Roger B. schreef:tja.... ik rij altijd shell (Tankpas, nog wel bij deze club, niet lang meer) en tank daar altijd fuelsave omdat het prijsverschil voor v-power absurd is voor de winst die het je oplevert. Ik tank daar waar mijn tank leeg is, of bij een van de drie goedkoopste pompen net voor de grens. ik tank 2 a 3 keer per week ( omdat ie dan leeg is) de tank vol en nog nooit last van kaugom gehad.
Toen ik mijn tankpomp verving de tank dus leeg en open gehad ( 195000km waarvan 50.000 zelf gereden) en de enige "vervuiling"in de tank was een flinterdun zweempje neerslag op de bodem
Tja ... heel lang dacht ik ook dat de verhalen over vervuilde brandstof spookverhalen waren. Zelf ooit wel eens een verstopte benzine-brander gehad, maar dat was vanwege een half litertje echt bedenkelijk bocht, een krijgertje, dus onbekende herkomst en vooral ook onbekende ouderdom.
Echter, heel soms, hoor je verhalen - zoals de Audi-ervaring hierboven - die toch duidelijk richting "verdunde kauwgom" wijzen.
Dus .... het komt nooit voor, behalve soms, die enkele uitzondering die de regel bevestigt.
Statistiek is een moeilijke materie: op basis van de kort door de bocht ervaring is het kopen van een (staats)lot regelrecht geld weggooien, op basis van de kort door de bocht ervaring krijgt echt niemand een serieuze prijs en lijkt de uitspraak
"er wordt nooit een serieuze prijs uitgekeerd" gerechtvaardigd. Toch worden er soms hoofdprijzen uitbetaald (maar dat is voor mij alleen een "weten" en geen ervaring).
Overigens, als je met grotere aantallen je kansen doorrekent blijft een (staats)lot een weinig renderende investering, je koopt een heel erg kleine kans op groot succes.
Groeten MarcS