Welke Land Rover heeft standaard 3 voorstoelen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ron63

Re: Welke land rover heeft standaard 3 voorstoelen?

Berichtdoor Ron63 » 29 Mei 2016, 12:03

https://www.abenteuer-allrad.de/de/blog ... uai-camper

Misschien om ideetjes op te doen

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

voogd

Berichtdoor voogd » 30 Mei 2016, 23:51

Thanks voor de link Ron.

Tja zoals gezegd zit ik echt nog in de 'verkennende fase'. Het liefst zou ik niet teveel ingrepen doen, dus ombouwen naar campertarief heeft dus niet de voorkeur. Aan de andere kant zit ik ook wel een beetje te kijken naar de kosten (wegenbelasting). Wellicht dat een land rover op kwarttarief maar ik heb geen idee hoe die 'oudere' modellen het op rijcomfort doen.

Idealiter zou het een land rover tegen kwarttarief zijn, met een daktent (evt. afneembaar) en van binnen een kleine inrichting met keuken en kleine slaapplaats. We hebben in Afrika veel Zuid-afrikanen zien rijden en het was bizar om te zien hoe zij van de ruimte in hun auto (veelal Hilux en Defender) gebruik maakten.

tim

Berichtdoor tim » 31 Mei 2016, 00:23

Neem in je afwegingen de optie van een 110 HT mee, gezien jullie setting van 3 personen.
Aangaande het middenstoeltje, gezien de leeftijd van de kleine is het voor de komende tijd wellicht toch te doen.
Nou heb ik vaak een rolmaat aan m'n riem hangen, maar opmeten van 2 jarige komt niet dagelijks voor bij me.. ;)
De grootste crime zijn de benen icm met het schakelen voor de bestuurder.

indien gewenst kun je in mijn 110 ht proefzitten met je kleine.
wel toegeven, het middenstoeltje is geen overdaad aan zitcomfort

voordeel 110 ht op grijs kenteken ondanks particulier bezit, je betaald de provinciale opcenten in de MRB niet.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 31 Mei 2016, 00:27

voogd schreef:Tja zoals gezegd zit ik echt nog in de 'verkennende fase'. Het liefst zou ik niet teveel ingrepen doen, dus ombouwen naar campertarief heeft dus niet de voorkeur. Aan de andere kant zit ik ook wel een beetje te kijken naar de kosten (wegenbelasting). Wellicht dat een land rover op kwarttarief maar ik heb geen idee hoe die 'oudere' modellen het op rijcomfort doen.
Aan de overgangsregeling (kwarttarief) kunnen alleen Land Rovers meedoen met een benzinemotor en een bouwjaar tot en met 31 december 1987. In 1984 is de schroefgeveerde 110 op de markt gekomen, met meer rijcomfort dan de 109 Series 3 voorzien van bladveren. De 110 was leverbaar met een 2,5 liter benzinemotor (redelijk dorstig 1 liter op 6 á 7 km) of met een V8 benzinemotor (met bijna hetzelfde verbruik). De keuze zal niet groot zijn aangezien er veelal diesels verkocht werden (gunstiger verbruik). In Italie zijn er Land Rovers geleverd met 2,0 liter benzine motor.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mei 2016, 01:30

voogd schreef:ik heb geen idee hoe die 'oudere' modellen het op rijcomfort doen..

nog slechter dan de defender (en zijn beginmodellen die die naam niet droegen) meer herrie (kan dat?, ja dat kan), minder veercomfort (ook dat kan) en nog beroerdere zit
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 31 Mei 2016, 07:25

Roger B. schreef:
voogd schreef:ik heb geen idee hoe die 'oudere' modellen het op rijcomfort doen..

nog slechter dan de defender (en zijn beginmodellen die die naam niet droegen) meer herrie (kan dat?, ja dat kan), minder veercomfort (ook dat kan) en nog beroerdere zit

Ik vond de 110 stawag die ik aangeschaft had, na de 109 serie 3 stawag, een behoorlijke verbetering in (rij)comfort, maar alles went na verloop van tijd (dus ook zo'n 109 serie 3).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 31 Mei 2016, 12:52

Gewoon een lijstje maken, hoort bij een 'verkennende fase'.

Het begint al bij de vraag, hoe lang wil ik met de auto doen? en wat is mijn budget.

Ombouwen voor het kwart tarief camper kost de nodige centen, tevens geeft het beperkingen aan het gebruik. Alles moet altijd aanwezig zijn dus dit neemt best wel wat ruimte in beslag (een kinderwagen achterin zetten kan als het tegenzit al een probleem zijn:))

Ik zou voor een 110 gaan op geel kenteken, hier kan je eenvoudig een flexibele kampeeruitrusting inplaatsen daarnaast kan de kleine (voor je het weet groot) gewoon op de achterbank. Je hebt dan gewoon genoeg ruimte om een goed kinderzitje te plaatsen, tevens heeft de nu nog kleine de ruimte om te bewegen.
Je hebt dan een auto voor alledaags gebruik zonder gedoe, en nog een voordeel mocht je de wagen ooit zat zijn dan is de groep kopers groter (maar dit zal wel niet zo snel gebeuren als je hem eenmaal hebt;))

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mei 2016, 13:49

Ron63 schreef: nog een voordeel mocht je de wagen ooit zat zijn dan is de groep kopers groter (maar dit zal wel niet zo snel gebeuren als je hem eenmaal hebt;))

Groet Ron

Nou....ik ken zat lui die hun defender nog voor de garantie voorbij was er heel snel uitgetrapt hebben
gone

Terug naar “Techniek”