Juiste volgorde...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Marc_90

Re: Juiste volgorde...

Berichtdoor Marc_90 » 30 Jun 2016, 21:13

image.jpg

Paar weken terug al wel wat zandpaden in de buurt van Mander in Twente gereden en dat was al erg leuk :D
'97 Defender 90 300 tdi

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 30 Jun 2016, 21:46

Marc_90 schreef:Aanstaande zondag Basiscursus Terreinrijden bij 4WD Travel op de motorcrossbaan in Oss! Heel erg veel zin in is een understatement begrijpen jullie...

Daar ben ik ook eens geweest, zo'n proefdag van 4WD Travel. Was toen gratis proeven en rijden. Er is één steile heuvel die je parten kan spelen. Ongeveer 50 meter naar beneden en dan meteen naar rechts, of andersom, na de bocht omhoog en meteen gas d'r op en naar boven. Zelfs Defenders zag ik met 4 draaiende wielen net voor de top stranden en zich ingraven. (TIP) Vooraf flink wat lucht aflaten brengt je vast naar boven. ;)

Chris

Marc_90

Berichtdoor Marc_90 » 30 Jun 2016, 21:57

Dank voor de tip @Waterrover ik zal deze ter harte nemen...
'97 Defender 90 300 tdi

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 30 Jun 2016, 22:06

O ja, voor ik het vergeet, je hebt daar ook een water/modderbak. Laat je niet verleiden om daar je Defender uit te proberen. Ik heb gezien hoe een onervaren Land Cruiser rijder het wel dacht te kunnen. Zelfs met twee lieren aan de voorbumper zat er nog geen beweging in de Cruiser. Wel zag je dat alles kapot werd getrokken. Uiteindelijk zijn de lieren aan de achterzijde vastgemaakt, daarna met heel veel moeite is het gelukt de auto te bergen. (veel schade)

En niet onbelangrijk, er werd met staalkabel gelierd zonder dat dit gezekerd was d.m.v. een gewicht op de kabel. Ga er dus NOOIT dichtbij staan en houdt afstand wanneer een staalkabel word gebruikt. Mocht deze breken dan kan een zwiepende kabel je ernstig verwonden of dodelijk zijn. En niemand van de organisatie heeft mensen op afstand gehouden tijdens het lieren :?

Chris
Laatst gewijzigd door Waterrover op 30 Jun 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jun 2016, 22:11

dat zelfde geldt ook voor veel soorten touw.... ook touw kan wegzwiepen bij breuk en schade/verwondingen veroorzaken..

liertouwschade.jpg

hier brak het touw of lint waarmee het liertouw verlengd was, de haak maar net niet door de voorruit naar binnen.... en toch de ruit pas tegengekomen na ruim 20 meter vliegen :roll:
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”