares in een rode of blauwe kleur.
E36-italia schreef:Het verbruik valt mij alles behalve mee, het schommelt tussen de 11 tot 12km per liter!
Nu kom ik zelden boven de 80km/h uit.. en als ik al snelweg rij is het vaak toch maar met een max. van 100km/h (hallo spitsstrook!)
Dat valt mij mee. Nu heb ik weliswaar een Defender Td5, maar die verbruikt 1 liter op de 9,5 km.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

E36-italia

Berichtdoor E36-italia » 27 Okt 2016, 20:47

Ik heb de disco oa gekocht om de BMW naar het circuit te zeulen, echter is het daar nog niet van gekomen...
Maar eind volgende maand ga ik de disco als sleepwagen gebruiken, alleen neem ik dan de R mee!

Ik doe 26nov. mee met de DroomAutoDag op zandvoort :)

Of zoals ik op fb al plaatste:
Wat is het punt van een auto 'verzameling' te hebben als je die niet kan delen met anderen?
En zeker als je daar een paar ernstig zieke kinderen een hele leuke dag kan geven, ze voor die dag het ziekenhuis uitzicht laten vergeten en laten genieten van de 5-cilinder roffel van de Volvo!
Jup, ik doe zaterdag 26 november mee met de DroomAutoDag!
Om zoveel mogelijk rondjes met zoveel mogelijk kinderen te kunnen rijden heb ik jullie hulp nodig!
Wie wil er mee helpen dit mogelijk te maken dmv een kleine donatie aan de organisatie?
Donaties kunnen via onderstaande link worden gedaan:
http://droomautodag.nl/deelnemer/?deelnemer=peter-van-koningsveld-volvo-v70-r-awd

Meer info (FB):
https://www.facebook.com/droomautodag/?pnref=story

E36-italia

Berichtdoor E36-italia » 15 Nov 2016, 10:13

[sarcasme] Leuk dat donkere en natte herfst weer! [einde sarcasme]
vorige week maandagavond, onderweg naar huis, schoof er een Fiat Seicento met ~40km/h en 4 geblokkeerde bandjes tegen de trekhaak van mijn disco aan.. (stond voor het stoplicht stil)

Ik hoorde en zag hem aankomen (schriiieeeeeettssss.... BONK) dus ik kom mij schrap zetten, maar toch was het nog een redelijke klap.
Voordeel van zo'n hoge en grote auto is dat ie er voornamelijk onder probeerde te komen, wat hem niet echt gelukt is overigens, er zit een trekhaak/anker in de weg :D
Afbeelding

Afijn, geen letselschade, hoop glas op de weg.. dus autos aan de kant gezet, hesje aan, lamp gepakt en midden in de spits even de weg vrij van glas gemaakt.
Omdat het vlakbij mijn schoonouders gebeurde zijn we daar maar de formulieren in wezen vullen.. is een stuk warmer dan langs de kant van de weg. Ondertussen had die jongen (22jaar) zijn vader gebeld met wat er gebeurt was en kwam ook opdagen... na een voorstelronde vroeg zijn vader: jongen, je bent toch niet op die grote zware auto gebotst die voor je geparkeerd staat? - euh ja pa.. die ja. :dood:

formulierwerk ging allemaal hardstikke relaxed en keurig, blijkt die jongen 5 straten verderop te wonen :lol:

Ik ben bij een landrover garage (auto ReGa) geweest om mijn auto even na te kijken, is in totaal toch nog 650 euro schade aan de disco! (helft is voor een nieuwe achterbumper)

En zijn Fiat? die is denk ik totalloss :blackeye:
Afbeelding

ok, ik heb er niets aan over gehouden, maar tis toch vervelend.. nog geen 10maanden nadat iemand de neus van mijn R af probeerde te rijden is er iemand zo handig om te kijken of er fiat 4x4 500L's gemaakt kunnen worden door een disco met seicento te kruisen.. :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Nov 2016, 10:48

E36-italia schreef:Ik ben bij een landrover garage (auto ReGa) geweest om mijn auto even na te kijken, is in totaal toch nog 650 euro schade aan de disco! (helft is voor een nieuwe achterbumper)

ok, ik heb er niets aan over gehouden, maar tis toch vervelend.. nog geen 10maanden nadat iemand de neus van mijn R af probeerde te rijden is er iemand zo handig om te kijken of er fiat 4x4 500L's gemaakt kunnen worden door een disco met seicento te kruisen.. :lol:

Tja, niets is onmogelijk ....
    Fiat 500x4.jpg
    Fiat 500x4 (met werkelijk enkele LandRover onderdelen)

En ... misschien kan je er iets goeds aan overhouden ....
Kijk eens naar wat er op de markt is aan stalen bumpers.
Soms zien die stalen dingen er niet uit, maar er zijn ook best fraaie oplossingen.
Vaker is vóór het grote probleem, de bumper vóór is gemiddeld kwetsbaarder.
Wellicht kan je met een bescheiden financiële injectie de volgende schade terugverdienen.*
Of te wel direct een mooie stalen bumper voor en achter.

