Gevaarlijke sitatie door 50 km snelheidsverschil

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Waterrover
Beheerder

Re: Gevaarlijke sitatie door 50 km snelheidsverschil

Berichtdoor Waterrover » 15 Apr 2016, 10:29

Peu schreef:
marcenvon schreef:
Peu schreef:Was weer zo'n vervelende køt marokaan (mag ik dit zeggen, ja dat mag ik zeggen :mrgreen: )

Dat je met zo'n snelheid nog tijd had om naar zijn nationaliteit te vragen. :o :shock: :?

Marc
sorry,.. Kan er idd een landje naast zitten:-)
De 30 jaar dat ik alle dagen langs de weg zit leert mij dat dit soort rijgedrag inherent is aan deze lieden

Wat dacht je van de vrachtwagenchauffeurs die ondanks inhaalverboden in de spits, toch met een minimaal snelheidsverschil gaan inhalen? Het is opvallend dat chauffeurs die geen gele nummerplaten hebben, doen waar ze zelf zin in hebben. Gevolg iedereen in de ankers, en proberen een aanrijding te voorkomen. Wat nu wel duidelijk is, is dat een snelheidsverschil van 50 km of meer, een potentieel gevaar inhoudt wat niet iedereen als zodanig erkent. Je kan natuurlijk denken, het boeit mij allemaal niet, echter als je alles in ogenschouw neemt: het voorttuffen met 80 km/h, het feestboeken van andere weggebruikers, het opmaken achter het stuur etc. en wel met hoge snelheid...dan zou ik het gevaar niet opzoeken, en gebruik maken van de N-wegen. Het is een utopie te denken dat iedereen keurig rekening zal houden met langzame voertuigen op de snelweg. Af en toe gaat het dan ook goed fout. :mrgreen:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2016, 10:46

Waterrover schreef:
Peu schreef:
marcenvon schreef:
Dat je met zo'n snelheid nog tijd had om naar zijn nationaliteit te vragen. :o :shock: :?

Marc
sorry,.. Kan er idd een landje naast zitten:-)
De 30 jaar dat ik alle dagen langs de weg zit leert mij dat dit soort rijgedrag inherent is aan deze lieden

Wat dacht je van de vrachtwagenchauffeurs die ondanks inhaalverboden in de spits, toch met een minimaal snelheidsverschil gaan inhalen? Het is opvallend dat chauffeurs die geen gele nummerplaten hebben, doen waar ze zelf zin in hebben. Gevolg iedereen in de ankers, en proberen een aanrijding te voorkomen. Wat nu wel duidelijk is, is dat een snelheidsverschil van 50 km of meer, een potentieel gevaar inhoudt wat niet iedereen als zodanig erkent. Je kan natuurlijk denken, het boeit mij allemaal niet, echter als je alles in ogenschouw neemt: het voorttuffen met 80 km/h, het feestboeken van andere weggebruikers, het opmaken achter het stuur etc. en wel met hoge snelheid...dan zou ik het gevaar niet opzoeken, en gebruik maken van de N-wegen. Het is een utopie te denken dat iedereen keurig rekening zal houden met langzame voertuigen op de snelweg. Af en toe gaat het dan ook goed fout. :mrgreen:

Ondanks de evidente gevaren van de (te grote) snelheidsverschillen op de autosnelweg is die snelweg altijd nog relatief veilig.
Op de "N-wegen" zijn de snelheidsverschillen groter (van 0 tot 80 km/u) en je hebt ook nog eens tegenliggers ... en als je de statistieken erop naslaat zal je zien dat die "N-wegen" dan ook vele malen onveiliger zijn.*

* Als je de Europese verkeersstatistieken erop naslaat zal je zien dat bijv. Frankrijk een nogal onveilig land is, als je daarna verrekent dat in Frankrijk een heel veel hoger percentage "N-weg"kilometers wordt gereden dan worden die cijfers genuanceerd .... maar het neemt niet weg dat als je je in Frankrijk als een Fransman in Frankrijk gedraagt en dus ook veel "N-wegen" rijdt, dat je met een hoger ongevalsrisico als hier in het drukke Nederland op de autosnelweg moet rekenen.
Groeten MarcS

PS Als het echt om veiligheid gaat dan moeten de snelheden, ook op de autosnelweg, minder uiteenlopen. De 120 en 130 km/u wegen naar 110 km/u, en een inhaalverbod voor alles wat niet harden mag/kan als 90 km/u. Je krijgt dan een betere doorstroming en minder ongelukken (en minder milieu-problemen op alle vlakken), en je krijgt ook een "level-playing-field" voor de vragtwaggels -- nu is er valse concurrentie door tot wel 10% (of meer) harder te rijden (het zijn de "verre buitenlanden" die het hardst rijden)

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2016, 14:21

Peu schreef:Trouwens als je met een aanhanger rijdt, vált er niets in te halen en hoor je sowieso op de rechterbaan thuis! Hiermee creëer je bumperklevers en/of rechts inhalers.

Wat een ontzettend dom en vooral egoïstisch gelul! :shock: :shock:

Net zo goed als vrachtwagenchauffeurs elkaar in willen halen wil iemand met een aanhanger die 90 mag dat ook graag rijden. Het geblaat van jou geeft mij alleen maar de bevestiging dat die linkshangende eikels die menen dat de weg van hen is juist aan de kant gedrukt mogen worden!

