voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Welke land rover heeft standaard 3 voorstoelen?

Berichtdoor tim » 01 Jun 2016, 23:12

Laten we nou eerst aan Ts vragen of hij z'n huiswerk heeft gedaan aangaande een mogelijke defender in general.
Lees globaal de plussen en minnen.
Eerst zal daar een besluit in genomen moeten woden, pas dan het model/type.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Jun 2016, 23:18

Edward schreef:
marcenvon schreef: Leer nou eens dat er mensen zijn die een eigen mening daarover hebben en die zich kapot ergeren aan jouw negatieve geblaat.

Marc

Dat gaat de andere kant net zo op........ :shock: :shock: Of heb jij het alleenrecht op ergernis????

Ik kan me redelijk ergeren aan lui die problemen onder de mat poetsen of "charme" noemen. Ik vind de bouwkwaliteit van een Defender gewoon ver onder de maat voor een wagen die 35K of meer moet kosten. Dat is geen charme voor mij....... En ja, ik weet waar ik het over heb. Na een D1, D2, Range Rover, D2 met daarnaast een 130 300tdi en daarna een 130 Td4 denk ik redelijk wat ervaring te hebben....... :roll: :roll:

Maar nee, kritiek mag niet. Een Def en alle LaRo's zijn geweldig, leuk en fijn....... Daarom is het gehalte Volvo's etc hier ook zo hoog, omdat het allemaal zo betrouwbaar is.

En dat is nou net het rare. Aan de ene kant loop je te klagen over de bouwkwaliteit/prijsverhouding maar aan de andere kant heb je met al jouw LaRo-ervaring er inmiddels heel wat versleten. Feitelijk zet je met je kritiek jezelf voor schut: ondanks dat het slechte, dure en onbetrouwbare auto's zijn en jij er bergen ervaring mee hebt, blijf je wel trouw aan het merk Land Rover. :mrgreen:

Waarom nou voor de verandering niet eens aangeven waarom jij WEL tot twee maal toe voor een Defender hebt gekozen, ipv steeds maar het negatieve te benadrukken.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

je kunt ook gek van een merk zijn en realistisch genoeg om het eigenlijk puin te vinden

Berichtdoor Edward » 02 Jun 2016, 00:33

marcenvon schreef:[
Waarom nou voor de verandering niet eens aangeven waarom jij WEL tot twee maal toe voor een Defender hebt gekozen, ipv steeds maar het negatieve te benadrukken.

Marc

Simpel. Net zoals veel andere LaRo rijders van modellen die het wel goed doen vind ik de uitstraling van een Defender top. Dus ik koop me een voordelige 300 Tdi om erachter te komen dat die met een kar erachter veel minder van z'n plek komt dan een D1 (mijn enige ervaring met een 300tdi tot dan). Dus ik koop me een nagenoeg nieuwe want die zal het dan toch wel kunnen? Niet dus, een drama van een auto die ik alleen 6 jaar gehad heb omdat er binnen een jaar een Disco bijstond. :shock: :shock:

En voor schut? Met de Range Rover en Disco's heb ik altijd redelijk probleemloos gereden. Dat koste wel het meer dan nodige aan onderhoud. Daar zit ook een grote factor geluk bij, zat mensen zijn leeggelopen op een Range 38A (had je die zelf ook niet een blauwe maandag?). Kennis had een D3 die het super deed, kocht ie er één bij en die heeft al z'n 2e nieuwe blok....
Willem heeft in z'n '08 Def het blok kapot, Harry heeft een nieuw blok in z'n '08 Def en ga zo maar door. Ik ken net teveel mensen die echt dikke ellende hebben gehad en dat zijn er inmiddels meer dan ik tevreden lui ken.

Dus ik twijfel idd heel erg of ik na de Disco nog weer een keer het noodlot tart en een LaRo koop als bedrijfswagen. Ik denk het eigenlijk niet.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 02 Jun 2016, 07:34

Volgens mij moet er meer tussen de regels door worden gelezen, want ik vond de sfeer tot mijn eerste post helemaal niet negatief. Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf een series. Pracht kar, lekker ruig, fijn sleutelen, rijdt voor geen meter. Ik heb nog nooit een Evoque of hoe heet dat aangeraakt, kan ik niet betalen. Dus daar heb ik geen mening over. Als iemand er één koopt, en zegt dat hij er blij mee is, zeg ik voor de grap dat het geen LR is. Hij zegt dan waarschijnlijk 'gelukkig maar, deze rijdt tenminste'. Ieder zijn pretje.
En inderdaad, deze hele pagina naar de borreltafel, goed idee.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jun 2016, 08:07

Marc schijnt niet te (willen) begrijpen dat je ook realistisch kunt zijn over het merk en/of type auto waar je gek van bent.

Ik vind een series in niet te afgetrapte of gemodificeerde staat fantastisch om te zien. Mooi kwa antieke techniek.... maar het rijdt voor geen meter.

Ik vind een defender een fantastische auto.... kwa look en feel.... er is prima mee te rijden maar ik vind hem voor mijn gebruik niet comfortabel genoeg maar als ik het kon betalen zou ik er direct een voor de leuk bij willen...ondanks dat de bouwkwaliteit zwaar teleurstellend is voor wat Land Rover (geholpen door onze overheid) er aan prijskaartje aan hangt.

Ik heb een D1 200tdi gehad, best geluk mee gehad maar ook die had bovengemiddeld hoge onderhoudskosten
Ik heb een D2 gehad... goedkoopste Land Rover in onderhoud/reparatie die ik gehad heb.
Ik heb nu een tweetal P38 Range Rovers en daar hebik ook best mazzel mee behalve met het bmw blok in mijn weggebruik p38... laatst de 4e motor in gezet. Ik rij bijna 100.000 km per jaar met het ding.. dat drukt de kosten per km wel wat.. maar ook dit zijn bovengemiddeld dure autos om te rijden.