Groeten MarcS

* Ik zelf had net een jaartje een set Jackable Sills/Rocksliders onder mijn Defender rijdt er een 1 cilinder Porsche in mijn flank. Zonder die extra hard-ware had ik een hele nieuwe flank nodig gehad, met de hard-ware was het enige blijvende een deukje op de hoek in het buitenspatbord. .... dat was extra gelukkig want de Porsche-coureur die zonder richting aangeven ineens links af sloeg terwijl ik hem inhaalde had achteraf ineens getuigen dat hij ruim van te voren richting had aangegeven (alsof ik hem dan had ingehaald :twisted: )

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Nov 2016, 12:08

Voor de helft van een nieuwe plastic bumpert koop je en stalen. Die kan iets meer hebben.

2ehands gaan ze voor rond de 100 euro......

@MarcS; Ik heb ooit een 6 cilinder Porsche 930 onder/achterop de 130 gehad bij een harmonica remactie op de snelweg. Had wel wat gevoeld maar dacht dat het lading in de bak was oid. Wordt ik ff later ingehaald door een gast op een Bmw motort die mer verteld dat ik betrokken was bij een aanrijding en dat er een Porsche met een platte neus naast de snelweg staat........ :shock: :shock:

Ik gekeken bij de 130: idd zat er lak aan de Dixon Bate.... Maar verder niks te zien. :roll: :roll:

Ik die gast m'n kaartje gegeven (ik was zeker niet van plan om terug te rijden, hij wel want z'n maten stonden daar nog) en ben vrolijk verder getuft. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Nov 2016, 12:50

Leuke Porsche casuïstiek ... vooralsnog "bewijst" dit: hoe meer cilinders hoe minder het voertuig kan hebben.

In mijn geval tufte de 1 cilinder Porsche gewoon verder terwijl ik toch wat losse eindjes bijeen moest rapen.

Groeten MarcS

PS Zolang die klevers maar dicht genoeg achter je zitten heb je er het minste last van. In het beste geval verlichten ze de weg nog wat extra. Komt er een (harmonica)rem-moment zijn ze toch te laat om nog aan ontwijken te denken en een duw midden-achter is het ergste niet (ik heb geen trekhaak, dus zal toch vrij snel schade oplopen). Een duw links-achter is beroerder .... been there experienced that.

E36-italia

Berichtdoor E36-italia » 11 Feb 2017, 21:20

Zo, ik heb de Disco nu een klein halfjaartje in bezit.
Ik heb nog steeds niet de cruise control ingebouwd, maar al wel de fietspompen aan de achterzijde vervangen.. die waren dusdanig ver heen dat ze de titel schokbreker al lang niet meer waard waren.
ondertussen de 183.000km gepasseerd, dus ook een olie+filters vervangen, op het olie filter na, daar kon/kan ik niet goed bij dus die staat op het lijstje (als ik het juiste gereedschap heb)
Vorige week de remblokken achter vervangen, zat nog 2mm materiaal op.

En dan vandaag de rechter-achter-luchtbalg:
Afbeelding

E36-italia

Berichtdoor E36-italia » 27 Feb 2017, 11:19

Wat 2 weken kan doen kwa weer.. bovenstaande foto in de sneeuw, en afgelopen zaterdag in een stralende ochtendzon!
Afbeelding

Jammer dat het later op de dag (boven zwolle) erg nat was, door het ontbreken van ruitenwissers op de BMW.. 4uur in de auto gezeten om vervolgens 40min te kunnen glibberen (slicks in de regen is verplicht wakker zijn!)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Feb 2017, 13:48

E36-italia schreef:Jammer dat het later op de dag (boven zwolle) erg nat was, door het ontbreken van ruitenwissers op de BMW.. 4uur in de auto gezeten om vervolgens 40min te kunnen glibberen (slicks in de regen is verplicht wakker zijn!)

Als je maar hard genoeg kan rijden dan blijven de ruiten weer droog (dwz ze waaien dan droog).
Been there, done that ... met een oude Renault R25, en een erg vermoeide ruitenwisser-motor.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”