voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Berichtdoor Edward » 02 Jun 2016, 20:31

ppw schreef:tjeeezus, wat zijn jullie allemaal aan het Silvanahen.... boeien allemaal :roll: :roll:
ik vervloek mijn 110 echt wel een paar x per week als er weer iets onverklaarbaars gebeurt.. en wat dan ook weer ineens wel blijkt te werken... ( benzinemeter ineens wel weer functionerend na half jaar niet, ondanks nieuwe sensor, kabel, meter). maar erin rijden maakt me blij, en sleutelen werkt bij mij therapeutisch.... en idd, heb ook een Vulva, maar die is zsaaaaiiii , want doet het altijd..... en 250pk's doen m'n portemonnaie ook geen goed.... laat mij maar onthaasten en hoofden doen omdraaien met een 32 jaar oude rammelbak :mrgreen:

Precies, iets doet je steeds weer naar die LaRo gaan. Maar die Volvo die het altijd redt je wel als de 110 weer eens stilstaat. :roll: :roll:

Ik rij al jaren alleen LaRo en ik denk dat ik daar maar eens mee moet stoppen. Dan wordt dat hok vast weer een stuk leuker :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 02 Jun 2016, 20:57

Ron63 schreef:
Roger B. schreef:
Ron63 schreef: nog een voordeel mocht je de wagen ooit zat zijn dan is de groep kopers groter (maar dit zal wel niet zo snel gebeuren als je hem eenmaal hebt;))

Groet Ron

Nou....ik ken zat lui die hun defender nog voor de garantie voorbij was er heel snel uitgetrapt hebben

Ja jij wel :roll:

Misschien moet men eens gaan leren dat je niet overal op hoeft te reageren, een regel eindigend met een knipoog is dan niet geheel serieus geschreven over het algemeen.
De aanvulling dat je dan iemand kent die dat heeft gedaan, "boeie, zullen we maar zeggen. Gebeurt bij alle merken ooit een Landcruiser verkocht, was cadeau voor moeders binnen een paar dagen mocht pa er zelf in rijden en reed moeders met de SL (ze kon er niet inkomen met kort rokje). Landcruiser ging er dus weer uit.

De vraag ging over een 3de stoeltje en over kampeer ombouw ideeën, dus waarom reageren?

De rest van het epistel hebben we al genoeg keren gehoord, zoals VeeTee en Roger regelmatig melden: kijk even met de zoekknop kan je ze allemaal terug vinden.

Groet Ron

Ps: Edward, als ik het af en toe las maakte je van je bedrijfswagen af en toe een beetje veel hobbywagen. (Overigens ook niks mee)
110-Td5 X-tech 2006

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Jun 2016, 22:49

Ik reageer op dit kroeg topic... Andere, derde stoeltje... Geen idee :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 02 Jun 2016, 23:45

dit topic is afgesplitst uit het 3e stoeltje topic in techniek omdat we deze discussie daar kregen en dat niet in de geest van dat topic paste ;-)
Ik ben moderator-af.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 03 Jun 2016, 07:46

Ron63 schreef:Misschien moet men eens gaan leren dat je niet overal op hoeft te reageren, een regel eindigend met een knipoog is dan niet geheel serieus geschreven over het algemeen.
De aanvulling dat je dan iemand kent die dat heeft gedaan, "boeie, zullen we maar zeggen. Gebeurt bij alle merken ooit een Landcruiser verkocht, was cadeau voor moeders binnen een paar dagen mocht pa er zelf in rijden en reed moeders met de SL (ze kon er niet inkomen met kort rokje). Landcruiser ging er dus weer uit.

De vraag ging over een 3de stoeltje en over kampeer ombouw ideeën, dus waarom reageren?

Groet Ron

My point exactly Ron.
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Dommel

Berichtdoor Dommel » 04 Jun 2016, 21:59

Ik krijg het idee dat velen hier de wijsheid in pacht te lijken hebben, zonder ooit maar een schroefje te hebben aangeraakt.
Intussen heb ik m'n FL2 verkocht en een Defender TD5 gekocht. De enige kilometers die ik ooit zelf gereden heb in een Defender zijn de kilometers geweest van de proefrit die ik maakte bij aankoop. Na aankoop opgehaald en vervolgens uit elkaar gesleuteld. Schutblad, cappings en de stalen delen tussen chassis en body zijn gestraald om te worden gegalvaniseerd. Chassis komt later wel.

Tijdens het sleutelen kwam ik al snel tot de conclusie dat een Defender een overgewaardeerd hok is in verhouding tot de nieuwprijs excl BTW en BPM. Ik heb 'm gekocht voor trekkracht, terreinwaardigheid en tijdloos ontwerp. Een goed uitziende Defender oogt niet meteen als een ouderwetse auto. Met een Series heb ik helemaal niks. Vind ik andere oldtimers leuker.

De auto zal grotendeels als werkwagen worden ingezet en enige opsmuk (onder de kap) is altijd leuk, maar de auto hoeft mij geen avonturen of landelijk imago te geven.

Inmiddels heb ik van diverse personen het telefoonnummer mogen ontvangen, die er daadwerkelijk iets van weten, waar ik geregeld mee telefoneer of app om zo informatie en ideeën mee uit te wisselen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2016, 10:01

Dommel schreef:
Tijdens het sleutelen kwam ik al snel tot de conclusie dat een Defender een overgewaardeerd hok is in verhouding tot de nieuwprijs excl BTW en BPM. Ik heb 'm gekocht voor trekkracht, terreinwaardigheid en tijdloos ontwerp. Een goed uitziende Defender oogt niet meteen als een ouderwetse auto.

En tóch ga je door met hem te restaureren en rij je hem dadelijk met een grote smile! :lol: :lol:

Hoewel ik soms kennelijk erg bot overkom en niet veel positiefs over de Def weet te melden ben ik er een grote fan van. Dat neemt niet weg dat ik me zowel bouwtechnisch als ontwerptechnisch enorm aan het ding kan ergeren.

Maar wellicht is dat wel zo leuk aan het ding, je kunt er gewoon spontaan fan van zijn of tegen wil en dank! :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Jun 2016, 11:27

Dommel schreef: in verhouding tot de nieuwprijs excl BTW en BPM.

Over die nieuwprijs hoef je je niet meer druk te maken, die tijd is voorbij. En die overwaardering zie je op dit moment bij heel veel oude auto's, je koop een auto (wat voor een dan ook) voor je eigen plezier. De waarde die een ander daar aan geeft maakt eigenlijk niet zo veel uit, zijn jou centen ommers.

groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

ppw

Berichtdoor ppw » 09 Jun 2016, 15:08

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 09 Jun 2016, 15:35

:lol: het filmpje wat er achteraan kwam vond ik nog beter.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”