De hele weg is niet van jouw en je hebt niks meer recht op een rijbaan dan een ander!

En overtreders worden niet gecreëerd, als jij te gehaast en gestrest bent om je aan de regels te houden is dat te allen tijden jouw probleem! Ken zat ouderen die niet meer de weg op durven omdat arrogante gehaaste klootzakken met kennelijk meer rechten dan een ander ze ongeveer van de weg drukken omdat ze wat langzamer rijden en reageren. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 15 Apr 2016, 14:31

Edward schreef:
Peu schreef:Trouwens als je met een aanhanger rijdt, vált er niets in te halen en hoor je sowieso op de rechterbaan thuis! Hiermee creëer je bumperklevers en/of rechts inhalers.

Net zo goed als vrachtwagenchauffeurs elkaar in willen halen wil iemand met een aanhanger die 90 mag dat ook graag rijden. Het geblaat van jou geeft mij alleen maar de bevestiging dat die linkshangende eikels die menen dat de weg van hen is juist aan de kant gedrukt mogen worden!

De hele weg is niet van jouw en je hebt niks meer recht op een rijbaan dan een ander!

En overtreders worden niet gecreëerd, als jij te gehaast en gestrest bent om je aan de regels te houden is dat te allen tijden jouw probleem! Ken zat ouderen die niet meer de weg op durven omdat arrogante gehaaste klootzakken met kennelijk meer rechten dan een ander ze ongeveer van de weg drukken omdat ze wat langzamer rijden en reageren. :roll: :roll:
... Oeps tegen het zere been! Niet omdraaien, hé? Ik rijdt keurig de toegestane snelheid!! Jij niet, zeg je net zelf. Met aanhanger mag je geen 100.. En ook geen 90.... Volgens mij is er hier maar 1 gestrest ,.. En dan ben ik niet :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2016, 15:04

Geen zeer been, geen stress vind het gewoon een asociale stelling. :shock: :shock:

Jij maakt niet uit wat een andere weggebruiker wel of niet mag.

Met de grote kar mag ik idd maar 80km/u. Maar ik heb er meer en rij ook vaak genoeg met karren en auto's van anderen. Stress ken ik niet, als ik wil inhalen haal ik in. Hoe hard jij dan moet remmen als notoire linkshanger zal mij niet boeien. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 15 Apr 2016, 15:10

Edward schreef:

Volgens mij zijn er afspraken gemaakt over de wijze waarop wij in het forum met elkaar omgaan. Ik vind het gewoon jammer dat mijn topic zo uit de hand loopt qua taalgebruik en agressie. Het nodigt anderen ook niet uit een topic te starten. Wat mij betreft is deze topic gesloten.

Daar zijn andere voor die mee lezen. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Chris

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Apr 2016, 16:45

Eens Chris,

Wordt een soort Televaag verhaal.

Over tot de orde van de dag zou ik zeggen, vandaag heerlijk weer hier in het Leidse.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2016, 17:27

Waterrover schreef:Volgens mij zijn er afspraken gemaakt over de wijze waarop wij in het forum met elkaar omgaan. Ik vind het gewoon jammer dat mijn topic zo uit de hand loopt qua taalgebruik en agressie. Het nodigt anderen ook niet uit een topic te starten. Wat mij betreft is deze topic gesloten.

Chris,

Je hebt natuurlijk ook een gewaagde stelling geponeerd:
Het snelheidsverschil - dat per definitie gevaar kan opleveren - is slechts een eenvoudig feit.
Je koppelt er de vraag aan of 80 km/u dan nog wel "kan", en tussen de regels lees ik ook iets van "recht" op een vrije rijbaan.
Dat maakt een en ander tot een "licht-ontvlambaar mengsel".

Blijft uiteindelijk staan dat je voor de wet te allen tijde binnen zicht-afstand moet kunnen stoppen (iets wat in de werkelijke wereld niet altijd lukt).

Heb je twijfel aan de veiligheid dan moet je minder hard rijden (dat is dan ook nog eens beter op andere punten), en heb je zorg voor je medemens dan moet je eraan werken dat Melanie Schultz van Haegen - Maas Geestranus en consorten het niet meer voor het zeggen hebben.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 15 Apr 2016, 17:48

Landmarcs schreef:Blijft uiteindelijk staan dat je voor de wet te allen tijde binnen zicht-afstand moet kunnen stoppen

Het begrip "binnen zicht-afstand stoppen" vind ik in deze een rare... Ik kan (mede door de hoge zit in de Defender) nogal ver kijken - mits het niet al te mistig is. Ik zou liever de 2 seconden regel in acht nemen. Verbazend, als je dat probeert betrap je jezelf er vaak op toch te weing afstand te houden...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2016, 18:36

Mijn taalgebruik op schrift is hetzelfde, geloof het of niet in afgezwakte vorm, als mijn taalgebruik normaal.

Dat is wellicht niet altijd politiek correct en in de ogen van sommigen te direct of te grof maar persoonlijk heb ik 100 keer liever als de ondertoon van het bericht van Chris of Peu. Die toon impliceert namelijk dat iedereen die hen niet bij kan of wil houden plaats moet maken......... :roll: :roll:

Terwijl ik zo'n slome ben die vrolijk remt om een oude oma in te laten voegen of een vrachtwagen een seintje geeft dat ie voor kan gaan als ie in wil halen en al een kilometer genegeert wordt door de "snelle" mensen in, even lekker generaliseren, leaseblikken. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”