Waarom ik toch Land Rovers koop als ik het zulke kwalitatief slechte auto's vind?

Simpel..... omdat ik ze mooi vind, ze lekker vind rijden, en ik helemaal niks heb met andere merken terreinautos
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 02 Jun 2016, 08:20

Even recapituleren om te zien of ik het goed begrijp....

-Als je een slechte ervaring hebt met een garage dan mag je dat niet posten op het forum vanwege eventuele reputatieschade, maar het merk waar dit forum om draait mag je aan alle kanten afbranden.
-Als je een Defender of een van zijn voorgangers koopt dan ben je niet goed bij je hoofd. Terwijl bij LRCH evenementen 90% van de deelnemers Defender of voorganger is.
-Als laatste constateer ik dat dit forum een langzame dood aan het sterven is. Dat komt mijns inziens niet alleen door de opkomst van Facebookpagina's, maar ook vooral doordat een aantal personen zeer nadrukkelijk aanwezig zijn en een negatief stempel op de sfeer binnen dit forum drukken.

Succes met je kippen....

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jun 2016, 09:48

marcenvon schreef:Even recapituleren om te zien of ik het goed begrijp....

-Als je een slechte ervaring hebt met een garage dan mag je dat niet posten op het forum vanwege eventuele reputatieschade, maar het merk waar dit forum om draait mag je aan alle kanten afbranden.
-Als je een Defender of een van zijn voorgangers koopt dan ben je niet goed bij je hoofd. Terwijl bij LRCH evenementen 90% van de deelnemers Defender of voorganger is.
-Als laatste constateer ik dat dit forum een langzame dood aan het sterven is. Dat komt mijns inziens niet alleen door de opkomst van Facebookpagina's, maar ook vooral doordat een aantal personen zeer nadrukkelijk aanwezig zijn en een negatief stempel op de sfeer binnen dit forum drukken.

Succes met je kippen....

Marc

Niemand behalve jij zegt dat je niet goed bij je hoofd bent als je een series of defender koopt.... dat JIJ een realistisch beeld van een voertuig dat schetst dat er aan de kwaliteit behoorlijk wat schort niet kunt koppelen aan toch een voorliefde voor het merk is jouw manko..... anderen kunnen dat wel namelijk.

Ieder zijn voorkeur of liefhebberij... ik vind oud alleen mooi om te zien.... een ander wil juist persee een bladgeveerde antieke series... gelukkig maar anders reden we allemaal hetzelfde modelletje. Maar om alle mankementen en tekortko.ingen af te doen als charme, of wat je mbt lekkages vaak leest 'normaal' dat is ontkenning en kop in het zand steken.... je kunt het ook eerlijk benoemen en accepteren en blijven repareren.

Een merk "afbranden" in de mate waarin het hier gebeurd geeft minder danwel geen problemen met de fabrikant. Garages afbranden ligt veel dichter bij en als ze al niet de moeite nemen er iets tegen te doen ben je als club gelijk je goodwill kwijt.......
gone

2aatje

Re: voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Berichtdoor 2aatje » 02 Jun 2016, 16:32

Marc, ik denk dat er op dit forum helemaal geen merk wordt afgebrand. De termen fantastisch en heerlijk komen vaker voor dan jouw afbranden. Ik vind het heel prima dat aspirant- kopers worden gewaarschuwd dat de gemiddelde Landrover even anders rijdt dan andere auto's. Weet je gewoon even wat het risico is, wat een eerlijke garagehouder ook zou moeten zeggen. Gewoon in normaal Nederlands, zonder beschuldigingen, zonder lekkere harde woorden. Als ik mag kiezen tussen Feesboek en bijvoorbeeld dit forum, dan voel ik me hier toch beter.

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jun 2016, 19:20

Na 15 jaar ben ik idd wat sceptisch en realistisch als het om het merk gaat. Dat ik dan toch nog steeds LaRo rijdt maakt mij kennelijk geen liefhebber maar iemand die zichzelf voor schut zet. Wie is hier nu negatief en drukt een stempel?

Als ik iets kan doen om het forum te verbeteren of aangenamer te maken dan doe ik dat graag, maar ik ga niet mijn mening onder de pet houden omdat iemand vind dat ik alleen goed nieuws mag melden. :shock: :shock:

Onze Disco heeft net drie weken stilgestaan met een gebrek aan gaspedaal. Ander gaspedaal, andere computer en nog is het klote. Na het starten is er wel gas maar geen vermogen. Inmiddels al wel een rooitje verder aan onderdelen........Alle lof voor de garage die mij steeds zelf onderdelen laat regelen omdat ze ook weten dat ik er ff klaar mee ben..........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Jun 2016, 19:56

tjeeezus, wat zijn jullie allemaal aan het Silvanahen.... boeien allemaal :roll: :roll:
ik vervloek mijn 110 echt wel een paar x per week als er weer iets onverklaarbaars gebeurt.. en wat dan ook weer ineens wel blijkt te werken... ( benzinemeter ineens wel weer functionerend na half jaar niet, ondanks nieuwe sensor, kabel, meter). maar erin rijden maakt me blij, en sleutelen werkt bij mij therapeutisch.... en idd, heb ook een Vulva, maar die is zsaaaaiiii , want doet het altijd..... en 250pk's doen m'n portemonnaie ook geen goed.... laat mij maar onthaasten en hoofden doen omdraaien met een 32 jaar oude rammelbak :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Kroeg”